פייסבוק הגישה בקשה לדחיה על הסף כנגד התביעה ההמונית של ארגון שורת הדין בארצות הברית

ארגון שורת הדין VS פייסבוק
ארגון שורת הדין VS פייסבוק

הקרב המשפטי התקדימי בין ארגון 'שורת הדין' לחברת פייסבוק העולמית (facebook) ממשיך לספק כותרות (PDF). הארגון שהשיק באוקטובר 2015 תביעת ענק כנגד פייסבוק בארצות הברית תחת הכותרת 'Disconnect Terror', על כך שהיא מאפשרת הסתה לרצח ישראלים ויהודים בגבולות הרשת החברתית, מודיע היום כי פייסבוק הגישה בקשה לדחיה על הסף כנגד התביעה.

בחברת פייסבוק מסתמכים במידה רבה על חוק ההגינות בתקשורת (Communication Decency Act) משנת 1996, שלטענתם מעניק להם חסינות מפני תביעות בגין תוכן שמתפרסם על ידי המשתמשים באתר האינטרנט שלהם. לטענתם, פלטפורמות מדיה חברתית כמוהם, משמשות כלוח מודעות ניטרלי, וככזה, הם אינם נושאים באחריות על פי החוק האמריקאי לתכנים המועלים בדפים השונים של המשתמשים שלהם.

בימיו הראשונים של האינטרנט, ביקש הקונגרס האמריקאי שחברות ייצרו פלטפורמות אינטרנטיות ללא חשש מתביעות בגין לשון רע, והעביר את חוק ההגינות בתקשורת (CDA), על מנת לספק חסינות לחברות ושרתי אינטרנט. בנוסף, פייסבוק טוענים בבקשתם, שאין לבית המשפט של מדינת ניו יורק סמכות מקומית לניהול התביעה.

שורת הדין VS פייסבוק
שורת הדין VS פייסבוק

הקונגרס מעולם לא צפה שחוק ה-CDA יאפשר הסתה המונית לאלימות והעברת מסרים קיצוניים במדיה החברתית. בנוסף, בידי פייסבוק טכנולוגיה המאפשרת חסימה של פורנוגרפיית ילדים או פדופיליה, ועל כן הם יכולים, באופן דומה, לחסום ולמנוע תוכן של הסתה לאלימות נגד יהודים. יתר על כן, ה-CDA אינו מעניק חסינות לעבירה פלילית כגון הסתה, ומכל מקום נבקש מבית המשפט להחיל את החוק הישראלי, המכיר בעבירת ההסתה לאלימות, ולא את החוק האמריקאי, על התביעה.

מארגון 'שורת הדין' נמסר כי: "פייסבוק הינו הרבה יותר מאשר לוח מודעות נייטרלי – הוא מאפשר למשתמשים בו ליצור מודעות אישיות, הוא מציע ומשדל את המשתמשים להתקשר עם חברים ספציפיים, הוא אוסף אינפורמציה על המשתמשים שלו ועושה בה שימוש, הוא מציע פרסומים לתכנים ויראליים, ועוד. פייסבוק מעורב מאוד במשתמשים ובתוכן הדפים שלהם, ואין להגדירו כלל כ"נייטרלי".

במקביל לתביעה בארצות הברית, ארגון 'שורת הדין' ממשיך את הפעילות הקריאייטיבית והבאזזרית סביב פייסבוק. בארגון השיקו באחרונה שני קמפיינים נוקבים כנגד פייסבוק ומייסדה מארק צוקרברג. במסגרת הקמפיין הראשון נוצר ניסוי בו ביקשו אנשי הארגון לבדוק כיצד פייסבוק נוהגת בעמודי הסתה כנגד פלסטינאים ובהתאמה בעמודי הסתה כנגד ישראלים ויהודים.

במסגרת הקמפיין השני שהושק לפני כשלושה שבועות, ביקשו בארגון לגייס כ-116 אלף ש"ח מהגולשים, וזאת במטרה להציב שלטי חוצות מול ביתו של מארק צוקרברג. עם 52 ימים לסיום הגיוס, נראה כי הגיוס עצמו לא זכה למספיק תשומת לב ושיתוף פעולה מהציבור, שתרמו עד כה כ-26 אלף ש"ח בלבד מתוך היעד.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים