ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל מתייחס לסוגיית המחירים

straussgroup

ציון בלס, מנכ"ל קבוצת שטראוס בישראל מתייחס לסוגיית פערי המחירים בין מוצרי החברה הנמכרים בישראל לאלה הנמכרים בארה"ב. בנוסף לסרטון, בעלי תפקידים שונים בשטראוס ענו על שאלות הגולשים בעמוד הפייסבוק הרשמי של החברה (ראו מתחת לסרטון).

אריאל שטרית, סמנכ"ל הכספים של שטראוס: חשוב לנו להדגיש כי שטראוס פועלת בשוק פתוח ואנו בעד תחרות. ישנם מתחרים רבים בכל הקטגוריות בהן אנו פועלים , החל מהמחלבה, דרך הסלטים והמשך בעולמות הממתקים והשוקולד. במיוחד כאשר מדובר בעולם השוקולד, חשוב שתזכרו שבכל חנות בישראל , ניתן למצוא טבלאות וחטיפי שוקולד של חברות ענק בינלאומיות , לצד טבלאות וחטיפי עלית. התחרות בתחום ערה, ומשרע המחירים רחב, כאשר לכם הצרכנים יש זכות לבחור את השוקולד שאתם הכי אוהבים.

לגבי הרווחים של שטראוס, חשוב לי להתייחס לשאלתך בנושא רווחיות. שטראוס הינה חברה ציבורית ופועלת בשקיפות. הדוחות הכספיים שלנו מפורסמים לעיני כל, וכולכם יכולים לראות כי שיעור הרווח הנקי שלנו הוא כ-4%, שיעור רווח נמוך בהשוואה לחברות המזון בארץ ובעולם. אני רוצה להזכיר לכם שחברת שטראוס הוזילה באופן קבוע מחירים של למעלה מ- 50 מוצרים במגוון הקטגוריות בהן אנו פועלים, במקביל שיפרנו את שכרם של העובדים ברמות השכר הנמוכות, כל זה בעלות של עשרות מיליוני שקלים לשנה.

אייל דרור, סמנכ"ל המכירות בשטראוס: לגבי חוסר עקביות בתשובתנו – לאורך כל הדרך אמרנו כי המחיר לצרכן נקבע אך ורק ע"י בעלי החנויות. בעל החנות מחליט על מבצעים בחנותו ועל מחירי המוצרים. כפי שאמר אתמול מנכ"ל שטראוס, למדנו את העובדות לעומק ואנו משתפים אתכם בהן. באופן כללי, בדומה למה שקורה בישראל, גם בחו"ל, ישנן חנויות שמוכרות מוצרים שלנו במחיר זול יותר במטרה למשוך אליהן קונים, וישנן חנויות שמוכרות במחיר גבוה יותר, אך המחיר – בארץ ובחו"ל – נקבע על ידי בעלי החנויות בלבד, משום שאנחנו, כיצרנים, לא רשאים על פי חוק להתערב בקביעת המחיר הסופי לצרכן.

לגבי סוגיית יוקר המחירים בארץ – לפני מספר חודשים, הוזלנו באופן קבוע מחירים של למעלה מ- 50 מוצרים בקטגוריות רחבות ובהן: קוטג', סקי, מילקי, חומוס אחלה, שוקולד פרה, ופלים, קפה טורקי ועוד. (אני מצרף לינק לטבלה כדי שתוכלו להתרשם בעצמכם). סך ההוזלה לצרכנים עולה לשטראוס עשרות מיליוני שקלים בשנה. יחד עם זאת, כדי שהורדת המחירים לצרכן בישראל תהיה משמעותית יותר, חייבת גם הממשלה להוריד את המע"מ על מוצרי המזון, הקיים בישראל בניגוד למדינות העולם המערבי. בנוסף, גם שאר הגורמים בשרשרת חייבים להשתתף במאמץ הזה.

סיגל שילוני – מנכ"ל מתוקים בשטראוס: ראשית, אנחנו חוזרים וקוראים לכם ולבני משפחותיכם בחו"ל לבדוק אותנו. חשוב לנו להדגיש שוב כי סל המוצרים של שטראוס בישראל זול בכ-20% לפחות מול אותו סל בארה"ב. אתם מוזמנים לצפות במקבץ חשבוניות שאספנו בארה"ב, בימים האחרונים. לגבי מחירי היצוא, חשוב לי לשתף שאנחנו מייצאים לארה"ב כ-200 מוצרים שונים (שסך המכירות שלהם מהווה כ-1% מכלל הפעילות של שטראוס בלבד) ביניהם: גבינות, סלטים, שוקולד ועוד. רק חלק קטן ממוצרים אלו, סדר גודל של כ-12 מוצרים– בהם חטיפי השוקולד: פסק זמן, כיף-כף, טעמי וטוויסט – נמכרים במחיר זול יותר מאשר בישראל. אני חוזרת ואומרת, אני בטוחה שאם תבדקו את כלל המוצרים ששטראוס מייצאת לחו"ל, תגלו שסל המוצרים של שטראוס לקמעונאי בישראל זול ב–20% לפחות, מסל המוצרים של שטראוס לקמעונאי בחו"ל.

רבים מכם שאלו מדוע נמכרים אותם חטיפים במחיר זול יותר בחו"ל? בכדי להגדיל את כושר הייצור שלנו, חשוב לנו לייצא מוצרים גם מחוץ לישראל. על ידי כך, אנו מבטיחים את הגדלת היקפי היצור וכמובן יכולים להעסיק עובדים נוספים בארץ. ככל שחברה מייצאת, ומגדילה את הכמות המיוצרת, עלויות הייצור קטנות והדבר מסייע להוזיל מוצרים הנמכרים בישראל. כמו ששמעתם אתמול מציון בלס, גם בארה"ב, כמו בארץ, איננו קובעים את המחיר הסופי לצרכן והוא נתון להחלטתו הבלעדית של הקמעונאי.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים