פייסבוק קצת פחות התחברה: סרטון הקט פייט של מאליס הוסר מהעמוד של משרד הפרסום

מתוך הסרטון של מאליס
מתוך הסרטון של מאליס

לא רק סרטונים של מגזין טיים אאוט תל אביב נמחקים ונעלמים באופן מיסתורי מרחבי הרשת החברתית. בבית ההפקות 'פירמה' (firma) של רוני אברמובסקי, גילו לתדהמתם כי סרטון הפרסומת של מאליס, אשר עלה לאחרונה בכיכובן של הדוגמניות רוסלנה רודינה, שירז טל, בר פאלי ודורון מטלון, נעלם באופן מיסתורי מעמוד הפייסבוק של פירמה, לאחר שזכה למאות לייקים, שיתופים ואלפי צפיות.

מתוך הפייסבוק של 'פירמה'
מתוך הפייסבוק של 'פירמה'

בסרטון שנועד לקדם את מסיכת הפנים של חברת הקוסמטיקה מאליס (Maelys) שמשווקת בישראל ע"י חברת תידי אחזקות, מוצג קט פייט סאטירי של הדוגמניות שנלחמות על טייטל הפרזנטורית של החברה.

הסרטון כנראה לא צלח את הצנזור של פייסבוק והוסר מעמוד הפייסבוק של פירמה. יש לציין כי בעמוד הפייסבוק של מאליס הסרטון נשאר והשיג שם עד כה כ-33 אלף צפיות. בחברת פירמה לא קיבלו הודעה רשמית מפייסבוק על הסרת הסרטון, אולם העלמותו המיסתורית, מזכירה מקרי עבר, בהם של מגזין טיים אאוט, שכזכור גם הם לא קיבלו הודעה מפייסבוק לאחר שסרטון ויראלי במיוחד נעלם כלא היה מעמוד הפייסבוק של המגזין.

לאור לחץ תקשורתי, בפייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, מסרו במקרה של טיים אאוט כי "לא הסרנו שום תוכן מהעמוד המדובר", אולם למרות שיותר מסביר שכן הסירו, לפייסבוק אין סיבה להודות בכך ויתרה מכך תשובתם מתחמקת ואינה עניינית שכן הודאה פורמלית על הסרת תוכן, במיוחד כזה שאינו ראוי להסרה וצנזורה, תהיה בעל משמעות אחת וברורה – עובדי פייסבוק אכן מתערבים באופן ישיר ובהתאם לדעתם האישית וקובעים האם התוכן ראוי או לא, גם אם הוא לכאורה הותר על פי תנאי השימוש של פייסבוק (ראו ניסוי רז קפלן מחדשות 2).

גם במקרה העלמותם המיסתורית של קישורים לכתבה של המזבלה אודות ניטור פעילים חברתיים ע"י איגוד הבנקים ופייסבוק ישראל, פייסבוק מתחמקת ממתן מענה. בשבועות האחרונים מספר עיתונאים ניסו לקבל התייחסות עדכנית מפייסבוק בכל הנוגע להסרת הסטטוסים, מפייסבוק נמסר כי "הנושא עדיין בבדיקה".

מ-firma נמסר: "כנראה שיש אנשים שחופש הביטוי מפריע להם או שההומור לא לרוחם, אז הם רצים לפייסבוק לבקש להסיר דברים.. מזכיר לנו תקופות אפלות יותר".

חברת פייסבוק ישראל ומשרד הדוברות 'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

קרדיטים
משרד פרסום: פירמה קריאייטיב והפקות סמנכ"ל לקוחות: רוני אברמובסקי במאי: ניר בקאי קופי: יואב הבל, אסף זליקוביץ' מנהל הפקה: אדר שפרן יחסי ציבור: נטע הר לב – נועה עמית

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. איזה עולב. מאחר וגם לי יש חוש הומור נפלא אאחל סרטן הערמונית שמח לכל העוסקים במלאכה, ופשיטת רגל נהדרת לחברה שאישרה את "הפרסומת" המחליאה הזו.

  2. פרסומת שוביניסטית ואלימה שנועדה לגברים נחותים ועלובים שמתגרים ממנה. טוב עשתה פייסבוק כשהעיפה אותה. רק אידיוט מגדיר אלימות כ"הומור". יש לקוות שהגאון שיצר אותה לא מכה את בת זוגו, אם יש לו כזאת.

  3. מחר בתוכנית "חי בלילה" עם נדבר בורנשטיין שערוריית הפרסום המקודם בתשלום בפייסבוק! תגדיר בפילוח קהל יעד ביישובים בתוך ישראל ותקבל לייקים מרמאללה ומשכם! התופעה הזאת זוללת כספים בסכומים עצומים למפרסמים רבים מאוד. איך מתמודדים לא ברור ופייסבוק לא עונה למפרסמים. הגדרות חסימה של רמאללה ושכם לא עוזרות. הלייקים ממשיכים להגיע משם והכסף הולך לחשבון הבנק של פייסבוק.
    עוד פרטים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים