חשיפה: כך עובדת הונאת לייקים חדשה סביב פטירתו של הזמר אריק איינשטיין – עשרות אלפי גולשים נדבקו

חשיפה: כך עובדת הונאת לייקים חדשה סביב פטירתו של הזמר אריק איינשטיין - עשרות אלפי גולשים נדבקו
חשיפה: כך עובדת הונאת לייקים חדשה סביב פטירתו של הזמר אריק איינשטיין – עשרות אלפי גולשים נדבקו

לישראלי המכוער אין גבולות, גם במדיה החברתית. תעשיית הלייקים סביב פטירתו של אריק איינשטיין יצרה בשעות מאז הבשורה על לכתו בטרם עת, עשרות עמודי זיכרון בפייסבוק עם עשרות ומאות אלפי אוהדים יחדיו. המשותף לכלל העמודים 'לזכרו של אריק איינשטיין' או לפחות למרביתם היא העובדה שאלה לא נוצרו מאהדה כנה לפועלו של איינשטיין אלא במטרה לגרוף כמה שיותר אוהדים, אותם יוכלו לתמרן בשבועות שיבואו להפצת זדוניות ברשת החברתית.

מבדיקה של המזבלה עולה כי בשעות האחרונות החלה לפעול הונאת לייקים בזויה סביב פטירתו של אריק איינשטיין, מקור ההונאה באותו גורם אשר נחשף כאן כמפיץ סרטון 'אייל גולן עם הקטינה'. גולשים תמימים אשר הוזמנו להדליק נר זיכרון לעילוי נשמתו של איינשטיין והובלו לעמוד נחיתה מרגש באתר המאוחסן ב-Planet Nana בכתובת: "planetnana.co.il/lala12341/ner.html", שיתפו ללא ידיעתם לא את הנר אשר הדליקו אלא קישור לעמוד נחיתה זדוני אשר עשה לייק באופן אוטומטי לעמודים שונים. ביניהם עמוד פייסבוק בשם 'מגירת הסטטוסים' אשר צבר כ-18,000 אוהדים.

אז ממה צריך להיזהר? כמו בפרשת גולן, יש להישמר מהדומיין Hagdolim.net אשר מפיץ חלק מהקודים הזדוניים. יש להישמר מעמודי זיכרון המאוחסנים בדומיינים שונים ולא מוכרים, בדגש על דומיין planetnana.co.il אשר אומנם שייך לחברת נענע, אך מתפקד כאתר הבית של מפיצי הזבל ברשת. בנוסף יש להיזהר מעמודי הפייסבוק 'מגירת הסטטוסים, פורץ הסטטוסים, יש לך משהו יפה בעיניים' ובכלל מכל עמודי הזיכרון לאיינשטיין בפייסבוק.

שיתוף קישור של עמוד הזיכרון בפייסבוק מציג כי בעבר ייעודו של העמוד היה בהפצת סרטון פקטיבי סביב אייל גולן, אולם יוצריו שכחו לעדכן את הכותרת והתיאור באמצעות ה-Debugger של פייסבוק אשר מעדכן למידע הנוכחי אשר מופיע באתר (תודה לעומרי חיון על הטיפ).

השיתוף מציג את התוכן הקודם שהיה שם
השיתוף מציג את התוכן הקודם שהיה שם

העמוד ההונאתי – גולשים אשר לחצו על שיתוף למעשה שיתפו קישור אחר אשר מכיל קוד לייקים זדוני:

העמוד ההונאתי
העמוד ההונאתי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. אני לא מבין, מישהו יכול להסביר לי מה זה נותן לאותו נבלה?
    כלומר, מעבר לעצבים שאני עושה לייקים לעמודים שאין לי ואני לא רוצה קשר אליהם.
    למה זה גורם/ייגרום?
    אשמח לתשובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים