סיקרט – המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי יסיר תוכן פוגעני מאפליקציית הסודות

secret-app-1-642×336
אפליקציית סיקרט
אפליקציית סיקרט

אפליקציית הסודות 'סיקרט' (Secret) אשר בחודש האחרון זכתה לפופולאריות רבה בקרב עשרות אלפי משתמשים בישראל ואף דורגה במקום הראשון באפסטור הישראלי, זוכה להתייחסות רצינית מצד איגוד האינטרנט הישראלי, אשר מודיע היום כי 'המרכז לאינטרנט בטוח' אותו הוא מפעיל, הוכר באופן רשמי על ידי הצוות המשפטי של סיקרט כגורם המוסמך להעברת בקשות ישירות להסרת תכנים פוגעניים.

קראו גם:
>> הסודות של תושבי עזה וישראל נחשפים באפליקציית סיקרט
>> אקליפטוס בקמפיין ראשון באפליקציית הסודות סיקרט (Secret) לרשת BBB
>> מאמר אורח: אנונימי זה השחור החדש

לאור העלייה בשימוש באפליקציית 'סיקרט' והפגיעות הרבות והאנונימיות שהתגלו בה, הוכר המרכז לאינטרנט בטוח על ידי הצוות המשפטי של אפליקציית 'סיקרט' כגורם מוסמך להעברת בקשות ישירות להסרת תכנים פוגעניים. שיתוף פעולה זה מצטרף לשיתוף פעולה שיש למרכז לאינטרנט בטוח עם הרשתות החברתיות הבולטות: פייסבוק, יוטיוב וטוויטר והמאפשר להסיר תכנים פוגעניים במהירות וביעילות. מי שחש נפגע מפוסט שהופנה כנגדו יוכל לפנות למרכז עם צילום מסך ושם ידריכו אותו כיצד לפעול, וייטפלו בבקשתו בצורה היעילה ביותר. במרכז לאינטרנט בטוח מבקשים להדגיש כי הנהלת 'סיקרט' הבטיחה, שמלבד הסרת הפוסט הפוגעני, המפרסם שלו יקבל אזהרה ובמקרה חוזר חשבונו ייסגר.

כחלק משיתוף הפעולה חשוב לזכור את כללי השימוש ההולם באפליקציה, כפי שמוגדרים בתנאי השימוש של האפליקציה:

עשה
1. הקפידו על אנונימיות ברוח טובה – אל תנצלו אותה לרעה
2. שתפו בפתיחות ובכנות
3. הפגינו אדיבות וכבוד הדדי
4. דווח על התנהגות לא מקובלת
5. תהנו

אל תעשה
1. אל תפרסמו איומים
2. אל תפרסמו או תעודדו פגיעה עצמית
3. אל תתעללו או תטרידו אחרים
4. אל תפרסמו ביטוי שנאה
5. אל תפרסמו תוכן בוטה- תוכן גראפי, אלימות חסרת הצדקה, נוזלי גוף או צרכי הגוף
6. אל תפרסמו גסות או פורנוגרפיה
7. אל תפרסמו מידע אישי על אחרים
8. אל תפרסמו מידע שאינו שייך לכם- הקפידו על זכויות יוצרים
9. אל תפיצו ספאם או תוכן בלתי חוקי

אורנה היילינגר מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח: "האנונימיות בסיקרט מזמנת תכנים פוגעניים בהרבה ממה שהכרנו עד היום. אני קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהבין שהאנונימיות היא לא היתר להתנהגות משולחת רסן והפגיעה היא ממשית". עוד מדגישה היילינגר כי: "במקרים קיצוניים ניתן להתחקות אחרי המשתמש. לאחר מספר מקרים מזעזעים בהם טיפלנו להסרת תכנים נוצר קשר עם המחלקה המשפטית של האפליקציה שהפגינה נכונות לשיתוף פעולה וכך למדנו את מאפייניה על מנת שנאפשר חווית גלישה בטוחה יותר וטיפול ממי שנפגע בעת השימוש בגלישה."

המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי פועל למיגור תופעת האלימות ברשת ומפעיל קו חם לטיפול בפגיעות ברשת וביניהן: תכנים פוגעניים, אלימות ברשת, חרמות, הפצת תמונות מביכות, פריצות לחשבון ועוד. בנוסף, כשירות לציבור, מפעיל המרכז קו פתוח לפגיעות באינטרנט. צוות הקו הוכשר לייעץ לפונים ויפנה אותם לגורמים מקצועיים ויתמוך בכל פונה: ילדים ונוער, הורים, מבוגרים, אנשי מקצוע ומחנכים. 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע בנושאים: פריצה לחשבון דוא"ל/ פייסבוק, בריונות ברשת, קבוצות שנאה, ניסיון הונאה, דואר זבל (spam) , לשון הרע, תוכן פוגעני, התחזות וזיוף.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים