א.צ.מ על זכויות הנכים בישראל – כל מה שרציתם לדעת על קצבאות, זכויות והטבות להם אתם זכאים

atzam

המודעות לזכויות נכים ואנשים בעלי מוגבלויות, עשתה כמה צעדים קדימה, עם התפתחות החשיבה בעשורים האחרונים והעלאת המודעות לנושא. במיוחד נכון הדבר במדינת ישראל, אשר עקב הסיכון הביטחוני והשירות הצבאי, ישנו אחוז לא מבוטל של נכים ובעלי מוגבלויות בקרב האוכלוסייה, ונדרש למצוא לכך פיתרון ודרכי סיוע. זכויות הנכים בישראל הן רבות וסוקרות מגוון של עזרים מסייעים לאוכלוסייה זו, כמו: קצבאות נכים, הטבות במס, קצבאות עבור שירותים מיוחדים, קצבאות דיור וניידות.

זכויות הנכים נועדו להקל על בעלי המוגבלויות באורח חייהם, בין אם במרחב הציבורי ובין אם בפרטי, וזאת על מנת שיוכלו לקיים אורח חיים תקין ועצמאי ככל האפשר. זכויות הנכים והקצבאות הקבועות בחוק מתחלקות לכמה סוגים של הטבות, כאשר העיקריות שבהן יהיו קצבאות הניידות, שנועדו לסייע בעקיפת המוגבלות ויצירת אורח חיים עצמאי באמצעות עזרים שונים, והקצבאות הפיננסיות הכלליות, שנקבעות בדרך כלל על פי אחוזי הנכות וחומרת המוגבלות.

קצבאות ניידות – לקיום חיים עצמאיים
קצבאות הסיוע עבור אנשים בעלי מוגבלויות, מהסוג שנועד לשקם את חייהם ולאפשר להם לנהל אורח חיים עצמאי, נקראות קצבאות ניידות. קצבאות אלו מאפשרות לאדם בעל המוגבלות לקבל סיוע כספי והכוונה בנושא מציאת פתרונות, עבור עקיפת המוגבלות וההתמודדות איתה בשגרת היום.

הזכאים להטבה – קצבת ניידות מיועדת ומגיעה לאנשים הסובלים מליקויים בגפיים התחתונות, אשר מגבילים את כושר הניידות שלהם. הקצבה ניתנת על ידי ביטוח לאומי ומיועדת לאנשים בעלי מוגבלויות מלידה או מוגבלויות עקב נסיבות אחרות. בנוסף על הסיוע הכלכלי שבמסגרת הקצבה, אנשים בעלי מוגבלויות יהיו זכאים להטבות שונות בתחומי הניידות, כמו תו חנייה וקצבה מיוחדת לבעלי רכב.

אופי ההטבה – המטרה של קצבה זו היא לאפשר התאמה של הרכב, שהוא אמצעי מכריע להתנהלות בשגרה יומיומית, אל המוגבלות הרלוונטית. חברת א.צ.מ למשל, היא חברה המאבזרת רכבי נכים ויכולה לאפשר לנכה להשתמש ברכבו, על ידי התקנה של אמצעים ועזרים מיוחדים, שיעקפו את מנגנון השליטה ברכב דרך הרגליים.

א.צ.מ - החברת המרכזית לאיבזור וציוד מכוניות
א.צ.מ – החברת המרכזית לאיבזור וציוד מכוניות

עזרים אלו מסוגלים להעביר את השליטה מהדוושות אל הידיים או אל חלקים מתפקדים בגפיים, וזאת על ידי שימוש במערכות מתקדמות ומשוכללות. כמו כן, חברת א.צ.מ דואגת לאבזור כלי רכב ציבוריים המיועדים לנכים וגם לפתרונות נהיגה מתקדמים ובטיחותיים, הכוללים את כל חווית הנהיגה.

קצבאות שירותים מיוחדים וסיוע כללי – לטיפול צמוד ובטוח
מלבד קצבת הניידות, קיימות זכויות בחוק עבור הנכים ובעלי המוגבלויות, שאמורות להקנות עבורם שירותים מיוחדים וסיוע כללי למען ניהול שגרת יום סדירה.

טיפול צמוד – במקרים בהם האדם אינו יכול לקיים אורח חיים עצמאי והוא הופך לסיעודי, על פי הגדרת ביטוח לאומי, מגיעה לו הזכות לקבל סיוע מגורם אנושי באופן קבוע ויומיומי, בין אם מדובר בטיפול צמוד ומלא או במספר שעות בודדות ביום. קצבה זו אמורה לסייע לנכה בפעולות שאינו יכול לבצע בעצמו כמו הלבשה, קימה, שכיבה, רחצה והליכה. כמו כן, הקצבה מאפשרת לבעל המוגבלות, באמצעות מטפל מקצועי, לנהל את משק הבית הכולל סדר וניקיון, תחזוקה, קניות עווד.

סיוע כלכלי – הסיוע הכלכלי שמעניק ביטוח לאומי המתבטא בקצבה חודשית, אמור לסייע לאדם לנהל אורח חיים עצמאי מבחינה פיננסית. במקרים של נכות ומוגבלות, כושר העבודה יכול להיפגע וכך גם מקור ההכנסות. הקצבה הכלכלית נועדה להשלים את החסר ונקבעת ביחס ליכולתו של האדם לעבוד ולכלכל את עצמו. כמו כן, הסיוע הפיננסי יכלול גם הקלות במס הכנסה או פטור מלא, ואפשרויות של הלוואות בתנאים נוחים למקרה הצורך.

גילוי נאות: אייטם שיווקי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. ממליצה מניסיון, ותודה לאורלי וכל הצוות באצמ שמלווה אותנו כבר שנה וחצי ועוזר לנו בתהליך הלא פשוט הזה

  2. ממליצה על החברה בעינים עצומות. שירות מעח ומעבר. ליוו אותנו לאורך כל הדרך וגם אחריה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים