לא מוותר: אבי לן משיק בפעם השנייה היום את 'סטטוסים מצייצים' הפעם תחת השם 'מצייצים'

סטטוסים מצייצים
סטטוסים מצייצים

היום בשעות הבוקר, הקים מחדש אבי לן, מייסד עמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' שנסגר בעקבות אי עמידה בתקנון הרשת החברתית, את עמוד סטטוסים מצייצים. עברו מספר שעות, העמוד החדש זכה לכ-20 אלף לייקים והרשת צהלה עם שלל ממים לחזרתו של מצייצים. בשעות הערב, מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני כנראה לחצה על כפתור ה-Delete ועמוד מצייצים החדש הוסר מהרשת. גם הפעם הרשת צהלה עם שלל ממים.

אבי לן החליט שלא לוותר לפייסבוק ישראל, אשר בימים אלה נמצאת בסכסוך משפטי איתו על רקע תביעה שהגיש, ובדקות האחרונות הקים בפעם השנייה היום את 'סטטוסים מצייצים' הפעם תחת שם מינימליסטי יותר 'מצייצים' וזאת במטרה לנסות ולהתחכם עם פייסבוק שהחליטה שהשם 'סטטוסים מצייצים' לא יעלה עוד אצלה. ראוי לציין כי למרות התנגדותה של פייסבוק, קיימים ברשת החברתית מאות עמודים פקטיבים תחת השם 'סטטוסים מצייצים' (ראו דוגמאות כאן), חלקם הגדול אף איגד קהילה גדולה של עשרות אלפי עוקבים.

בסטטוס שכתב לן לפני מספר דקות נכתב: "טוב, חברים, זה מטורף. פייסבוק סגרו היום את דף סטטוסים מצייצים החדש שפתחתי. תוך 5 שעות היו בו כבר 23 אלף לייקים. לשון ההודעה שקיבלתי מפייסבוק: "העמוד שלך הוסר. אנו לא מאפשרים לאנשים ליצור מחדש עמודים שבעבר הוסרו בשל הפרות מדיניות הקהילה שלנו". האמת? הפתיעו אותי. את כל הדפים המזוייפים שגזלו את שם המותג הם לא טרחו להוריד כבר חצי שנה, למרות בקשות חוזרות ונשנות שלי. בעצת עורך דיני, החלטתי לכבד את החלטת פייסבוק. השם "סטטוסים מצייצים" מפריע להם. אז פתחתי דף בשם חדש – "מצייצים". מוזמנים לעשות לייק, לשתף את הפוסט, לתייג חברים".

הסאגה של מצייצים-פייסבוק רחוקה מלהסתיים. מצד אחד פייסבוק ישראל נחושה שלא לאפשר לאבי לן לפעול תחת השם 'סטטוסים מצייצים' ומנגד נראה שלן בוחר בטקטיקת הטרלה שעוד עלולה להסתיים בסגירת הפרופיל שלו לצמיתות או לחילופין בחזרתו לשיגרה תחת השם החדש 'מצייצים'. על פי בדיקה ראשונית, עמוד 'מצייצים' זוכה לכ-130 אוהדים חדשים בכל דקה.

עידכון 22.7: עמוד 'מצייצים' הוסר מפייסבוק.

תגובת פייסבוק ישראל (יח"צ שלום תל אביב): "הסרנו את העמוד. אנחנו לא מאפשרים לאנשים ליצור מחדש עמוד שכבר הוסר על בסיס הפרת כללי הקהילה שלנו״

מצייצים - אבי לן
מצייצים – אבי לן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים