פייסבוק צינזרה וחסמה את אשת התקשורת גלית דיסטל-אטבריאן

גלית דיסטל-אטבריאן (מימין)
גלית דיסטל-אטבריאן (מימין)

גל החסימות הממוקדות ל-Power Users של פייסבוק ממשיך: הפעם על הכוונת של הרשת החברתית הפובליציסטית גלית דיסטל-אטבריאן, שנחסמה השבוע זו הפעם השלישית מבלי שפייסבוק סיפקה הצדקה ו/או סיבה לחסימה.

דיסטל-אטבריאן, סופרת ופובליציסטית, בעלת טור קבוע באתרים nrg ו'מידה' ופינת רדיו עם אראל סג"ל בגלי צה"ל, שפרופיל הפייסבוק האישי שלה נחשב לאחד הפופולארים בישראל, מצטרפת לשורה ארוכה של שמות מוכרים שפעילותם ברשת החברתית צונזרה והושבתה בחודשים האחרונים עם פרשת "הקוקסינלים" ו"עוגה כושית", שממשיכה לגבות מניין גבוה של נחסמים מדי יום, בהם גם כמה מחביבי ענף הפרסום כמו איתן כליף, אבנר רסל, חזקוש ישורון, ליאור נויפלד ונוספים.

אראל סג''ל - יעד של צנזורת פייסבוק?
אראל סג"ל – יעד של צנזורת פייסבוק?

כזכור, בחודשים האחרונים כמה וכמה אנשי תקשורת קיבלו אזהרות תמוהות למדי מצד פייסבוק. בחודש דצמבר, כתבי mako דור צח ואביב מזרחי זכו להודעה מאיימת בטרם חסימה לאחר פרסום פרויקט ביקורתי על פייסבוק וימים ספורים לאחר מכן גם עורך וואלה! ברנז'ה, דוד ורטהיים נחסם מפייסבוק, ככל הנראה לאור מהלך צינון עיתונאים שהרשת החברתית נקטה בדיסקרטיות.

יש לציין כי דוד ורטהיים ודיסטל-אטבריאן מתארחים כדרך קבע בפינת הרדיו של אראל סג"ל בגלצ, שמתחה ביקורת לא פעם על התנהלות חברת פייסבוק בישראל. בימים האחרונים הגיעו לידי המזבלה הקלטות נסתרות בהן בכירי הנהלת פייסבוק EMEA שופכים אור על פרשת הקוקסינלים והעוגה הכושית, ההקלטות יתפרסמו בימים הקרובים.

על החסימה כתבה דיסטל-אטבריאן: "שלום חברים, קוראים לי גלית וגם אני נחסמתי זו הפעם השלישית על ידי פייסבוק. בפעם הראשונה נחסמתי ליממה, לא עשיתי עניין, גם לא הספקתי להבין על מה אני נחסמת, הייתי בדיוק לפני עליה למטוס. אמרתי לעצמי – אלגוריתם. בפעם השנייה שנחסמתי הייתי קצת מופתעת אני אגיד לכם פייר. גם במקרה הזה לא מצאתי אף מילה שגורמת לאדון אלגוריתם להתגרד, מצד שני הייתי באמצע פגישה ולכי תדעי ולכן אם כך – אלגוריתם. נחסמתי לשתי יממות. בשבוע שעבר נחסמתי זו הפעם השלישית – לשבוע שלם. והנה העניין – אני לא נוהגת לקלל בסטטוסים שלי. זה נכון שפעם כתבתי את צמד המילים "עוגה כושית" אבל כמה דקות לאחר מכן שיניתי ל"עוגה אפרו אמריקאית".

"היו גם פעמיים בהן השתמשתי במילה טושיליאמאמא (שלו, שלה שלנו) אבל על הסטטוסים האלה לא נחסמתי. במילה שמופסינל לא השתמשתי מעולם. כך או כך, אם מדובר היה באלגוריתם אקראי שמחפש מילים אסורות – לא אני הקליינטית שלו. אלא אם מדובר באלגוריתם אחר – אלגוריתם ליברל שמצביע למרצ, מחבק עצים, מאמין בפוליאמורה וצועד במצעד השרמוטות כי נדמה לו שהוא פמיניסט. לאלגוריתם כזה למשל – יש הרבה מאוד סיבות לרצות לסתום לי את הפה באופן שיטתי".

"שבוע שלם סתמו לי את הפה ללא הסבר מניח את הדעת, שבוע שלם שבו ניעורה המפלצת הספקנית שבי והתחילה לשאול שאלות:, אם זה לא אלגוריתם זה חייב להיות בן אדם שיושב לי על הפייסבוק ומפשפש בסטטוסים מלפני שלוש או ארבע שנים. אלא שלא רק לי הוא מפשפש, בפיד המעורב שלי אני כמעט לא שומעת על תלונות חסימה מהצד השמאלי, מהצד הימני לעומת זאת מדובר במשחק הכיסאות – זה חוזר ההיא נחסמת, זאת נחסמת ההוא חוזר, כולנו הפכנו לנוכחים נפקדים. ככל שאתה טוב יותר, אינטליגנטי יותר, חד יותר, משפיע יותר – כך אתה מאיים יותר. עד כדי כך ששני שחקנים מצוינים מהנבחרת שלנו החליטו שנמאס להם ועזבו את המקום, ואני מדברת כמובן על רועי עידן ואבישי עברי המעולים. כלומר זה לא יכול להיות בן אדם אחד ששולח תלונות, מדובר בכמה אנשים, מדובר במגמה. ומצליח לה, למגמה הזאת".

"השאלה היא האם מדובר במגמה ספונטנית או מאורגנת? אני אישית סולדת מתאוריות קונספירציה, מצד שני כדי לצוד אחר כל מילה שכתב כל ימני חמש או שש שנים אחורה – צריך הרבה מאוד זמן וסבלנות וכסף. כך שיתכן וקיימת בישראל קליקה שמאלנית של מיליונרים שאין להם חיים ויש להם המון זמן פנוי, ויתכן שמדובר במגמה מאורגנת ומתגמלת היטב. הרשתות החברתיות הן האסון הכי גדול שקרה לשמאל מהז'אנר הבולשוויקי. זאת כיוון שחופש אמתי זה נשק שהוא לא מסוגל לעמוד מולו. וכאן ברשת יש חופש אמתי. כלומר היה".

"אני צמחתי כאן, רבים וטובים צמחו כאן לצידי. ואנחנו נחסמים לא בגלל שאנחנו מקללים אלא בדיוק להפך – בגלל שאנחנו מנוסחים היטב ומעלים אלטרנטיבה אינטליגנטית ורהוטה שהיא גם, אבוי – ימנית. החסימה הבאה שלי תהיה ל 30 יום והיא רק עניין של זמן. אני כאן כדי לומר לכם שיש לי את מלוא הכוונה להלחם חזרה – להציף ולחקור את העניין הזה עד תום.. אם הם היו יודעים כמה אני מתעבת סתימת פיות הם לא היו מתעסקים איתי מלכתחילה. ביג טעות. ביג ביג טעות". מתוך הסטטוס שכתבה דיסטל-אטבריאן

אין תגובה: בחברת פייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני ובמשרד היח"צ 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן שמטפל בפייסבוק בישראל, סירבו להגיב לחסימתה של דיסטל-אטבריאן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. הגיע הזמן לחסום את פייסבוק עצמה. שתישאר רשת חברתית מצומצמת לשמאלהטב.

  2. גם אני נחסמתי ע"י פייסבוק רק משום שהבעתי דעתי על הקהילה הגאה לא קיללתי הבעתי דיון ממוקד אפילו קיבלתי 100 לייקים והתגובות הכתובות היו בערך 20 מהקהילה שקיללו וגידפו אותי ואותי חסמו רק משום שחשבתי שהמדינה תטעה בזה שתאשר להם לאמץ ילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים