עיתונאי שעבר שיימינג פנה לחברת פייסבוק ישראל בבקשת עזרה, פייסבוק שלחה אותו לטוס לאירלנד

תטוס לפייסבוק אירלנד
תטוס לפייסבוק אירלנד

במועד כזה או אחר, מרביתנו נמצא עצמנו מתמודדים עם שיימינג והשמצה לא מוצדקת או אפילו ביריונות מכוונת כנגדנו באחד ממאות אלפי הסטטוסים שעולים מדי יום לפייסבוק. אבל מה באמת אפשר לעשות בנידון כשהדיווח ששלחנו לפייסבוק על סטטוס פוגעני, לא באמת זכה לטיפול מצד הרשת החברתית ומתקבלת בעבורו תשובה לאקונית "לא מצאנו הפרה בדיווח שלך"?

תכנים פורנוגרפיים ולבטח כאלו של ילדים, כמעט שלא תמצאו בפייסבוק. ויש סיבה לכך. אולם תכנים פוגעניים אחרים, כמו הסתה, שיימינג וביריונות תמצאו ורבים מהם. כשפייסבוק החליטה שהיא צריכה לשים סוף אחת ולתמיד לתוכן פורנוגרפי היא עשתה זאת באמצעות התאמות אלגוריתיות, מערכות לזיהוי וניתוח תוכן ופנים בזמן אמת וצוות עובדים ייעודי שזהו כל תפקידו. אבל כשזה מגיע לתוכן פוגעני אחר, פייסבוק מעדיפה ביודעין ובמרבית המקרים באופן גורף דווקא להעלים עין.

עיתונאי ישראלי, שגם עובד באחת מתחנות הרדיו המוכרות, נתקל בחודש האחרון בהשמצות מכוונות כנגדו. ולאחר שכשלו כל הדיווחים שהגיש לפייסבוק על הסטטוסים באמצעות כפתור ה-Report, החליט האחרון לשגר לחברת פייסבוק ישראל אותה מובילה המנכ"לית עדי סופר תאני, פקס ובו פירט את התלונה ואף המחיש כיצד מדובר בתוכן משמיץ, פוגעני וכזה שמוציא את דיבתו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

את התלונה הוא שיגר למספר הפקס של חברת פייסבוק ישראל (03-6982301) לפני 36 ימים. ביום ראשון האחרון הוא קיבל את תשובת פייסבוק ישראל, כאמור למעלה מחודש לאחר פנייתו.

הפנייה שנשלחה לפייסבוק
הפנייה שנשלחה לפייסבוק

"פייסבוק ישראל מאשרת את קבלת פנייתך" כך נכתב בראש התשובה של פייסבוק ובכך אולי מסתכמת עיקר תשובתה של הרשת החברתית שהודיעה כי על אף שפייסבוק פועלת בישראל באופן מוצהר וגלוי, מעסיקה בישראל מאות עובדים וחולשת על כמה וכמה קומות במטה החברה במגדל רוטשילד 22, היא מסרבת לקחת אחריות על כל פעילות פייסבוק בישראל.

"אנו מודיעים לך שפייסבוק ישראל אינה מספקת את שירות פייסבוק לקהל הישראלי והיא אינה הגורם המוסמך לטפל בפנייתך. מטה פייסבוק העולמית בדבלין אירלנד הוא זה שמספק שירות לכל משתמשי פייסבוק מחוץ לארצות הברית וקנדה, לרבות ישראל".

מעבר לכך שפייסבוק ישראל מגלגלת מדי שנה מאות מיליוני דולרים ואף מפעילה בישראל צוות מכירות וזאת בשונה מהטענות שלה כי צוות המכירות נמצא באירלנד בלבד, טענה שמאפשרת לפייסבוק לחמוק גם מתשלום מיסים ומענק מענה לפניות, התשובה שהתקבלה מפייסבוק מרתיחה.

אותו עיתונאי הודיע לפייסבוק בצורה ברורה כי ישנה פגיעה מתמשכת כנגדו ברחבי הרשת החברתית. לפייסבוק לקח חודש שלם להגיב, בזמן שהסטטוסים המשמיצים המשיכו להישאר באוויר. לאחר שפייסבוק נאותה לענות, לא רק שהיא לא העמידה לרשות אותו פונה כתובת אימייל או מספר טלפון ישיר וברור גם אם באירלנד בכדי שיוכל לפנות אליהם ולקבל מענה, אלא זו סיפקה לו כתובת פיזית של פייסבוק אירלנד, דהיינו – מבחינת פייסבוק, שיטוס לשם ויבקש שיטפלו בנושא.

התשובה של פייסבוק ישראל
התשובה של פייסבוק ישראל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים