השר ישראל כץ משלם מכיסו הפרטי על קידום ממומן של סטטוסים אישיים בפייסבוק

ישראל כץ, מתוך פייסבוק
ישראל כץ, מתוך פייסבוק

שר התחבורה והבטיחות בדרכים והשר לענייני מודיעין, ישראל כץ, משלם מכיסו הפרטי ובאמצעות כרטיס האשראי האישי שלו על קידום סטטוסים אישיים שעולים בעמוד הפייסבוק הרשמי, כך נודע למזבלה ממקור בלשכתו ומגורם נוסף שהיה מעורב בתהליכי ההקמה של מערך המדיה החברתית של השר.

ביום שישי האחרון, עלה בעמוד הפייסבוק של השר, סטטוס ותמונה עם ביתו מור לרגל יום הולדתה ה-21. בסטטוס נכתב: "חגגנו היום לבתנו האהובה מור יום הולדת 21. אחרי השחרור ולפני הלימודים. מאחלים לה מזל טוב ובהצלחה רבה בהכל".

הסטטוס של כץ בפייסבוק
הסטטוס של כץ בפייסבוק

הסטטוס גם עלה כממומן בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק ותמונות המסך של הסטטוס לצד הכיתוב הצורם 'Sponsored' הפכו לויראלים ואף זכו לדיון נרחב בפורום 'רוטר' (שהוסר) תוך מתיחת ביקורת נרחבת על התנהלות השר ובזבוז לכאורה של כספי משלם המיסים על קידום סטטוסים אישיים, שכאמור אינם קשורים לפועלו כנבחר ציבור. (גילוי נאות: צילום מסך שותף גם בעמוד הפייסבוק של המזבלה).

על פי דוח הוצאותיו של כץ מתקציב קשר עם הציבור ב-2015, עולה כי השר הוציא כ-8,500 ש"ח על פרסום ברשתות חברתיות ואינטרנט. לשם השוואה, איתן כבל הוציא כ-15 אלף ש"ח על רשתות חברתיות ואינטרנט, שלי יחימוביץ` הוציאה כ-30,500 ש"ח, איציק שמולי הוציא למעלה מ-18 אלף ש"ח וזהבה גלאון הוציאה סכום דומה שמסתכם בכ-8,600 ש"ח.

כאמור, גורם שהיה מעורב באופן ישיר בהקמת מערך הסושייאל של השר, מספר למזבלה כי עוד מתחילת דרכו בפייסבוק, נוהג כץ לשלם מכיסו הפרטי עבור קידום של סטטוסים אישיים, והם אינם מוגשים במסגרת 'תקציב קשר עם הציבור' לו זכאי כל חבר כנסת, כחלק מכיסוי ההוצאות הנחוצות לשמירה על קשר עם ציבור הבוחרים.

"אנחנו לא מגישים את כל הפוסטים לקשר עם הבוחר להחזרים. לכן פוסטים אישיים נשארים במימון השר באמצעות כרטיס האשראי שלו וזה בניגוד לפוליטיקאים רבים אחרים" כך נמסר באופן לא רשמי למזבלה מגורם בלשכתו של השר.

ואכן בשונה מפוליטיקאים רבים, ראוי לציין לשבח את כץ על בחירתו שלא לקדם סטטוסים אישיים במסגרת התקציב הממשלתי, אולם באותה נשימה ראוי לזכור כי סטטוסים ממומנים של פוליטיקאים אינם נראים טוב ואינם מתקבלים בעין יפה מבחינת הציבור, גם אם הם לכאורה ממומנים מכיסם הפרטי של הפוליטיקאים.

עוד ראוי לזכור כי קידום באמצעות פייסבוק במיוחד כשמדובר בפוליטיקאים הוא מעשה בעייתי גם אם נתפס לגיטימי, כזה שמחליש את המכלול על חשבון הפופולאריות של הפוליטיקאי. פייסבוק כידוע אינה משלמת מיסים בישראל וכספים שיוצאים מגבולות ישראל, לרוב אינם חוזרים בחזרה לקופת המדינה ולאזרחיה.

קראו גם: רני רהב בפייסבוק: "נדהמתי לשמוע שמישהי משתכרת ב-5,000 ש"ח" ■ המזבלה בדקה כמה רהב משלם לעובדיו

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. אשרי המאמין לעוזריו של השר. הרי יש להם תקציב, עלק "קופה קטנה" ל"קשר עם הבוחר".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים