סרטון ויראלי של ליין מסיבות הגייז 'דרעק' צונזר והוסר על ידי פייסבוק, הקהילה הגאה זועקת 'הומופוביה'

דרעק
דרעק

סרטון ויראלי מושקע במיוחד בשם 'כושלאמאשלך', שעלה לעמוד של ליין מסיבות הגייז 'דרעק' לפני כיומיים וצבר מאז למעלה מ-100 אלף צפיות ואלפי שיתופים ולייקים, הוסר הבוקר (שישי) על ידי פייסבוק, בטענה כי הסרטון ותוכנו, מנוגדים לתנאי השימוש של הרשת החברתית. בעקבות ההסרה של הסרטון שנועד לקדם את הליין שחוזר לאומן 17, עלו ברחבי הרשת מאות סטטוסים ותגובות ביקורתיות שהופנו כלפי פייסבוק. בין הקריאות: 'צביעות' ו'הומופוביה'.

זו אינה הפעם הראשונה שפייסבוק בוחרת להסיר סרטון שכזה. כזכור, בינואר השנה, סרטון של מגזין טיים אאוט תל אביב שעלה תחת הכותרת 'יהודים וערבים מתנשקים', נעלם ללא שום הודעה מראש מעמוד הפייסבוק של המגזין, גם הוא לאחר שעורר עניין רב ברחבי הרשת. תגובת פייסבוק דאז הייתה כי הרשת החברתית לא הסירה את התוכן מהעמוד המדובר. טענה שהרימה גבות רבות בקרב מערכת טיים אאוט.

למה להסיר, כשאפשר להגביל?
למה להסיר, כשאפשר להגביל?

הטענות של הדרעק כלפי פייסבוק מוצדקות. בזמן שהרשת החברתית בוחרת דווקא להשאיר סרטוני סנאף של פיגועים ומוות ולשים עליהם הודעת אזהרה וזאת במקום להסירם, דווקא סרטונים כמו זה של הדרעק נופלים בין הכיסאות, בין אדישות הגולשים ובעיקר בין אצבעותיה הדיקטטוריות של פייסבוק, שבהנף קליק אחד, מוחקת ללא אזהרה, סרטונים ותכנים של גולשים. הסרטון של הדרעק מקדם מסיבה ולא אלימות, השפה אולי גסה, התסריט פרובוקטיבי, אך זהו טיבם של סרטונים ויראלים ובעיקר טיבה של הרשת.

כפי שנחשף במזבלה, עובדי פייסבוק דוברי עברית הם אלה שמסירים תכנים ישראלים, כך שלא ברור, מדוע הרשת החברתית בוחרת בשנית להסיר דווקא סרטון שכזה, במקום להלחם במלוא העוצמה בסרטוני ההסתה והאלימות ששוטפים את הרשת החברתית.

אושר סבג, מבעלי הליין וכוכב הסרטון, כתב: "מעל מאה אלף צפיות, מאות שיתופים ויותר מאלף לייקים, לא עצרו את פייסבוק ישראל מלהקשיב לכמה תלונות ולהסיר את הסרטון של הדרעק מהרשת. קיבלנו הודעה רשמית שמסבירה לנו שהסרטון שלנו מכיל עירום פוגעני, אז צפינו שוב בסרטון לחפש את הפגיעה.

מתוך 'דרעק'
מתוך 'דרעק'

לא מצאנו עירום פוגעני, אבל כן מצאנו הומופוביה.הומופוביה של אנשים צבועים ושמרניים שחושבים שלמותגי אופנה מותר להפיץ סרטונים עם נשים ערומות לבושות חזיה ותחתון והם גם בסדר גמור עם התמונות שמעלה קים קרדשיאן לעמוד הפייסבוק שלה. אנשים צבועים שמשתפים קליפים עם סצינות ארוכות ומפורטות של זוגות סטרייטים עושים אהבה בין הסדינים, מסתירים רק את איברי המין, אבל מתלוננים על חזה חשוף של גבר כשהוא עושה אהבה עם גבר אחר.

הומופוביה זאת ההחלטה של פייסבוק ישראל לקבל את הדיווחים האלה ולהוריד את הסרטון. נחמד מאד לקדם תוסף של צבעי גאווה על תמונת פרופיל כשזה פופולרי ומביא טראפיק אבל במקביל לשתף פעולה עם הומופובים חשוכים שלא רוצים חשיפה למין בין גברים.

הומופוביה, שבגללה אין נישואים גאים בעולם, נובעת מההתנגדות והגועל של אנשים לעצם הרעיון של מין בין גברים. ההומופוביה לא תעלם בגלל שאנשים יאהבו את צבעי הקשת, ההומופוביה תעלם כשחברות כמו פייסבוק יתנו גיבוי למין להט״בי ולא לאנשים חשוכים.אם פייסבוק חושבים שהעירום הזה הוא פוגעני ואסור לשדר אותו, חצי מהתכנים שרצים בפייסבוק צריכים לרדת יחד איתו. פייסבוק – עשיתם טעות. תחזירו את הסרטון".

קרדיטים
מילים: גיל לוסטיג, אושר סבג שירה+קולות רקע: אושר סבג צילום, סאונד ותאורה: יואב גרטנר ע. צלם: בן לוי הלבשה אושר: דרור גבע שיער אושר: אור צעירי יעוץ מוסיקלי: רן זיו, תום פקטור הפקה מוסיקלית: עמית בלייז לוקיישן (דירה): אייל בילצ'יק, נתנאל מור סטודיו: תום זואילי עריכה: ברק רותם עיצוב ואנימציה: שימי כהן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. אני אישה ולא נפגעתי בכלל…..קצת חוש הומור לא מזיק…ואם כל כך מזיק בעיניים – אל תסתכל! הצעה הזויה אני יודעת!! :O

  2. מה לעזעזל ציפיתם כשהגיתם את הרעיון לליין וקליפ שנקראים ׳כושלאמאשלך׳, הקליפ הזה והטקסטים פוגעניים כלפי נשים וגברים ולגמרי הגזמתם עם הקרקסים שלכם, הוא דוחה ברמת פורנו סוג ז ששורף בעיניים.

  3. מה לעזעזל ציפיתם כשהגיתם את הרעיון לליין וקליפ שנקראים ׳כושלאמאשלך׳, הקליפ הזה והטקסטים פוגעניים כלפי נשים ולגמרי הגזמתם עם הקרקסים שלכם, הוא דוחה ברמת פורנו סוג ז ששורף בעיניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים