ניתוח קמפיין: "מכללת סמינר הקיבוצים, להצליח ולהישאר בן אדם" – מנצ'

עטרה בילר, סמינר הקיבוצים
עטרה בילר, סמינר הקיבוצים

כשחושבים על זה, מפתה לא להיות בן אדם. אומרים שנולדנו עם טוב בסיסי אבל יחד אתו מגיעים הגנים של ההישרדות. בכל רגע נתון מצוי אדם בקונפליקט הזה. לחסל את המתחרים כדי להנהיג, או לאחות את ההבדלים ולטפח חשיבת צוות ושייכות. כשחושבים על זה, זה קורה לנו על בסיס יומיומי. בישיבה כשאנחנו מחפשים רשות דיבור, כשמישהו אחר אומר משהו חכם, בעת נהיגה, בתור לקופה בסופר. אין רגע שאני לא שואל את עצמי אם כדאי להיות צודק על חשבון אחרים או להבליג, ולהרוויח את השייכות לשבט.

התובנה הזו מקצינה כאשר מדובר בהישגי הקריירה שלנו, כשאנחנו מקבלים פרס, מחיאות כפיים, מינוי יוקרתי, העלאה בשכר – או – כמובן – כשלא. סמינר הקיבוצים לכד את התובנה הזו בהקשר הספציפי של מקצוע ההוראה. אנחנו נחשפים לשלשה קליפים, כל אחד מהם מציג שתי סיטואציות דומות מילולית, שמה שמבדיל ביניהן זה לא הטקסט אלא הגישה. ה-attitude.

אפשר לאחל בהצלחה ולהיות מסרס ותוקפני. אפשר לאחל בהצלחה מכל הלב ולתת כוח. להעצים. זה קורה לנו כבוסים וזה קורה לנו כמורים. אם תהיו מורים מעצימים, אומר לנו הסבטקסט של הקמפיין, תצמחו להיות בוסים טובים. כאלה שמקדמים את האנשים ובכך מקדמים את הארגון. אם לא תבחינו בהבדל – אתם אבודים, כי אפילו אתם לא תאמינו לעצמכם.

הבוסית שמאחלת לבחור המפוטר בהצלחה לא מתכוונת לכך. המורה שמאחלת לילד בהצלחה בבחינה – כן. הבוסית שאומרת לעובד 'אני מאמינה שתוכל להתמודד עם זה' אינה כנה. בלב ליבה היא מאמינה שהמשימה קשה וסיזיפית. ושהוא לא יצליח להתמודד אתה. המורה שנותנת לתלמיד משימה – מאמינה בכוחות ההתמודדות של הילד.

כך גם הבוס שמתריס בפני חברי הישיבה: "כל דבר שאתם עושים תחשבו איך הוא תורם לחברה" – משדר את ההיפך מזה. הוא חושב רק על שורת הרווח שלו והמסר הכפול מטריד ומרחיק. לעומתו, המורה שאומר אותן מלים מול כיתת תלמידים אמין ודבריו כנים. נרצה לתרום לחברה.

המסר נקי ופשוט. אנחנו מדברים בקלישאות רק כי הן קלישאות והן הדברים הנכונים לומר. אבל רובנו נופלים בפח הצביעות ובכך משבשים לעצמינו ולאחרים את הדרך. לעומת זאת, כנות זה לא דבר שמלמדים – זה דבר שביר שיש לטפח. בשביל זה צריך מנטור. לא מאלף אריות. מורה טוב שומר על רוח האדם וכמו המילה – "מורה" את הדרך.

הוא לא זה שממציא אותה. היא קיימת והאמביציה של התלמיד גם היא כבר שם. צריך רק לגרום לה לפרוח ולשגשג. לא יותר מזה. הגישה עושה את ההבדל בין מצליחן אותנטי למצליחן מזויף. כדי לשמור על אורך רוח בחיים ולא לסמוך על מזל חד פעמי צריך גישה נכונה. מאד אהבתי את הפרשנות החדשה של 'להצליח ולהישאר בן אדם'.

מודה שלקח לי פעמיים שלש להבחין בדקויות בכל 'זוג' וזוג. משהו ב-execution חיוור מדי. למרות שהמשחק מצוין, הייתי מצפה להשיג ההבדלים יותר דרמטיים מהאספקט הקולנועי דווקא. זה שעולה יותר כסף…


עטרה בילר היא מהאסטרטגיות הותיקות בתחום, בעלת TheBrandingEdge. כתבה טור ניתוח קמפיינים במשך 8 שנים באתר אייס. בעלת טור בגלובס ופינה שבועית ב-103FM. מרצה על אסטרטגיה, מיתוג, חשיבת יצירתית, פרסום ועוד.


מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. שמעון אמסלם הכדרסולן רץ עם ההרצאה באותושם בדיוק ובאותו נושא כבר כמעט שנה הגיב:

    איזה צירוף מקרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים