מנצ' ו'הארץ' רוצים אריה זהב – מהלך חומת התשלום הוגש לקטגוריית דיירקט בפסטיבל קאן ליונס 2016

הארץ, פסטיבל קאן
הארץ, פסטיבל קאן

אחרי למעלה מעשור כנציגי פסטיבל Cannes Lions בישראל, גם קבוצת 'הארץ' רוצה אריה זהב משל עצמה. כשלוש שנים לאחר המעבר ל'חומת התשלום' במסגרתה חלק מהכתבות באתר ננעלו לקוראים בתשלום שרכשו מנוי דיגיטלי, משרד הפרסום מנצ' של יניב מלינרסקי, סער נעים ודני צ'כנובר שמלווה בשנים האחרונות את קבוצת הארץ ודה מרקר של רשת שוקן, מציג את סרטון הקייס סטאדי של המהלך השלם שהוגש באחרונה להתמודדות בקטגוריית הדיירקט של הפסטיבל – Direct Lions.

על פי מערכת היחסים ארוכת השנים בין הארץ להנהלת קאן, מוערך כי אנשי הארץ ומשרד הפרסום מנצ' יחזרו מהפסטיבל עם אריה סימבולי – כנראה ארד או כסף. קטגוריית הדיירקט היא אחת הקטגוריות המועדפות על משרדי הפרסום בארץ ובעולם.

הקטגוריה מוקירה מהלכים פרסומיים ושיווקיים שדוגלים בפעולה ישירה שבין המפרסם לצרכן – לרוב B2C, אולם גם מהלכי B2B (לרוב יזומים) של משרדי פרסום. המהלך של מנצ' כלל הפקת סרטון ויראלי בכיכובו של רמי הויברגר שעלה תחת הכותרת 'הגיע הזמן שתשקיעו במוח שלכם' וזכה לביקורות רבות ברשת וקמפיין רימרקטינג.

בסרטון הקייס מוצג הארץ כאתר הראשון והיחיד בישראל אשר מבקש כסף בעבור קריאת התוכן, כאשר על פי הסרטון, החסם העיקרי של הארץ היה בביטול התפיסה הרווחת בקרב הקוראים כי תשלום בעבור תוכן הוא משהו לא הגיוני או מקובל. לאחר מחקר עמוק והבנת החסם הפסיכולוגי, החליטו בהארץ להשיק מהלך משולב וארוך זמן לחינוך שוק מחדש, לכאורה בתקציב מוצהר של 45 אלף יורו.

במשרד הפרסום מנצ' עשו שימוש יצירתי ומורכב בכלי הרימרקטינג של פייסבוק וגוגל (Remarketing) במטרה להבין ולנתח בדיוק מיהו קהל היעד הפוטנציאלי וכיצד להמירו למנויים בתשלום. על פי התוצאות שמוצגות בקייס, מספר המנויים המשלמים של הארץ עלה בכ-30% והחשיפה נאמדה בכ-1.2 מיליון גולשים. המהלך של הארץ זכה גם להתעניינות בקרב התקשורת שפירסמה כ-52 כתבות בנושא, בשווי מוערך (על פי יפעת בקרת מדיה) של כרבע מיליון יורו. כך עולה מתוך סרטון ההגשה לפסטיבל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. אני ממש לא אהבתי את סרטון האשכים.
    בטוחים שיש לכם כאן מספיק בשביל קאן?
    סה"כ רימרקטינג מטורגט. אין כמעט קמפיין בלי זה אצלנו

  2. למה אתה לא מפרסם כבר כמה חודשים את דירוג העמודים והקבוצות בפייסבוק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים