אל תכלא את עצמך במקצוע משעמם

מזבלה

מאת: אורן לוי, יפה אפרתי תקשורת.

"אל תכלא את עצמך במקצוע משעמם" סיסמת קמפיין "הבצפר" שעולה בקמפיין פרסומי עצמי על גבי אוטובוסים. הקמפיין מיועד לעורר עניין וליצור רצון להיכנס לעולם הפרסום בקרב אנשים שלא חשבו על כך קודם. הקונספט הקריאטיבי שהוביל את הקמפיין הוא פרי יצירתה של תלמידת הבצפר לירון ורדי שהשתמשה בתא המטען כבמדיום למסר הנבחר.

אל תכלא את עצמך במקצוע משעמם - הבצפר
אל תכלא את עצמך במקצוע משעמם - הבצפר

הבצפר, בית הספר הגבוה לפרסום, עולה בימים אלו בקמפיין פרסומי עצמי על גבי אוטובוסים עירוניים. הקמפיין עולה תחת הסיסמה "אל תכלא את עצמך במקצוע משעמם" ומיועד לעורר עניין וליצור רצון להשתלב בעולם הפרסום בקרב אנשים שלא חשבו על כך קודם. הקונספט הקריאטיבי שהוביל את הקמפיין נעשה על ידי תלמידי "הבצפר" במסלול הקופירייטינג. נהוג בבצפר שהסטודנטים מקבלים עבודות ופרויקטים של לקוחות מהעולם האמיתי. אולם כאשר שמעו הסטודנטים ש"הלקוח" עבורו יעבדו הוא "הבצפר" עצמו הבינו כי קל ופשוט זה לא יהיה ובפניהם עומד אתגר מיוחד ומסקרן. הרעיון שנבחר ממחיש באופן בולט וחד משמעי, תסכול האדם הקשור והכלוא בתא המטען של האוטובוס, השימוש במדיום נעשה באופן קריאטיבי ומושך את העין.

ורד בטש מנהלת "הבצפר": "אנשים רבים לא מוצאים עניין במה שיש לשוק העבודה להציע. ופשרה בתחום התעסוקתי היא עוול שאפשר לגרור אותו שנים, דבר הגורם לתסכול ושעמום, בעיקר לאנשים מוכשרים. הערכים שמקצועות הפרסום והשיווק צופנים בתוכם: דינאמיות, קריאטיביות, יד על הדופק בכל מה שקשור לטרנדים, הבטחה לעניין אמיתי, יכול להוות אופציה לאנשים המחפשים את דרכם המקצועית. הקמפיין החדש נועד להמחיש כיצד יראה העתיד המקצועי של אדם אשר בחר במקצוע לא מתאים ומעביר את המסר באופן מאוד בולט וחד משמעי".

הרעיון הקריאייטיבי של הקמפיין: תלמידת "הבצפר" – לירון ורדי. עיצוב: פיני מזרחי, מרצה לעיצוב בבצפר צילום: מנחם רייס. הקמפיין יימשך במשך שלושה שבועות על גבי 200 אוטובוסים עירוניים ברחבי הרצלייה, רעננה, כפר סבר, אשדוד אשקלון ראשל"צ ורחובות.

לוגו הבצפר - בית הספר של חברות הפרסום
לוגו הבצפר - בית הספר של חברות הפרסום

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

21 תגובות לפוסט

21 תגובות

  1. הבצפר צמא דם לכסף ,והמקצוע הוקצא מהכשרו .
    חבל לי כתלמיד בבצפר לראות את הזילות שבפרסום שבראשו עומד הבצפר
    מוכרים את הפרסום בזול לכל מאן דיבעיי
    לדעתי ,אדם שחש נכונות הארתית לעסוק בתחום ,ישאף לכך בכוחות עצמו ויפעל עצמאית ,ולא כאשר דופקים על חלל מוחו ומשכנעים אותו ראס בן ענא בוא אלינו יש לנו ממתקים ומחמדים .
    זה היה גרוע ביותר איך הרשתם רע"י??

  2. זה לא טוב כי זה מאוד מאוד ראשוני וגם לא ממש תפור… אומרים לי לא להכלא במקצוע משעמם ואני רואה מישהו קשור בתא מטען של אוטובוס, זה מקצוע חדש שאני לא מכיר או משהו? עבודה בתא מטען של אוטובוס?… כנראה שלא, זה נעשה רק כי המדיה היא על אוטובוס.
    שימוש נכון בפורמט דומה שמראה את הבפנוכו של האוטובוס עשו בקמפיין של מרכז המבקרים של חברת החשמל שאומר "רוצים לדעת איך זה עובד?" או משהו כזה… ואימג' של תא פתוח ורואים את כל מכאניקה של המנוע. לא מבריק, אבל הרבה יותר נכון ומתאים…

    מה גם שלא הבנתי למה אתה כ"כ אוהב את זה… רק בגלל שסטודנטית חשבה על זה?!

  3. יוס, למה זה גרוע? כי סטודנטית עיצבה את זה ולא קופירייטר עם ניסיון של עשר שנים???11

    לא ממש הצלחתי להבין את הקביעה שלך כי לא טרחת לנמק אותה. לדעתי זה רעיון מקוי וההחלטה למקם אותו בתחתית האוטובוס מושכת את העין ומשיגה את המטרה

  4. לא מבין את ההתבכיינות על שאנשים לא מפרגנים… זה לא פורום הריון ולידה.
    לא חסרים פה פוסטים של קמפיינים טובים שאנשים פרגנו, זה פשוט גרוע.

    והייתי ממליץ להם גם לחפש מרצים לעיצוב שיודעים לצרוב תמונה בפוטושופ כמו שצריך…

  5. [Comment ID #30105 Will Be Quoted Here]

    לאור דבריו של סלמור ולאור חוסר הפרגון המופגן:

    כולכם ללא יוצא מן הכלל (חוץ מסלמור) העברתם את הביקורת הלגיטימית שלכם על הבצפר, תלמידי הבצפר, הקמפיין, המקוריות, הביצוע, הרעיון, האוטובוסים, זיהום האוויר של האוטובוסים, העולם, ואשתו.

    זה בכלל לא משנה אם הקמפיין מדהים או לא. זה גם לא משנה אם עשו משהו דומה בנושא אחר או שונה באותו נושא, איפשהו בעולם. (ברור לי כמובן, שמי מכם שעובד במשך כך וכך שנים, במשרד פרסום בעל כך וכך שמות, מעולם לא עשה מודעה או סרט שאף אחד בעולם עוד לא חשב עליו, ככה שאתם ודאי חסינים מפני טענות כאלה). העניין שנראה לי שפספסתם כאן, הוא שיש אי שם סטודנטית של הבצפר, שהקמפיין שעשתה נבחר מבין שאר העבודות, על ידי צוות הבצפר, שאהב את הרעיון והחליט שזה מה שהולך לייצג אותו ברחבי המדינה. אותה סטודנטית, בין אם היא מוכשרת ובין אם לא (זה כבר not for you to decide, אלא אם כן אתם מנהלי קריאטיב), יש לה – כבר בזמן הלימודים – עבודה שיצאה אל הפועל ופורסמה על מאות אוטובוסים. וזה בהחלט משהו להתגאות בו. אני תוהה מי מכם יכול היה להתהדר בכזה הישג (ואם כן אז כל הכבוד).

    כמובן שתגידו שצוות הבצפר הוא חבורת מטומטמים, שאין ביניהם ובין פרסום דבר וחצי דבר, שאף אחד מהם אינו קשור בטעות לאיגוד חברות הפרסום ושאף אחד ממוריו לא עבד מעודו במשרד פרסום ולא המציא מעולם סלוגנים ומודעות שהפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית. זה בסדר. אתם מוזמנים להגיד את זה, רק תעמדו מאחורי המילים שלכם (מה הקטע, כולם פה מתרצה?)

    אתם גם יכולים להגיד כמה שהקמפיין רע, מפוספס או לא מקורי, וגם זה בסדר. אבל השורה התחתונה היא, שהלקוח (הבצפר לצורך העניין) אהב את הרעיון – מספיק בשביל לשלם עליו ולהוציא אותו אל הפועל. וזה מה שחשוב בסופו של דבר.

  6. לא ייאמן כמה תגובות שליליות יש פה. אחר כך בוכים שאנחנו תעשייה של אנשים ממורמים, שלא מסוגלים לפרגן.

    הבחורה עוד לא סיימה בצפר וכבר הרימה קמפיין, לדעתי מגיע לה מברוק על זה

  7. חסר קריאייטיב לחלוטין. חבל.
    מאמין שזה לא המסר שהבצפר היה רוצה להעביר לקהל היעד הפוטנציאלי.

  8. להגיד את האמת, ראיתי את המודעה על האוטובוס, אבל לא הבנתי את "הפאנץ'" שהוא בתוך התא מטען עד שלא הסבירו פה.
    ולמה?
    כי המודעות בכלל נמצאות מעל התא מטען באוטובוס!
    אפילו זה לא הגיוני.

    ובכלל, מקצוע משעמם, תא מטען, אל תכלא את עצמך? נראה לי שעשו את זה יותר טוב: http://www.geekologie.com/2007/07/05/wrong-job-ads-00.jpg

  9. [Comment ID #30057 Will Be Quoted Here]

    מה אתה מצפה מבצפר? הם עדיין ילדים.

    חכה עד שהם יגמרו אוניברציטה

    🙂

  10. בית ספר לפרסום דוחף לנו יח"צ .
    מקום שצריך ללמד אותך להעביר מסר בכמה שפחות מלל מטרחן אותנו למוות

  11. שוב פעם – הלקוח שאמור לאפשר את הקריאיטיב המעניין ביותר עושה את הצפוי\משעמם\סתמי
    פשוט לא מבין את זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים