השר גלעד ארדן: "פייסבוק מחבלת בעבודת המשטרה, חלק מהדם של הנרצחים על ידיו של מארק צוקרברג"

גלעד ארדן יוצא נגד פייסבוק
גלעד ארדן יוצא נגד פייסבוק

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר היום בריאיון בתוכנית 'פגוש את העיתונות' עם רינה מצליח כי חלק מהדם של הנרצחים בפיגועים האחרונים על ידיו של מייסד הרשת החברתית, מארק צוקרברג. דבריו הנוקבים של ארדן מחזקים את העובדה שפייסבוק אינה עושה דבר ויתרה מכך אף מתעלמת במכוון מההסתה ברחבי הרשת החברתית. כפי שסוקר רבות במזבלה.

בכתבה שעלתה באתר מאקו נכתב כי השר ארדן אף הגדיל לעשות ואמר כי על פייסבוק להתחיל לנטר קריאות להסתה וטרור בפלטפורמה שלה ועל ישראלים לדרוש זאת ממנה.

במקביל לשידור הריאיון בערוץ 2, צייצה רינה מצליח: "גלעד ארדן לפגוש: פייסבוק מחבלת במאמצי המשטרה ללכוד מחבלים. דם ההרוגים על ידיו של צוקרברג, קורא לאזרחים למרוד בפייסבוק" (לכידת מסך). אולם ארדן שלל אף הוא בטוויטר חלק מהדברים שפורסמו ב-mako וע"י מצליח עצמה, וטען שדבריו הוצאו מהקשרם והוא אינו קורא למרי אזרחי נגד פייסבוק. ארדן צייץ: "רבים מכם מגיבים לדברים שלא אמרתי, מציע לראות. לא הצעתי שום מרד בפייסבוק, הצעתי להציף את הרשת בדרישה לניטור והסרה של תכנים מסיתים שחוצים קו אדום".

קראו גם: פייסבוק מונעת חסימה של פלסטינאים שמפיצים הסתה

ארדן מאשים את פייסבוק כי היא מחבלת בעבודתה של משטרת ישראל בכל הנוגע לחקירות ההסתה ברשת החברתית ומניעת הפיגוע הבא ואינה משתפת פעולות עם הגורמים הביטחוניים. כזכור בשנה שעברה, רוססו כתובות גרפיטי על בניין מטה פייסבוק ישראל בשדרות רוטשילד, שם נכתב: "הדם על הידיים שלכם" ואף הוגשה תלונה במשטרה כנגד מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני.

לפייסבוק ישראל ולשלוחותיה בלונדון ובאירלנד יהיה קשה להתווכח עם הטענות של ארדן, כזכור ב-2015 נחשף במזבלה כיצד נציגי פייסבוק בישראל לרבות משרד היח"צ והדוברות שלה 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, בוחרים לנהוג בעיתונאים שמתקשרים לבקש תגובה בעניין ההסתה. בפייסבוק בחרו לנתק את הטלפון בפניה של עיתונאית 'ישראל היום' במקום להשיב לשאלות הקשות והחשובות.

הדם על הידיים שלכם - מטה פייסבוק ת"א
הדם על הידיים שלכם – מטה פייסבוק ת"א

בחודש יוני השנה, מינתה חברת פייסבוק ישראל את ג'ורדנה קטלר כלוביסטית החדשה של הרשת החברתית בישראל. בין הגדרות התפקיד של קטלר, ניהול קשרי הממשל והתקשורת של פייסבוק. כך שבזמן שדבריו של ארדן נשמעים על פני ערוץ 2 והופכים לדיון ציבורי, יותר מסביר כי דווקא במסדרונות הכנסת, נלחשות באוזניהם של פוליטיקאים הבטחות כאלו או אחרות באם לא יפעלו לחקיקה שתגביל ותפקח על פעילות פייסבוק בישראל.

מינויה של קטלר מגיע לאחר מספר פעמים שבהם ביקר בישראל סיימון מילנר, מנהל המדיניות האיזורי של פייסבוק. מילנר הגיע לישראל מספר פעמים בכדי להשתתף בדיוני חירום בכנסת ובשביל להרגיע את הרוחות ובעיקר את ניסיונות החקיקה להגבלת הפעילות של פייסבוק.

נקודת החולשה העיקרית של פייסבוק תורגש בעיקר בין כותלי בית המשפט. כזכור, לפני כשלושה שבועות החל מה שנראה כמו פתח לתביעות ייצוגיות בישראל כנגד פייסבוק, כך שלא מן הנמנע שגם תביעה ייצוגית בגין ההסתה תוגש בקרוב.

מחברת פייסבוק ישראל נמסר (באמצעות יח"צ שלום תל אביב): "אנחנו עובדים באופן קבוע עם ארגוני בטיחות וקובעי מדיניות ברחבי העולם, על מנת להבטיח שאנשים ידעו כיצד לעשות שימוש בטוח בפייסבוק. אין מקום לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או דברי שטנה על הפלטפורמה שלנו. יש לנו מערך של כללי קהילה ברורים שנועדו לעזור לאנשים להבין מה מותר בפייסבוק, ואנחנו קוראים לאנשים להשתמש בכלי הדיווח שלנו אם הם מוצאים תוכן שהם מאמינים שמפר כללים אלו, כדי שנוכל לבחון כל מקרה ולנקוט בפעולה מהירה. יש לפייסבוק דיאלוג קבוע עם הממשלה על נושאים אלו".

השר ערן ארדן – פגוש את העיתונות (2.7.2016)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. צודק,מה שעצוב בסיפור הזה,שבעולם מאשימים את היהודים שרק כסף מעניין אותם,והמארק הזה עושה מיליארדים, ו בסוף יאשימו את היהודים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים