לשם קליקים: ynet הפכו את נפטר 13 מוירוס הקורונה לבדיחה

שמואל ספרי ז"ל
שמואל ספרי ז"ל

וירוס הקורונה שממשיך להתפשט ברחבי העולם מרתק למסכים אנשים רבים שמבקשים להתעדכן בחדשות ובפרסומים אודות הוירוס. בין המרוויחים הגדולים של וירוס הקורונה הם ללא ספק גופי השידור והתקשורת שזוכים לנתוני רייטינג וטראפיק גבוהים וגם נהנים מפלח לא מבוטל של תקציבי הפרסום הגבוהים שמנותבים לאור המצב, בפרט ממשלתיים שמוערכים בלמעלה מ-1.3 מיליון ש"ח ביום בכלל המדיות.

משבר הקורונה היה אמור להיות שעתה היפה של תקשורת מקצועית ומהימנה יותר בישראל כאשר במקביל בטלוויזיה אף מתפרסמים שני קמפיינים תדמיתיים של גופי תקשורת שמבקשים את אמון הציבור בחזרה – ynet וגלובס, אך בפועל הוא חשף את פרצופן המכוער להפליא של חברות החדשות שלא בוחלות בשום אמצעי, לרבות הפחדה, הפצת מידע שקרי ולא מאומת ובמקרים מסויימים כפי שקרה ל-ynet הערב, גם ביזוי נפטר קורונה ישראלי והפיכתו לבדיחה רק לשם קליקים.

שמואל ספרי ז"ל, תושב חיפה בן 82 שנדבק בוירוס הקורונה באיטליה שם גם נפטר הערב בבית החולים הוא הישראלי ה-13 שמת כתוצאה מהוירוס. את כבודו של ספרי ז"ל אנשי ynet פשטו רק לשם הקליקים, גם בעמוד הפייסבוק של ynet וגם בכתבה של איתמר אייכנר באתר ynet , כשבחרו לשים דגש על כך שספרי ז"ל לבש במהלך הטיול באיטליה ובסמיכות לפטירתו חולצה עם הדפס של בירה קורונה.

הגולשים לא נשארו אדישים לביזוי הבלתי נתפס והגיבו במאות תגובות שליליות נגד ynet. לא עבר זמן ובסושיאל של ynet החליפו את הכותרות בעמוד הפייסבוק ובחלקים רחבים בכתבה (לרבות במשנה) והורידו את הפוקוס על כך שספרי ז"ל לבש חולצה של Corona Beer. את התמונה ואת הסטטוס המביש בחרו להשאיר.

עבור קבוצת 'ידיעות אחרונות' בעלת ynet, שנמצאת במאבק הישרדותי מול n12 של חדשות 12, מדובר בצעד נוסף שמרחיק את אמון הציבור מגוף החדשות, במיוחד כשבימים אלה רץ ברשת 13 קמפיין תדמיתי של ויינט שאינו משקף בפועל את התנהלותו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים