מהיום לפייסבוק ישראל יש אימייל ואחריות משפטית: [email protected]

יצירת קשר עם פייסבוק
יצירת קשר עם פייסבוק

אם נתקלתם בשיימינג, הסתה או עבירה כלשהי נגדכם שהתקיימה ברחבי הרשת החברתית ואתם מחפשים דרך ליצור קשר עם פייסבוק ישראל, פייסבוק העולמית או פייסבוק אירלנד שאחראית על פעילות פייסבוק מחוץ לארצות הברית וקנדה, לבטח כבר שמתם לב שפייסבוק אינה נגישה בשום צורה למעט מרכז העזרה המקוון שלה אשר אף הוא אינו מספק דרכי יצירת קשר ברורים וישירים עם פייסבוק.

לרשת החברתית נוח שלא תיצרו איתה קשר, היא מעדיפה לעשות כסף, המון ממנו ובשקט ממיליוני המשתמשים שלה בישראל, ללא הצורך לתת דין וחשבון לאף אחד, גם במחיר של פגיעה בגולשים. פייסבוק ישראל והמנכ"לית של הנציגות המקומית, עדי סופר תאני, משליכים את האחריות על מטה פייסבוק באירלנד בהצדקה כי הוא זה שאחראי על כל פעילות פייסבוק מחוץ לארצות הברית וקנדה וטענות ובקשות יש להפנות אליו בלבד. מיותר לציין כי גם לפייסבוק אירלנד אין כתובת או מספר טלפון ובחברה פייסבוק ישראל מספקים כתובת פיזית בלבד, דהיינו יש לכם טענות? אתם מוזמנים לטוס לפייסבוק באירלנד, כפי שקרה לאחרונה לעיתונאי שביקש להסיר תוכן משמיץ נגדו.

פנייה לפייסבוק, צילום: Etan Han
פנייה לפייסבוק, צילום: Etan Han

למרות שפייסבוק ישראל מעסיקה מאות עובדים, ממוקמת במשרדים יוקרתיים במגדל רוטשילד 22 בת"א, מעסיקה משרד יח"צ מקומי (שלום תל אביב) ומגלגלת בישראל מאות מיליוני דולרים מדי שנה, פייסבוק ישראל מסירה מעצמה את האחריות ומפנה כאמור לאירלנד. גם עיתונאים אינה זוכים לתגובות רציניות מצד פייסבוק.

כתובת האימייל שנחשפה ע"י אופיר תזכה למענה אוטומטי ע"י פייסבוק אולם עדיין תחייב אותה משפטית, בהתאם להוראת בית המשפט ולפשרה שהושגה בין שני הצדדים. לאחר שליחת האימייל תזכו למענה אוטומטי כדלקמן: "תודה על פנייתכם לפייסבוק אירלנד, זוהי תגובה אוטומטית. כתובת אימייל זו מיועדת להגשת מסמכים משפטיים לחברת פייסבוק אירלנד בישראל. אם אתם מעוניינים לדווח על תוכן, כדוגמת ספאם, תוכן פוגעני, הפרת זכויות יוצרים או פגיעה בפרטיות, הדרך היעילה ביותר היא לעשות זאת דרך הכלים המקוונים השונים של פייסבוק".

כזכור, באוקטובר 2015, נחשף מספר סלולרי ששימש לקבלת תמיכה ישירה מחברת פייסבוק ישראל, שעות ספורות לאחר חשיפת המזבלה במזבלה, חברת פייסבוק ישראל ביטלה לחלוטין את המנוי.

העתירה הוגשה ע"י אריה שפר, יהודית לוי, אבי לן מנהל עמוד 'סטטוסים מצייצים' שהוסר מפייסבוק ובת זוגו עדי בנטוב לן באמצעות עמותת טרון של עורך הדין גיא אופיר ועורכי הדין אדם ורדי, שי מורלי ומתן עזרא.

ההסדר עם פייסבוק אירלנד
ההסדר עם פייסבוק אירלנד

עורך הדין גיא אופיר שמוביל מאבק תקשורתי ומשפטי נגד פייסבוק, מפרסם היום (לסטטוס) את כתובת האימייל הרשמית של חברת פייסבוק ישראל (שפועלת באמצעות פייסבוק אירלנד) כפי שהושגה במסגרת הסכם הפשרה בינו לבין חברת פייסבוק ישראל בחודש אוגוסט השנה.

הסדר הפשרה קובע כי משלוח הודעה או כתב טענות לכתובת האימייל של פייסבוק לעיל, תחשב המצאה כדין. המשמעות של שליחת אימייל לכתובת של פייסבוק פשוטה; מי שישלח כתב תביעה לכתובת האימייל "[email protected]", ופייסבוק לא תגיש כתב הגנה, יהיה זכאי לפסק דין בהיעדר הגנה ויוכל לבצע גביה נגד פייסבוק בישראל. בנוסף, מי שישלח דרישה להסרת תוכן פוגעני לתיבת דוא"ל זו, ופייסבוק לא תסיר את התוכן הלא חוקי, אזי היא תחשב כמי שלא קיימה נוהל "הודעה והסרה" וניתן יהיה להטיל עליה אחריות.

אופיר מסביר: "עד עתה כל מי שרצה להמציא כתב תביעה לפייסבוק, נדרש היה לקבל היתר המצאה מחוץ לתחום, הליך משפטי ארוך ויקר שלעיתים אורך שנים כאשר החברה הזרה נלחמת (ראו למשל מקרה אמזון שלקחו אותנו עד ביהמ"ש העליון והפסידו, וכך ירדו לטימיון שנתיים וחצי בשאלה האם המשפט יערך בישראל). מעתה, מי שישלח כתב תביעה לכתובת הדוא"ל, ופייסבוק לא תגיש כתב הגנה, יהיה זכאי לפס"ד בהיעדר הגנה (וכן אפשר לבצע גביה נגד פייסבוק בישראל)".

"בנוסף, מי שישלח דרישה להסרת תוכן פוגעני לתיבת דוא"ל זו, ופייסבוק לא תסיר את התוכן הלא חוקי, אזי היא תחשב מי שלא קיימה נוהל "הודעה והסרה" וניתן להטיל עליה אחריות. חשוב לציין, כי כל העולם יכול לפנות אל פייסבוק אך ורק באמצעות הכלים המקוונים שבאתר שלה, אבל אנחנו הישראלים, היחידים שיש להם בנוסף גם כתובת דוא"ל, וזאת בזכות המאבק שלנו שנשא פרי זה עתה" כך כתב אופיר בסטטוס שפירסם.

גיא אופיר | המצאת כתבי טענות לפייסבוק

מפייסבוק נמסר בתגובה: "פייסבוק אירלנד החליטה, בשיתוף עם העותרים, להעמיד כתובת דואר אלקטרוני באמצעותה ניתן יהיה לשלוח כתבי בית דין והודעות אל פייסבוק אירלנד, המספקת את שירות פייסבוק בישראל. אנו מברכים על כך שבית המשפט אישר כעת הסכם משותף זה. נבקש להדגיש בפני המשתמשים ששירות פייסבוק בישראל אינו משתנה, וכי לרשות משתמשים המבקשים לדווח על דבר מה פייסבוק מעמידה כלים מקוונים ייעודיים, המהווים את הדרך המהירה והיעילה ביותר לטיפול בפניותיהם".

להסכם ההסדר (PDF) | לפסק הדין (PDF)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. פייסבוק שלום נחסמתי היום ל 24 שעות כי עברתי על כללי החברה .ברצוני להתנצל ומקבלת בהבנה את החסימה .לא יעבור יותר על חוקי פייסבוק אתם צודקים עמכם הסליחה
    ברגשי כבוד
    גליה דומינגז

  2. שלום שמי אילן בן נון – מופיע כאילן הרפתן.
    בעבר הופעתי בשמי
    למרות בקשותיי מתייגים אותי בתמונות.
    כל עוד לא אמצא דרך למנוע זאת
    אאלץ לנטוש את פייסבוק.
    מאחל לכם כל טוב
    לי לא מתאים פרסום תמונתי ברבים

  3. שלום,
    פניתי מספר פעמים בענין הורדה פוגענית !!!!!!!באינטרנט. " גם אני מנפגעי דליה זילברברג – סופר".
    המייל שלי [email protected]
    אבקש להסירה לאלתר.
    דליה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים