מזבלה.קום

ח"כ שלי יחימוביץ: "להאשים את פייסבוק בטרור רצחני זה כמו להאשים את המצאת הטלפון" – נתניהו אשם

שלי יחימוביץ, בנימין נתניהו
שלי יחימוביץ, בנימין נתניהו

חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, מגיבה בדקות האחרונות לדבריו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שנאמרו בריאיון היום לתוכנית 'פגוש את העיתונות'. ארדן אמר כי דמם של חלק מהנרצחים באחריות מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, וזאת לאור מדיניות פייסבוק שאינה מיישרת קו עם גורמים ביטחוניים ואף מחבלת להגדרתו בעבודת משטרת ישראל.

יחימוביץ פירסמה את תגובה לארדן בעמוד הפייסבוק שלה, שם שללה את האחריות של פייסבוק בכל הנוגע לפעולות ההסתה והטרור בטענה כי "להאשים רשתות חברתיות בטרור רצחני זה כמו להאשים את המצאת הכתב, הטלפון, האש, הגלגל, האינטרנט ברשע וברצחנות". את דבריה סיימה יחימוביץ בכך שהאשם היחיד במצב הוא לא מארק צוקרברג, אלא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הסטטוס של שלי יחימוביץ
הסטטוס של שלי יחימוביץ

הסטטוס של יחימוביץ:

"היי זאת שלי, פייסבוק אשמה בפיגועים? באמת? להאשים את פייסבוק (או כל רשת חברתית אחרת) בטרור הרצחני, זה כמו להגיד שהמצאת הכתב אשמה בזה שטרוריסטים יכולים להעביר הודעות. שהמצאת האש איפשרה לשבטים אלימים לשרוף את אויביהם. הטלפון. הטלוויזיה. החשמל. יכולת הריתוך שמאפשרת בנייית כלי נשק פירטיים. המצאת הגלגל (הם מגיעים במכוניות!). אפילו את אלברט איינשטיין לא מאשימים בכך שהיה אבי המצאת האטום.

כוחן של הרשתות החברתיות בהשפעה על התודעה הוא עצום. לטוב ולרע. אבל האשמתן ברצחנות וברשע היא נעדרת כל פרספקטיבה היסטורית. הטבח במינכן היה לפני הפייסבוק. פיגועי האוטובוסים. אסון התאומים. השואה. פייסבוק זה בסך הכל עוד כלי בשרות האדם. מי שפועל במרחב הציבורי והאנושי רצוי שידע להשתמש בו, וכן – גם עוד אתגר מודעיני לצה"ל. עוד שתי דקות הסטוריות וכבר יהיה משהו אחר במקומו.

כשיש אפס מעשה בדרג המדיני, כשהאחריות מוטלת כולה על כתפי מערכת הבטחון (שעושה עבודה מעולה), כשאין מנהיגות, ואין יוזמה, ואין חזון, ואין תקווה, והבטחות שחצניות ומתלהמות על מיגור וחיסול הטרור עולות באבק של מציאות מרה וכואבת – מחפשים אשמים. זה לא משכנע. ולא, אדוני ראש הממשלה, זה לא פוטר אותך מאחריות. אתה ראש ממשלת ישראל. אתה ולא מארק צוקרברג" כך כתבה יחימוביץ.

גם זהבה גלאון ממפלגת מרצ הגיבה לדברים שנאמרו היום בערב ע"י ארדן. גלאון העלתה לפייסבוק לכידת מסך של הציוץ של רינה מצליח וכתבה: "אתמול זועבי היתה אשמה בפיגועים, היום צוקרברג. שמישהו יקרא לאחראי על האינטרנט."

הדם על הידיים של צוקרברג? גאג: רז ציפריס
הדם על הידיים של צוקרברג? גאג: רז ציפריס

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. אבל פייסבוק כנראה תומכת באנשי כהנא, ארגון הטרור היהודי שהוצא מהחוק בישראל ובעולם. זה לא אבסורד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים