אותו הסטודיו, אותו הלוגו, לקוח אחר: האם MetaDesign שכפלו את מיתוג פרטנר?

הלוגואים של MetaDesign
הלוגואים של MetaDesign

חברת התקשורת פרטנר (Partner), מי שהייתה הפנים של אורנג' בישראל (Orange) בשני העשורים האחרונים, נפרדה אמש באירוע מתוקשר, מחברת התקשורת הצרפתית ויצאה לדרך חדשה, תחת מיתוג ושפה חזותית חדשה שנעשו באמצעות חברת המיתוג הבינלאומית MetaDesign הגרמנית וקמפיין טלוויזיה ושילוט חוצות בכיכובם של עברי לידר והשף אסף גרניט שנעשה באמצעות משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי וגליקמן שמיר סמסונוב, מקבוצת פובליסיס בישראל.

לוגו פרטנר
לוגו פרטנר

Same Same Different Name:
סטודיו המיתוג הבינלאומי MetaDesign, נוסד בשנת 1979 בברלין, ומעסיק כיום כ-250 עובדים בשלוחות שונות מסביב לעולם, ביניהן בגרמניה, ג'נבה, סן פרנסיסקו ובייג'ינג. גבות רבות הורמו לנוכח בחירת פרטנר דווקא בסטודיו מיתוג מחו"ל ולא בכזה ישראלי. סה"כ אם כבר חברת התקשורת מתהדרת בכך שהיא ישראלית (סיבה הנתק מאורנג') ומציגה עצמה כ"פרטנרית", לא מן הראוי שזו גם תמתג את עצמה באמצעות אנשי מקצוע כחול לבן?

לוגו הטורקיז החדש של פרטנר, שהחליף את הצבע הכתום המוכר של אורנג', הפך לשיחת השבוע בקרב קהילת המעצבים בישראל. מרבית התגובות היו שליליות, נטען כי הלוגו מדמה כזה של בית חולים ואינו משדר זהות ו-DNA של חברת תקשורת, לבטח כזו שנחשבה למותג על בישראל ובעולם. גורם בכיר בעולם הפרסום הישראלי, העריך למזבלה כי חברת פרטנר שילמה ל-MetaDesign כ-100,000 פאונד בעבור פיתוח הלוגו (למעלה מחצי מיליון ש"ח).

אלא שעתה עולה כי כנראה הבחירה ב-MetaDesign לא זכתה להתייחסות מספקת או ראויה מצד אנשי הסטודיו הבינלאומי. לפני כשבוע וחצי, ימים ספורים בטרם חשיפת הלוגו החדש של פרטנר, חשפה התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק את הלוגו החדש שלה, אף הוא נעשה על ידי חברת MetaDesign. הלוגו של התזמורת הפילהרמונית אינו משאיר מילים רבות ונראה בדיוק כמו זה של פרטנר.

באתר העיצוב 'Brand New' אף הציגו את הלוגו של התזמורת הפילהרמונית כמועמד מבטיח ללוגו הגרוע ביותר לשנת 2016. תודה למתי מריאנסקי, מעצב הבית של אתר Nexter שקלט את העניין.

התזמורת הפילהרמונית VS פרטנר
התזמורת הפילהרמונית VS פרטנר

השפה החדשה של התזמורת הפילהרמונית

התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק
התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק

בין התגובות השונות ברשת ללוגו החדש של פרטנר:

■ "בטח מסתתר שם עוד סיפור פלצני שמכרו להם בכמה מאות אלפי ש"ח. הt זה האנטנה שקולטת הכי טוב, הp מסמל את התנועה של אנשים, מתחילים מהצד כי הם שמים בצד את הספק הקודם שלהם ונכנסים לפרטנר. ועוד שיט שמספרים".

■ "ולחשוב שהם הוציאו עשרות אלפי שח (אם לא מאות אלפים) על המיתוג הזה… נראה כמו מיתוג מפייבר".

■ "המיתוג החדש בכוונה מכוער ומזוויע בשביל שידברו עליו, ולא על כמה אורנג' /פרטנר חברה שעושקת את לקוחותיה."

■ "כמעט כל מרכיב פוספס – לוגו, צבעוניות, קופי, UX, UI, סרטון הווידאו, הטכנולוגיה מתחת מרגישה אחרת, הניהול במדיה חברתית מלא בשגיאות, בניית השיח – נראה שתוכנן יותר למשווקים בלי חשיבה על תחושות הלקוח… כל הפורומים המקצועיים זועקים".

■ "חלש ביותר. nokia connecting people? לא מבינה גם את ה"יש לי פרטנר". בואו, אתם ספק סלולארי, עברנו את התקופה שניסיתם להיות חברים שלנו. שונאת שאונסים "רגש" על מותג, בטח כזה. חבל מאוד, הלוגו עוד עבר אותי, הקו הפרסומי ממש לא."

■ "נראה כמו וילון מקלחת".

■ "במילה אחת : חלש. בשתי מילים : חלש מאוד".

■ "תזכרו לוגו חדש כמעט תמיד מתקבל בביקורת , אחרי כן מתרגלים גם אם קצת מיושן בצבע בית חולים וקשה לעבוד איתו גרפית".

■ "לקחו את הלוגו למקום רחוק מידי ,צבעוניות שלא משקפת מותג כזה חזק. מודה שלא אהבתי".

פרטנר
פרטנר

■ "ראשית צריך לזכור שהם היו חייבים ללכת לצבעים שונים מהותית מהכתום המוכר בגלל ההסכמים עם אורנג'. כחול וסגול תפוסים. משם לדעתי הגיעו לצבע(שאגב גם אני פחות מתחבר. איפה החום,רגש?). השאלה מה יהיו המסר והאסטרטגיה שילכו עם הצבע. כלומר האם הולכים עם ישראליות (בגלל מה שקרה לפני כחצי שנה עם אורנג') עד הסוף או בינלאומיות?".

■ "מי שעיצב את הלוגו כנראה הבין שסופו לתלייה ולכן הוא כבר הכין את העמוד…".

■ "אף אחד לא שאל אותי, אבל אביע את דעתי בנושא: כן זה אתר נורא. כן זה לוגו מזעזע, כן, כנראה עיצבו אותו בצייר או בפאוורפויינט. אבלללל!!!!! אני בטוחה ורוצה להאמין שמדובר בטרולינג גאוני של פרטנר, במטרה להביא טראפיק (במודע) לאתר המזעזע שלהם (במודע). אבל חכו! הו חכו! בעוד מספר ימים תתהפך הרצפה והעולם יגלה את האתר היפה ביותר שאי פעם עוצב על ידי בן אנוש ו/או מכונה! אז! הו אז! כולנו נאכל את ה – Bootstrap!".

■ "כל הכבוד לפרטנר – שאחרי עבודה מאומצת וקשה, כשבכיס יש מיליוני דולרים פיצויים מהצרפתים – הצליחה להוציא תחת ידה את הלוגו מהמכוערים שנוצרו בעת החדשה. מרשים ואף מרגש".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

11 תגובות לפוסט

11 תגובות

  1. מה שלא הבנתם, שזה חלק מהסכם ההיפרדות
    אנחנו ניתן 90 מליון דולר, בתנאי שתבחרו בלוגו ועיצוב פחות טובים מאורנג׳. לדעתי עמדו במשימה!

  2. אין מה להשוות ביון שני הלוגויים
    האחד מוצלח והשני לא. (של פרטנר לא מוצלח)
    נכון שייש מוטיב דומה אבל אי אפשר להגיד שכפול או העתקה.
    הלוגו החדש של פרטנר בעייתי גם מבחירת הצבעים שלא מזוהים עם עולם התקשורת וגם הפונט עם המשיכות הלא סימטריות בעייתיות. אני גם לא חושבת שצריך לכתוב פרטנר באנגלית לקהל יעד שלא דובר ברובו אנגלית. זו מילה ארוכה מידי לאנשים שלא דובר אנגלית ולכן לא הייתי מתעקשת להשאיר את השם באנגלית.
    אני מתקשה להבין מה הוביל אותם לבחירה הכושלת הזו ומקווה שיתקנו במהרה את הטעות האיומה!

  3. כולם מדברים על הלוגו, המותג, השפה, הצבעים, הקווים, ועוד ועוד…
    ורק אני תוהה –
    בשנת 2016 עוד למישהו אכפת מהמותג של חברות הסלולאר?
    הרי הן dumb pipe והבידול מתבצע אך ורק במחיר.
    לאף אחד לא אכפת מערכי המותג של חברות הסלולאר (חוץ ממשרדי הפרסום), אין בידול מלבד במחיר, אין ערך מוסך לאף אחת מהרשתות.

  4. הלוגו של הפילהרמונית מייצר עבורי קקופוניה ואי שקט. הלוגו של פרטנר מנסה ליצור שותפות (יש פרטנר) בין שתי אותיות – t ו-n ויוצר עיוות מיותר שלא מוביל לשום מקום. מעניין איך יראה הלוגו בקטן ועל מכשיר סלולרי; עד כמה יאלצו לקצר את משיכות האותיות החורגות מהשורה.
    בקיצור, אני לא פרטנר לעיצוב הזה. אלי הוא לא מדבר.

  5. זה רק הוכחה שהלקוח לא תמיד אשם.
    פרסומאים (המיושנים אגב והפחות רלוונטיים)
    נהנים להאשים לקוחות בכל דבר,
    במקום פשוט לעבוד איתם ולהבין אותם.

    אז עוד שבוע כולם ישכחו שמישהו אישר את המיתוג המוזר הזה,
    ומזכיר לכם מה אמרו על הלוגו P של פלאפון בהתחלה…

    אבל המצב הוא לא שחור לבן
    במיוחד היום, כשיותר ויותר לקוחות מבינים בדיגיטל ופחות ופחות פרסומאים
    לומדים ומתפתחים ותקועים אי שם בנפיחות של עצמם.

    האמת העגומה היא שרוב משרדי הפרסום ורוב הסטודיויים לעיצוב ומשרדי המיתוג פשוט בינוניים.
    הגיע הזמן לנפץ את הבועה הזאת שבעולם הפרסום הלקוח תמיד טועה.
    נכון הוא טועה לפעמים, אבל מה עם כל הטעויות של כל ה"מעצבים" ו"אנשי המיתוג"
    וכל שאר אנשי המקצוע.
    למה הענף הנפוח הזה אף פעם לא מסתכל על עצמו
    במראה ואומר "טעינו" או לא עשינו עבודה מספיק טובה.
    אז יש כאלה כמו מקאן, באומן… עם יכולות בקרה ולמידה עצמית טובה יותר
    (אם כי גם לא גבוהה מספיק)
    אבל רוב הענף הזה עסוק בלאונן ולהיות מרוצה מהתוצאות הבינוניות שלו וחבל.

  6. הכי "סקסי" ללכת למשרד פרסום מפוצץ עם תדמית חו"ל שלא מבין חצי דבר על האופי הישראלי הייחודי . יש בישראל שפע של כשרונות, זה מרגיז אותי

  7. מה זה האתר הזה שלהם? איך מעלים דבר כזה? מאז אמצע שנות התשעים לא ראיתי אתר כזה. גם ילדים יוציאו אתר מקצועי יותר.
    ואם כבר החליפו לפרטנר ושינו צבעים ומיתוג, למה האתר בערבית וברוסית עדיין פרטנר? לא היה להם מספיק זמן או כסף?

  8. אם כבר להחליף שם, אז למה לא להחליף לשם חדש לגמרי…
    איכס פרטנר.. שם נוראי…
    המותג אונג' ופרטנר שניהם כבר מותגים מתים, מזוההים עמוקות עם גזל והונאה של לקוחות
    הם היו צריכים לעשות שינוי תדמיתי רציני ולשנות את השם לגמרי ולהכריז על דרך חדשה עם דף חדש שבו הלקוח חשוב… במקום זה הם יקראו פרטנר כדי שנזכור את הימים שחשבון הטלפון הגיע 900 שקל… וסמס עלה 40 אג'…

  9. בלי לחפש בקטנות..
    עיצוב מזעזע! מיושן ולא מושך.
    חבל.. כזו "הרמה להנחתה" וזה מה שעשיתם..?..?..

  10. הלוגו של הפילהרמונית עדיין יפה ומכובד יותר מזה של פרטנר…
    אבל בכל זאת מביך, ובמיוחד הצבע שגורם לי לרצות להסיט את המבט לכל דבר אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים