פייסבוק ישראל חוייבה לספק כתובת אימייל לציבור הישראלי בתוך 30 יום, אבל זה רק משחק לטובתה

פייסבוק ישראל
פייסבוק ישראל

על פי הסדר שהושג אמש בפני שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, חברת פייסבוק אירלנד (facebook) תחוייב בתוך 30 יום, לספק לציבור בישראל, כתובת אימייל ברורה ופומבית, שניתן יהיה לשלוח אליה תביעות משפטיות כנגד פייסבוק העולמית. כתובת האימייל לא תאפשר קבלת תמיכה או כל סיוע מעבר לשליחת פניות משפטיות, עבורן לא תתקבל שום התייחסות אנושית, מעבר למענה אוטומטי שמאשר את קבלת הפנייה ומתן תוקף משפטי.

משרד היח"צ של פייסבוק, 'שלום תל אביב', מסר: "פייסבוק אירלנד החליטה בשיתוף עם העותרים, להעמיד כתובת דואר אלקטרוני באמצעותה ניתן יהיה לשלוח כתבי בית דין והודעות אל פייסבוק אירלנד, המספקת את שירות פייסבוק בישראל. אנו מברכים על כך שבית המשפט אישר כעת הסכם משותף זה. נבקש להדגיש בפני המשתמשים ששירות פייסבוק בישראל אינו משתנה, וכי לרשות משתמשים המבקשים לדווח על דבר מה פייסבוק מעמידה כלים מקוונים ייעודיים, המהווים את הדרך המהירה והיעילה ביותר לטיפול בפניותיהם".

על פי ההסדר שהתקבל לעתירה שהוגשה לבית המשפט כנגד רשם החברות וחברת פייסבוק אירלנד ופייסבוק העולמית שמיוצגות ע"י פירמת עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן', חברת פייסבוק אירלנד תעמיד ותמסור לעו"ד גיא אופיר, כתובת דואר אלקטרוני אשר תשמש להמצאה של כתבי דין והודעות משפטיות לחברת פייסבוק אירלנד.

כזכור, באוקטובר 2015, נחשף מספר סלולרי ששימש לקבלת תמיכה ישירה מחברת פייסבוק ישראל, שעות ספורות לאחר חשיפת המזבלה במזבלה, חברת פייסבוק ישראל ביטלה לחלוטין את המנוי.

העתירה הוגשה ע"י אריה שפר, יהודית לוי, אבי לן מנהל עמוד 'סטטוסים מצייצים' שהוסר מפייסבוק ובת זוגו עדי בנטוב לן באמצעות עמותת טרון של עורך הדין גיא אופיר ועורכי הדין אדם ורדי, שי מורלי ומתן עזרא.

ההסדר עם פייסבוק אירלנד
ההסדר עם פייסבוק אירלנד

כתובת האימייל תשמש להמצאה של כתבי דין בלבד ולא לפניות כלליות של הציבור. בחברת פייסבוק ישראל אותה מובילה המנכ"לית עדי סופר תאני, חזרו והדגישו כי כל פנייה בנושאים אחרים יש להמשיך להפנות באמצעות הכלים המקוונים ומרכז העזרה של הרשת החברתית, שם כאמור לא ניתן ליצור קשר ישיר עם פייסבוק ובשום נושא. יש לציין כי היחידים שיכולים ליצור קשר ישיר עם נציגי פייסבוק הם המפרסמים וזאת באמצעות מרכז הסיוע העסקי של פייסבוק שגם הוא מעניק מענה מצומצם וחובבני על פי תלונות רבות.

על פי ההסדר, כל הפונים לכתובת האימייל של פייסבוק, יקבלו הודעת דואר אלקטרוני חוזרת ואוטומטית שמאשרת את ביצוע הפניה לכתובת, שתקבל תוקף משפטי ותהווה המצאה כדין לפייסבוק אירלנד.

עורך הדין גיא אופיר, שמנהל בשנים האחרונות מאבק כנגד חברות האינטרנט, ביניהן פייסבוק וגוגל, טוען כי מדובר ב"סיום מוצלח של מאבק" אולם בפועל, נראה כי ההסדר דווקא ישחק לידיה של פייסבוק ישראל, ויפגום ביכולת של הישראלים להגיש תביעה בארץ כנגד החברה ובכלל לקבל דרכי יצירת קשר ברורים עם פייסבוק לקבלת תמיכה בנושאים מגוונים.

גיא אופר מסר: "פייסבוק נכנעה ללחץ – תאפשר לישראלים ליצור עמה קשר בדוא"ל. מדובר בסיום מוצלח של מאבק שנערך כבר 6 שנים, במסגרתו נאבקתי להכפיף את פייסבוק לדין הישראלי, ולחייב אותה לקיים צור קשר עבור אזרחי ותושבי ישראל. אנחנו הישראלים, נהיה היחידים על פני תבל שנהנה מהסדר זה, ואכן אפשר לומר שהחוצפה הישראלית הביאה לפתרון ייחודי. אולי אם היינו מצליחים להגיע להסדר זה לפני שנה, מקרים כגון מקרהו של אריאל רוניס ז"ל היו נחסכים מאיתנו.

חברת פייסבוק הגיעה להסדר בעתירה שייצגתי נגדה לפיה היא תעמיד, ותעביר לידי כתובת דוא"ל, אליה ישראלים ורשויות הביטחון יוכלו לשלוח הודעות, מכתבים, כתבי טענות, וצווים שיפוטיים, ומשלוח לכתובת דוא"ל זו תהווה המצאה כדין. מהיום לישראלים שנפגעו מבריונות רשת, או שזכויותיהם נפגעו בפייסבוק, ולרשויות הביטחון, תהא כתובת דוא"ל לפניה ישירה אל פייסבוק".

להסכם ההסדר (PDF) | לפסק הדין (PDF)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. יש לי היכולות לייצר לכם כמות גדולה של קלינטיים חדשים ואיכותיים .

    האם אפשרי להתקשר ולהרחיב ?

  2. שלום לך

    אני משווק מורשה של מותג חדש , מכונת קפה שהגיע זה עתה לארץ

    הרעיון הוא פשוט המכונה תשב אצלך בעסק רק בעלות ואני אקבל מיתוג יכל לעניין אותך ?

  3. שלום רב
    אני מעוניין לעבוד בשיתוף פעולה לגבי יצור לקוחות פוטנציאלים לעסק שלך לקוחות חמים .
    שולט בכל נושא לא קונבנציונלי ברשת .
    ומציע עוד מגוון שירותי עילית מיוחדים .

    אשמח לך ליצור קשר טלפוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים