ניתוח קמפיין: "פרילנסרים בדיסקונט, תראו עם מה מתמודד פרילנס בישראל" – יהושע\TBWA

עטרה בילר - פרילנסרים בדיסקונט
עטרה בילר – פרילנסרים בדיסקונט

דיסקונט לפריסלנרים נוגע סופסוף בנקודה שבילתה הרבה זמן תחת הרדאר אבל מסתברת ככואבת ואקוטית ובעיקר מאד שכיחה. הפרילנס הוא אדם שבחר להיות עצמאי מתוך השתוקקות להרוויח יותר, ולהיות הבוס של עצמו. בהשוואה לימי היותו שכיר הוא מרגיש שהוא השתחרר מסוג של בית סוהר בו נדרש להתייצב בשעות קבועות במקום העבודה, לדווח לממונים עליו ולקבל משכורת קבועה בלי קשר לתשומותיו.

אבל כבר בחופשת השחרור מהכלא סותרת המציאות על פניו של הפרילנס. אם ובמידה שהוא קיבל את הפרויקט, ישלמו לו בעתיד לא קרוב. קוראים לזה שוטף שלושים, או ארבעים וחמש, ששים או תשעים. יש גם מאה עשרים אבל לא נגלוש לסרטי אימה.

הסרטון המאוד מדויק והנכון מראה שחקן שנכנס לתפקיד קונה מדומה ומבקש מעסקים שנותנים לו שירות – לשלם להם שוטף שלושים. באופן דחוי. כפיר קורנר, השחקן, מדבר עם הסוחרים כמו שמדברים אתו לקוחותיו: "תן לי פרטים שאדע לאן להעביר לך את הכסף".

הוא נתקל בתגובות של ביטול וזלזול ובעיקר סירוב. ברור שאם אוכלים את הפלאפל עכשיו – צריך לשלם עליו עכשיו. כך גם בחנות מכשירי כתיבה, במונית ובשאר עסקים שברור שמשלמים להם כאן ועכשיו. האבסורד ברור ומודגם נפלא. פרילנסרים מספקים את השירות עכשיו אבל צריכים לחכות לתשלום. מדובר באפליה בוטה. עולם שלם של עסקים לא מוכן לעבוד ככה. לא הגיוני להסיע אותך היום ולקבל את התשלום בעוד חודש. אבל אתה, כפיר, תשחק היום בפרסומת ותקבל את הכסף בעוד חודשיים. במקרה הטוב.

כפיר, שייקח עוד זמן עד שהוא יראה את התשלום עבור השתתפותו בפרסומת הזו, הוא כולנו. יש המון עצמאים שסובלים מהאפליה הלכאורה חוקית הזו ודיסקונט נכנס לתפקיד המאוד רלוונטי – להקשיב להם. דיסקונט מציע לפגוש את סבלם באמצעות מכשירים פיננסיים שמצויים רובם ככולם באפליקציית דיסקונט טאץ'. חיבתי לקונספט גבלה בהתלהבות ואני חושבת שבתוך המלחמה הנוכחית של הבנקים על מי דיגיטלי ומי אנושי – הזירה של סיוע לפרילנסרים חשובה, ובעיקר פנויה להובלה.

יחד עם זאת התאכזבתי מהאפליקציה עצמה. מהמוצר. אמנם התרשמתי מאוד ממסגרת האשראי שהיא פי 2 מההכנסה החודשית ומהנחות משמעויות על עמלות (מיותרות גם ככה). אבל התאכזבתי שיש קצת יותר מדי חכות וקצת פחות מדי דגים. פיצוי ממשי על הקפריזיות של נזילות הפרילנס יכול להיות קצת יותר יצירתי ומותאם למציאות. וכמובן שהלוואות זה לצאת מכלא אחד ולהיכנס לכלא נוסף. ימים יגידו אם מחלקת הפרילנס בדיסקונט תלמד לקחים ותצליח לפתח מכשירים אמיצים מותאמים לצרכי הלקוח המיוחד הזה.


עטרה בילר היא מהאסטרטגיות הותיקות בתחום, בעלת TheBrandingEdge. כתבה טור ניתוח קמפיינים במשך 8 שנים באתר אייס. בעלת טור בגלובס ופינה שבועית ב-103FM. מרצה על אסטרטגיה, מיתוג, חשיבת יצירתית, פרסום ועוד.


מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים