ניתוח קמפיין: "Gett (גט טקסי) – ככה מזמינים היום מונית"

עטרה בילר - Gett
עטרה בילר – Gett

נכון. להזמין מונית זו קלישאה. "להזמין לך מונית?" פירושו – לא היה כיף, אני רוצה לסיים את הדייט הזה. זה יכול להיות על ההתחלה שלו או אחרי לילה סוער. אבל בשורה התחתונה – עופי לי או עוף לי מהעיניים. זה לא זה. בניסיון של Gett להדגים מהירות, עמידה בלוח הזמנים ושירותיות, מובא הסיפור של דייט כושל והתלהבות חסרת איפוק מהגילוי הכה טריוויאלי הזה… מצד אחד אני מעריכה את השימוש במה שנקרא slice of life כדי להדגים ערך. רק לדבר על שירות, מהירות, עמידה בזמנים, מחויבות – זה משעמם. נכון. ולכן ההדגמה של יתרונות המוצר כפי שהם משתלבים בחיינו – מבורכת.

אבל מצד שני, הביצוע של הדייט הכושל שבקצהו מומנת מונית של גט טקסי נעשה בצורה גמלונית ולא אלגנטית בעליל. והנה הקליפ הקודם שלהם שבו הבחורה ממהרת מביתו של הבחור ש"הזמין לה מונית" ובכך גזר על היחסים להסתיים. וגם פה הביצוע 'חופר':

אם נחזור לקליפ הדייט במסעדה, מהרגע הראשון ברור שמדובר בדייט כושל. הסיפור לא באמת בונה מתח. פרסום חייב לתת בידור משובח ובידור משובח חייב לבנות קצת מתח ולא להיות פשטני. המשימה של פרסום היא לתת פייט לתוכן שבתוכו הוא משובץ. אם זה תכנית טלוויזיה או אתר אינטרנט – זה חייב לגרום לנו או לבכות או לצחוק, ולעורר בנו הזדהות. נכון ש-Gett בחרו לוותר על 'הסברה משעממת' אבל הקליפ לא מצליח להסתיר את הפחד של המפרסם לרצות למכור, למכור, למכור… המשחק והאנקדוטות – עלובים.

הבחורה ששואלת את הבחור אם הוא הגיע מעבודה, בגלל הטי שירט שהוא לובש, והתשובה שלו שהוא לא מתלבש יפה לעבודה – לא מצחיק ונורא מתאמץ. השגיאה הפונטית שהבחור עושה "פטה כבד" והוורדים שהבחורה לא רואה כי הן מלאכותיות – מביך ולא משכנע. ואז מגיע רגע הזמנת המונית שאינו סומך על הצופה: כתביות של "מזמין מונית", "מזמינה מונית" עולות על המסך. זה היה הרגע ששבר אותי. אם זו לא פרסומת מזיעה, אז מה כן?

מישהו בגט טקסי וויתר על כשרון וזלזל בי, אחת המשתמשות המאסיביות באפליקציה. אז אם ראיתי ב-Gett סוג של סטארט אפ עולמי חובק עולם, פתאום זה מצטייר פרובינציאלי וקטן. תחזרו בבקשה לשולחן העבודה. בעיני או שתהפכו את "להזמין לך מונית?" לאייקון פחות ברור מאליו. למשל – באמצע ישיבת עבודה הבוס מציע לך להזמין לך מונית ואתה מבין שאתה מפוטר וכן הלאה. או שתוציאו מהקונטקסט את "הנהג שלך אוהב מוזיקה קלאסית" שבעיני זה קורע מצחוק (כן, זה קיים באפליקציה, מיותר בטירוף ולכן מצחיק) או שתמנפו את זה שנהגי מוניות הם סוללת המרצים והוגי הדעות הכי אקטיבי בעולם – ותיקחו את זה משם. אבל תעשו לי טובה, גם ככה אתם מתעצלים להגיע לכתובות פחות פופולאריות וגם ככה אתם מבקשים ממני לבטל רק כי לא בא לכם טוב לעשות סיבוב פרסה כדי לאסוף אותי, אז לפחות תבנו מותג כוח בתקשורת. כי אני, ואולי עוד כמה אנשים, הפסקנו להרגיש שאנחנו מפסידים משהו כשאנחנו חוזרים למתחרים שלכם…

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים