תובנות מכנס Content Marketing World בסידני, אפריל 2014

Content-Marketing-World
אתי נחום
אתי נחום

מאת: אתי נחום

בתחילת אפריל, התקיים הכנס העולמי לשיווק מבוסס תוכן (Content Marketing World) בסידני שבאוסטרליה. זהו הכנס הגדול ביותר בעולם של אנשי שיווק ותוכן המתקיים זו שנתו השנייה בסידני. לאירוע הגיעו אנשי שיווק ותוכן מ-13 מדינות שונות, על מנת ללמוד מגוון אסטרטגיות שיווק מתקדמות ואפקטיביות, ממיטב המומחים בתעשיית השיווק מבוסס תוכן (Content Marketing) כדוגמת ג'ו פוליצי, מארק שפר, רוברט רוז, קולין ג'ונס וטוד ויטלנד.

ג'ו פוליצי, המייסד של Content Marketing Institute (הארגון המוביל בעולם להדרכה והכשרה לשיווק מבוסס תוכן) סיכם את האירוע בשלוש תובנות:

1. ההשקעה בפרסום עוברת מפרסום מסורתי לפרסום מבוסס תוכן. אמנם זו רק נקודה קטנה בעולם השיווק כולו, אך השינוי הזה מתחיל לקרות כמעט בכל ארגון. ניתן לראות כי מותגים מתחילים לבצע שינוי מבני בתוך ה"בית" על ידי שכירת עיתונאים / עורכים ו/או העסקת סוכנויות שיווק תוכן, כדי לקבל תכנית עשירת תוכן למותג.

2. כמעט כל סוכנויות קידום האתרים (SEO) מיתגו את עצמן מחדש כמשווקות תוכן. כמו כן, עולה כי רוב משרדי הפרסום ויחסי הציבור המסורתיים נקראים להתמודד עם האתגר של שיווק מבוסס תוכן. אולם, הם טועים כאשר הם מנסים להתאים את תהליכי העבודה הייחודיים של התוכן אל תהליכי העבודה המסורתיים של פרסום.

ג'ולי המילטון, מנהלת התוכן עבור BT, אף הרחיקה לכת, וציינה כי מותגים צריכים להתרחק מסוכנויות שיווק מסורתיות שמדובר בשיווק מבוסס תוכן.

3. שיווק מבוסס תוכן חשוב לכל החטיבות העסקיות: יחסי ציבור, תקשורת ארגונית, מדיה חברתית ועוד. כל ארגון צריך להגדיר מי מוביל את אסטרטגיית התוכן על מנת להגיע לתוצאות. טוד ויטלנד מ-King Content הוסיף ואמר כי יותר ויותר אנשי שיווק רואים בשיווק מבוסס תוכן עסק חברתי; לא חטיבה בארגון אלא משהו שהוא חלק מהארגון כולו.

ברנדט ג'יווה, המומחית במיתוג הדגישה את החשיבות שמותג ייצור רגש אצל הצרכנים, וציינה כי צרכנים מקבלים החלטות המבוססות על רגש.

מומחה השיווק מארק שפר טען כי תוכן זה לא מספיק. צריך להפיץ אותו ברשתות, לשתף אותו בכלים החברתיים – רק כך התוכן שלך ישפיע ויביא לתוצאות.

לסיכום, ניתן לראות כי עולם השיווק מבוסס תוכן הולך ומתפתח ולכן חברות ואנשי שיווק שעדיין לא נכנסו לעולם זה צריכים להתחיל להיכנס לשם. ממחקר של Econsultancy על טרנדים בעולם הדיגיטלי עולה כי 36% מאנשי השיווק שמים יותר דגש על שיווק מבוסס תוכן בשנת 2014. אולם, מכיוון שהרשת מוצפת בתכנים יש לשים דגש על יצירת תוכן יותר מרגש, מקורי, יצירתי, משמעותי ורלוונטי לקהל היעד.

אתי נחום היא בעלי חברת BlogsRelease – סטארט-אפ ישראלי המפיץ תכנים באמצעות בלוגרים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים