ניתוח קמפיין: "רועי כפרי בא להנמיך עם מילקי מוס" – אדלר חומסקי & ורשבסקי

עטרה בילר, רועי כפרי
עטרה בילר, רועי כפרי

אם חשבנו שספלנדיד זהו אקט של אומץ לב של שטראוס עלית בשל ההודאה בעובדה ששוקולד מריר זה טעם נרכש שצריך להתבגר לתוכו, אז הליין החדש של פרסומות מילקי זה כבר הליכה על חבל דק מעל תהום. תהום מעל נהר רוחש תנינים. הקליפ הזה לוקח אותנו לסיבוב שאוטוטו יזרוק אותנו אל מחוץ לקהל אוהבי מילקי. אלא שבדקה התשעים אנחנו נסחפים בחוזקה פנימה ואהבתנו למילקי מתחזקת. הטלטלה עושה את העבודה וכן, אנחנו מוכנים לקבל את זה מרועי כפרי.

מאז הסרט הראשון "ברוכים המתפנקים", שהתכתב פה ושם עם הטקסט החנפני על אריזת המוצרים, גיבש כפרי דמות של מנכ"ל מילקי תימהוני במיוחד בסרט השני. בסרט השלישי איבד כפרי את הרסן וקצת את הצפון, ולמרות שהנושא הוא "להנמיך", קיבלנו קליפ בגובה 40,000 רגל. הפעם הפאנץ' הוא כמובן הגביע הנמוך החדש של מילקי, וכל מה שקורה בקליפ די ארוך (3:14 דק') הוא אסוציאציה פרועה להנמכת הגביע. האימפרוביזציה כל כך פרועה שהיא כמעט ששוכחת לקשור קצוות בסוף הקליפ ולהתחבר לנושא עצמו. גביע נמוך קשה להשגה (שאפשר להשיג בכל החנויות כמובן. נונסנס זה נונסנס).

אני מאד אהבתי את הקליפ שמעניק בידור משובח נטו וצוחק על טרנד ההרצאות שהפך אופנה לכל דבר עיין ערך TED ועוד אינספור קליפים בהם אנחנו נאלצים לצפות כל יום בקילוגרמים. הסרטון עוסק בקלישאה של מרצה שלא מגיע להרצאה במטרה לגרום לתלמידים להתמודד עם וואקום ועמימות, ולהגיע למסקנות בכוחות עצמם.

אלא שזה נעשה בצורה מצחיקה במיוחד כאשר המנכ"ל המוזר מדבר לא רק על להיות קשה להשגה אלא על להנמיך במקום להרים. נושא ההנמכה הופך מהר מאד לנונסנס כי הרי כפרי לא יכול לסבול יותר מרגע רצוף של רצינות. המלים של השיר שלו הופכות יותר הזויות ותמוהות, הברד שהוא שותה לא קשור לכלום, מוכר הברד לא מבין מה הוא רוצה (עוד ברד? לא. תנמיך. אז זה כן ברד) והבת של המנכ"ל בתפקיד זו שיזמה ההיעדרות שלו מההרצאה. כמו כן יש לנו בלבול מכוון בין תפאורת שנות הששים שבעים יחד עם סמארטפון ברכב וביד של בת המנכ"ל.

תוסיפו את הסטודנטיות הסורגות, כפרי בתפקיד כפול, הכיתה שמתחילה להרגיש שהיא לומדת ממרצה והלוק של כפרי המנכ"ל, שנראה כמו כוכב לוהט של סרט תורכי. כל אלה יחד מייצרים סאטירה רק שלא לגמרי ברור על מה. ובשלב מסוים זה גם לא חשוב. כי החיים מצחיקים אז צוחקים ובאופן תמוה מתחשק לחפש גביע נמוך של מילקי. אז מי אמר שצריך אסטרטגיה בכלל?


עטרה בילר היא מהאסטרטגיות הותיקות בתחום, בעלת TheBrandingEdge. כתבה טור ניתוח קמפיינים במשך 8 שנים באתר אייס. בעלת טור בגלובס ופינה שבועית ב-103FM. מרצה על אסטרטגיה, מיתוג, חשיבת יצירתית, פרסום ועוד.


מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. מאוד התלהבתי לקרוא שמתייחסים לקליפ ביתר רצינות ע"י הניתוח, אגב שלא היה קיים פה בכלל…אלא יותר נשמע כ"תיאור" של הקליפ,.
    לייצירת מופת הזו מגיע יותר, אבל זה מה שיש

  2. קודם כל לא ברור למה נותנים פה קרדיט לאדלר חומסקי.
    שנית, הניתוח שך הקליפ ברמה הפרסומית/ אסטרטגית שטחי, לא חדש ולא מעניין.
    לא ברור אם הקליפ הזה משרת את המוצר, למה, כמה ואיך.
    זה שכולם רוצים לעשות היום ״כמו במדיה החברתית״ לא אומר שצריך להגיד אמן על כל נאד שרועי כפרי תוקע (ואני מאוד מכבד את כפרי).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים