גוגל התערבה; מחאת הדירוגים השליליים נגד אפליקציות בנק פפר הלחיצה את לאומי

בנק פפר
בנק פפר

אל תקרא לי בנק: ברק כהן, מייסד תנועת המחאה 'באים לבנקאים' הצליח במהלך הסופ"ש להלחיץ בפעם המי יודע כמה את הנהלת בנק לאומי לאחר שקרא לעשרות אלפי עוקביו להטריל את אפליקציות בנק פפר, פרויקט הבנקאות הדיגיטלית של בנק לאומי והמנכ"לית רקפת רוסק עמינח. בסטטוס שפירסם כהן ביום שישי, כתב "יחד מפרקים את pepper בדקה וחצי" וקרא לעוקביו להוריד, להסיר ולדרג את אפליקציות Pepper בגוגל פליי ובאפסטור בכוכב אחד. לטענת כהן, אפליקציות פפר הן "העושק המודרני" שנועדו בין היתר להשיג דאטה מהגולשים. על פי בדיקה, אפליקציית פפר מבקשת גם הרשאות נרחבות לגישה לסמארטפונים.

אקט המחאה הנוכחי של 'באים לבנקאים' מגיע במקביל להשקה הרשמית של פפר שמנוהל על ידי המנכ"לית לילך בר דוד. לפני כשבוע וחצי נורתה יריית הפתיחה בקמפיין ההשקה שנעשה באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב תחת הכותרת "אל תקרא לי בנק".

בסטטוס שפירסם כהן כתב:

יחד מפרקים את pepper בדקה וחצי:

בנק פפר
בנק פפר

השבוע עלה בנק לאומי בקמפיין מטעה ושקרי ; שמטרתו לשאוב צעירים להורדת בנק-אפליקציה בשם pepper ; וזאת בדיוק השעה להעביר מסר ישיר לבנקאים. מסר שיגבה מבנק לאומי מחיר כבד ; כלכלי אך במיוחד תדמיתי. בתוך פחות מדקה ניתן להפוך את אפליקציית pepper למוצר הכי מגונה בגוגל. איך?

1. נכנסים ללינק (אנדרואיד או אייפון)
2. מורידים את האפליקציה (הורדה ללא פתיחתה)
3. מדרגים בכוכב 1 ומוסיפים תגובה הולמת
4. מסירים את האפליקציה
5. מאברוכ, קרעת את בנק לאומי
6. שתפי כדי שגם החברים יוכלו לקרוע את לאומי (מתוך הסטטוס של כהן).

בתוך כך, שתי האפליקציות של פפר שבחנויות האפליקציה; האחת עבור הבנק עצמו והשנייה עבור שירות העברת הכספים (Pepper Pay), זכו ללמעלה מאלף דירוגים שליליים ומיצבו את פפר כאחת האפליקציות "הגרועות ביותר" בגוגל פליי ובחנות האפליקציות של אפל. אולם אמש (שבת), החליטה גוגל (Google) להתערב והסירה את מרבית הדירוגים שליליים. בנוסף, עולה כי כבר ביום שישי, העסיקה פפר משרד ניהול משברים במטרה לטרפד את פעולת המחאה כנגד הבנק. ככל הנראה מדובר במשרד היח"צ של לאומי בן חורין אלכסנדרוביץ.

על פי בדיקה, בשיא המחאה אמש (שבת), זכתה אפליקציית Pepper לדירוג ממוצע של 1.7 כוכבים עם למעלה מ-980 דירוגים שליליים. אולם כאמור בשעות הערב, החליטה גוגל ככל הנראה להתערב ולמחוק חלק ניכר מהדירוגים השליליים ובכך אפליקציית פפר עומדת נכון לפרסום הדברים על דירוג של 3.6 כוכבים.

טרם מחאת הדירוגים, פירסם כהן סטטוס בו פרש את משנתו על אפליקציית פפר. לצד הסטטוס, פירסם כהן תמונה בה נראה שילוט החוצות של פפר עם תמונתה של מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח והכיתוב "תקרא לי גנבת".

"אזהרה – לא להוריד את pepper:
לפני שהעושק הכלכלי הבא מתפשט, תודיעו לכל מי שרק יכול לשמוע לא להוריד את אפליקצית pepper. בבנק לאומי מבינים שהציבור סולד ומוקיע את העושק והניצול שהם מפעילים.

רקפת רוסק עמינח, מנהלת הבנק מבינה טוב מאוד שמי שכבר תקוע עם הבנק שבוי בידיה. רקפת מבינה שמי שטרם נשבה בידיה הנצלניות לא ייכנס למלכודת בעיניים פקוחות. רקפת גנבת מוכשרת, ומבינה גם שהעולם הכלכלי משתנה, והטכנולוגיה מייתרת את הצורך בסניפים פיזיים. העולם דיגיטלי. בעולם דיגיטלי, צריך בנק דיגיטלי. בנק באפליקציה.

תקרא לי גנבת
תקרא לי גנבת

לרקפת יש בעיית מיתוג. שונאים את בנק לאומי. מעבר לבנקאות דיגיטלית ; אפליקציה שיושבת תחת המותג של בנק לאומי לא תחדור לשוק. יש דחייה מובנת מגוף שעושק ומנצל אותנו.

רקפת נוכלת מצויינת. היא החליטה ליצור בנק דיגיטלי שכולו בנק לאומי, בבעלות, בגישה, בניהול, בניצול – רק תחת שם חדש. Pepper.

" אל תקרא לי בנק" מבקש הקמפיין האגרסיבי להחדיר לנו למוח, כאילו מדובר במפעל חסד ; ולא באותם גנבים שעושקים אותנו.

האמת ש pepper מסוכן עוד יותר מהבנק המסורתי. רקפת מופיעה בכנסים בעולם ומספרת לשותפיה כי אם הבנקאות לא תעבור לאפליקציה דיגיטלית – הבנקאות תמות. היא מספרת שהאפליקציה שלה יודעת לעקוב אחרי כל המאפיינים האשיותיים והצרכניים של הלקוח. הכי חדירה לפרטיות שניתן להעלות על הדעת. לפי רקפת, אנחנו בתקופת מעבר בה רק מי שיעבור לבנק-אפליקציה ישרוד. אני מאמין לרקפת ; רק שבניגוד אליה, חושב שזאת הזדמנות מצוינת בשבילנו להרוג את הבנק.

אז כאן אנחנו נכנסים לתמונה. אתם שואלים תמיד מה ניתן לעשות מהבית ? מבלי לצאת לרחוב? מבלי לשלם מחיר אישי? פשוט הפיצו את הפוסט, ובקשו מכל מי שבסביבתכם – להימנע מהורדת האפליקציה.

לא מורידים את pepper ; מפילים את עושק המערכת הבנקאית". כך כתב כהן.

בחברת גוגל ישראל באמצעות שרף תקשורת סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. יש אלף ואחד אפליקציות שמבקשות הרשאה כנ"ל כדי שיפעלו, זה העולם שאנו נכנסים אליו, אם אתה עושה מחאה על זה אז צריך להכניס עוד אלפי אפליקציות אחרות ביניהם פייסבוק/אינטגרם וויז..

    מבחינתי צריך סיבה נוספת מהרשאות ליצירת דאטה

  2. רצוי מאוד להתאים את המערכת גם לאנדרואיד מגרסאות S5 ודומיו ויפה שעה אחת קודם.
    ראיתי שבקשת ההרשאות עודכנה ולא מבקשים יותר גישה לכל המידע בטלפון.

  3. כרגע המערכת שלהם לא תומכת את גרסאת אנדרויד 7 וכל משתמש עם נייד בגרסה זו יתקל בבעיות מכל מיני סוגים למרות שרק 15 אחוז מהניידים מריצים את המערכת הזו כל הניידים החדשים יכללו אותה כך שרצוי להמתין עד שבנק לאומי יתקן זאת

  4. גילבוע, אתה אמנם מקבל את המשכורת ממשרד יח"צ, אבל אין ריביות היום גם לא בבנק רגיל אז רד מהטיעונים המגוכחים. בוא נסכים שזה לא מתאים לכולם.

  5. בפפר אתה יכול רק לנהל עו"ש. אם הצטברה לך יתרה – אתה לא יכול להשקיע אותה. אפילו לא בפקדון. זאת אומרת שאתה לא יכול לקבל ריבית על הכסף שלך. אל תסתכלו רק על הדמי ניהול.
    איזה מין חשבון זה שאי אפשר לעשות בו כלום? אולי עבור חיילים, שמבזבזים ממילא את המשכורת הצבאית הקטנה. לא יותר מזה.
    אני נמצא ב"ישיר לאומי", מה שהיה פעם "הישיר הראשון" – "בנק ללא סניפים" מודל 1995. היום הם חונקים אותי בעמלות, מרעים לי את התנאים, ונותנים שירות גרוע מאוד. בנק לאומי נעשה הכי גרוע.

  6. הרשאות!! ברגע שאתה נותן אישור לאפליקציה להיות מותקנת במכשירך אתה מאפשר לה לקחת נתונים עליך מהמכשיר שלך.
    כמו כן אל תהיה כל כך תמים, סופו של יום הכוונות של הבנק הם לקחת לך בדרך זו או אחרת כסף..

  7. תכלס עדיין לא הבנתי למה לא להשתמש בפיפר פי. אין עמלות על פעולות בחשבון וזה פלוס.
    אני לא מפרסם של פיפר, פשוט יש לי חשבון שם וזה נראה לי שווה.

  8. תכלס עדיין לא הבנתי למה לא להשתמש בפיפר פי אין עמחות על פעולות בחשבון וזה פלוס.
    אני לא מפרסם של פיפר פשוט יש לי חשבון שם וזה נראה לי שווה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים