מכה נוספת לחברת פרטנר – האם כל השפה המיתוגית מועתקת?

פרטנר מול Xoclad
פרטנר מול Xoclad

השראה, העתקה בוטה או קלישאת "מוחות גדולים חושבים בצורה דומה'?, כך או כך נראה כי במשרדי הפרסום והסטודיו של פרטנר לא עבדו קשה מדי על המיתוג והשפה התקשורתית של אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל.

קמפיין פרטנר, צילום: אבי פרקש
קמפיין פרטנר, צילום: אבי פרקש

אחרי שנחשף כי MetaDesign ציריך, סטודיו המיתוג שהועסק על ידי פרטנר במסגרת תהליך המיתוג מחדש והפרידה מחברת אורנג', כנראה שיכפל את הלוגו של פרטנר מלוגו דומה שנעשה ע"י אותו הסטודיו עבור 'התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק' וזאת למרות סכום העתק ששולם בעבור הלוגו, אשר על פי גורמים מוערך בלמעלה מ-100,000 פאונד, עתה עולה כי כל השפה התקשורתית של פרטנר, מזכירה כמעט אחד לאחד, את המיתוג של Xoclad, בוטיק שוקולד, קונפיטורה ומאפים מוכר שבריביירה מאיה, מקסיקו.

קמפיין פרטנר, צילום: מיכאל מור יוסף
קמפיין פרטנר, צילום: מיכאל מור יוסף

הברנז'ה זועמת ובצדק, אחת הטענות המרכזיות שעלתה במרבית הדיונים ברחבי הרשת ובמסדרונות משרדי הפרסום היא מדוע פרטנר בחרה דווקא להוציא את תקציב המיתוג שלה אל מחוץ לישראל ולמחוזות זרים כמו ציריך, במקום להעסיק סטודיו או מעצבים מקומיים.

כזכור, חברת 'פרטנר תקשורת' שבשליטת איש העסקים חיים סבן ותחת ניהולו של המנכ"ל איציק בנבנישתי, נפרדה מחברת אורנג' העולמית וזאת על בסיס פוליטי מדיני שהחל ב-2015 עם התפוצצות פרשת המנכ"ל סטפן רישאר ותנועת BDS. אם פרטנר רוצה להראות לצרכנים שהחברה היא כחול לבן וחלק מה-DNA הישראלי, מדוע זו הייתה צריך להוציא למעלה מ-500,000 ש"ח מגבולות המדינה?

המיתוג של Xoclad כאמור, הכולל לוגו, עיצוב אריזה, קמפיין ועוד, הושק בפברואר 2014 על ידי סטודיו Anagrama. השוואה בין שתי השפות החדשות, מציגה דמיון מובהק ביניהם שאפילו כבר הפך בשעות האחרונות לדאחקה ברנז'אית, "טוב אני חושב שלפרטנר יש כבר מתנות מוכנות לחג הקרוב…" כך כתב הפרסומאי מיכאל מור יוסף.

המיתוג של Xoclad

מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad
מיתוג Xoclad

Xoclad לא לבד, תמונה ויראלית שרצה בשעות האחרונות ברחבי פייסבוק מציגה מבוכה נוספת עבור 'פרטנר'. הצבעים, הטקסטורה, האם מישהו באמת התעצל בסטודיו המיתוג?

רץ ברשת
רץ ברשת

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

17 תגובות לפוסט

17 תגובות

  1. צריך לזכור שבסופו של דבר, יושב ״מעצב גרפי״ ועושה חיפוש באינטרנט ושואב רעיונות במקום לעשות משהו יצירתי לבד.
    ככה זה שחברות מנסות לחסוך בדברים ה״זניחים״ כמו משהו שאמור לבנות להם את המותג מחדר ולזכות באהדה של הלקוחות.. שוב עדות של הזול עולה ביוקר..
    העיניין הזה של פרטנר סביב הלוגו (עיצוב מחו״ל, מליוני דולרים..) מזכיר לי את המתנות שהייתי מקבל מהורים של חברה שלי.. מתנה שלא עולה יותר מ50₪ הייתה מקבלת מדבקת מחיר ״אופס..״ של מאות שקלים.. להרשים.. אבל הבושם חיקוי מביך יותר ממטהר אויר.

  2. דורי, אחת הכתבות השיטחיות. כל זה כי לא עשו את המיתוג בארץ? יאללה..
    פורסם שפרטנר קיבלה מאןרנג העולמית 90 מיליון דולר שנכנסו לארץ. מתוכם אמרת ש100,000 דולר יצאו לחו"ל, so what?
    די לצרות העין

  3. ישנם קווי דמיון רבים וזה גם הגיוני כאשר אותו הסטודיו ואותו הצוות עובד על משהו הוא מושפע מהצלחות שהיו לו בעבר ולוקח משם במודע או שלא במודע קווים מסויימים.
    כך אצל כל אומן אגב ומעצבים אינם שונים.
    מה שכן נשאלת השאלה.. על מה ולמה השקיעו כל כך הרבה במיתוג? פרטנר היא מה בדיוק? פלאפון הכי מהירים באינטרנט סבבה הבנו , סלקום.. היתה החברה הכי ישראלית שתומכת ביצירה ישראלית וכו.. בסדר נגיד ונותר הרושם שהם עדיין כך מבחינה מיתוגית.
    אורנג היו הבינלאומיים , האיכות הקלאס.. אבל אונג הלכו, מה פרנטר ? שותפים שלי? שותפים שלי למה?
    כבר אין בכלל תחרות בשוק הסלולאר, וכל דיבור על ערכים או שותפות שווים לתחת אחרי שגילינו שעקצו אותנו במאות שקלים בחשבונית מדי חודש על זמן אוויר שלא היה קיים מעולם דבר כזה.
    אז של מי אתם שותפים בדיוק? פלאפון מדברים על מהירות וטכנולוגיה זה משהו שיכל לדבר אלינו, אבל שותפים?
    חצי מליון שקל שפכתם על לוגו יא חיים בסרט.

  4. אי אפשר להיום לעשות כלום מבלי שיגידו שהעתקנו ואנחנו החברה הישראלית היא החברה הכי פגומה שיש רק מחפשים את הרע ותמיד להכשיל, תפסיקו להתעסק בפרטנר ובמה שהם עשו כאילו שזאת החברה של אבא שלכם יא חבורת קנאים שאוכלים את הלב שלהם וצמאים לשקל ורק איך לדפוק את כולם

  5. עיצוב נהדר שמקדים את זמנו וטוב שכך. זה מיתוג לטווח ארוך.
    לגבי ההעתקה, פחות מאמין לקטע עם מקסיקו אבל ללא ספק מעצבים ממחזרים את עצמם.
    בכל מקרה ההתעסקות בעניין פתטית. אף אחד לא חייב כלום לאף אחד וחיים סבן הוד ציונותו עושה את רוב עסקיו בחו"ל, אז לכעוס עליו זה די דבילי.

  6. מה זה עושה לי כצרכן? כלום! סתם קמפיין אנמי, מנופח והאמת, די מכוער.

  7. מה זה משנה לי כצרכן? כלום! בכל מקרה העיצוב אנמי בעיני, אפילו מכוער.

  8. מספיק עם הטיעון המפגר הזה "למה עשו את זה בחו"ל?", כן אני מסכים שהמיתוג החדש מזעזע, כן אני מסכים שהמיתוג החדש לא טוב, אבל כל אותם "אנשי ברנז'ה" או בעלי חברות עיצוב בארץ שבוכים למה פרטנר בחרה לעשות את המיתוג שלה בחו"ל נשמעים פאתטים כי הם חושבים שהם "הפסידו" את הצ'אנס לעשות את המיתוג בעצמם… שיוציאו את הראש מהתחת של עצמם, יש עולם שלם בחוץ..

  9. גם העתיקו וגם מיתוג מכוער. מישהו בשוויץ טובל עכשיו באמבטיית שוקולד שנקנתה כולה מהכסף של סבן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים