שגיא ברייטנר פירסם את קולה שופרסל באינסטגרם והוטרל ע"י 5,800 בוטים

שגיא ברייטנר - קולה שופרסל
שגיא ברייטנר – קולה שופרסל

שגיא ברייטנר, אמן הביטבוקס שמשתתף בתוכנית הריאליטי 'הישרדות' של שידורי רשת, מקדם בימים אלה את קמפיין ההשקה של מותג הקולה הפרטי "Cola שופרסל", במסגרתו גייסה הרשת הקמעונאית באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, נבחרת של אושיות פייסבוק ואינסטגרם לקמפיין "משפיענים" תחת ההאשתג "#קולה_שופרסל".

אל ברייטנר הצטרפו שמות מוכרים נוספים בהם עדי הימלבלוי, לירן כוהנר וירדן הראל, שהעלו בחשבונות האינסטגרם שלהם תמונות שיווקיות ולא אותנטיות במיוחד לקידום קולה שופרסל. בסה"כ זכו התמונות של הרביעייה לכ-31 אלף לייקים וכ-220 תגובות במשולב, אולם אז מישהו החליט להטריל את ברייטנר במתקפת בוטים אכזרית.

ביום רביעי האחרון פירסם ברייטנר בפרופיל האינסטגרם שלו שמונה כ-200 אלף עוקבים, תמונה שיווקית בה הוא נראה יושב במרפסת כשהוא נהנה מלגימת קולה של שופרסל. בתוך פחות מחצי שעה, זכתה התמונה של ברייטנר לכ-5,800 תגובות, כולן באנגלית ובהפרשים של אלפית השנייה בין אחת לאחת. Awesome ו-Nice, כך נכתב בשיטתיות ע"י אלפי המגיבים.

מתוך האינסטגרם של ברייטנר
מתוך האינסטגרם של ברייטנר

לאור מבול התגובות הפיקטיביות, החלה נגד ברייטנר גם מתקפה אורגנית, כאשר חלק מעוקביו (האמיתיים) החליטו ללעוג לו על רכישת תגובות (לכאורה). "וואי איזו קניית תגובות מטורפת", "לא קנית תגובות בכלל", "תגובות קנויות רואים פה בשניות" כך כתבו לו.

ברייטנר שהיה יעד למתקפת בוטים שיתכן והושקה ע"י מתחרה של שופרסל או במסגרת חיסול חשבונות אישי, פירסם סטורי לחוץ במיוחד בו הבהיר כי מעולם לא קנה עוקבים או תגובות. "הבנתי שזה קרה לעוד כמה… טוב בואו נסגור את הסיפור הזה. מעולם לא קניתי תגובות ועוקבים. ואם הייתי רוצה לקנות, לא הייתי עושה את זה בדרך מטופשת כמו זאת". כאשר בתחתית הסטורי כתב ברייטנר; "אין לי מושג מאיפה התגובות וזה גם לא מעניין אותי".

מעולם לא קניתי עוקבים ותגובות
מעולם לא קניתי עוקבים ותגובות

יממה לאחר פרסום התמונה, החליט ברייטנר לכבות לחלוטין את האפשרות להגיב לה ובכך זו נשארה מיותמת מתגובות וללא עדות למתקפת הבוטים, אולם תיעוד של התגובות הגיע לידי המזבלה. מתקפת הבוטים כנגד ברייטנר, ככל הנראה התאפשרה בזכות מערכות אוטומציה לרכישת עוקבים, לייקים ותגובות. אותן מערכות שמכונות SMM, מאפשרות בקליק אחד לרכוש שלל שירותי מדיה חברתית אוטומטים ובכל הפלטפורמות החברתיות, כאשר כל ההזמנות מתבצעות בזמן אמת, חלק באמצעות יוזרים פיקטיבים אליהם המערכות מתממשקות באמצעות סיסמא ושם משתמש וחלק באמצעות יוזרים אמיתיים שהתקינו תוכנות זדוניות שפותחות דלת אחורית לביצוע פעולות בשמם. על פי בדיקה של המזבלה, ספקי SMM בחו"ל מציעים 1000 תגובות אינסטגרם בעלות של כ-5 דולר בלבד.

קולה שופרסל היא לא המשקה היחיד שמקודם בו זמנית ע"י ברייטנר ויתכן שבכך גם טמונה התשובה להטרלת הבוטים באינסטגרם. במסגרת הישרדות משמש ברייטנר גם כפרזנטור בסרטוני תוכן מותגי מטעם XL TEN, משקה אנרגיה דל קלוריות של מותג XL שמושק בימים אלה בישראל.

על פי מחקר שהתפרסם באחרונה ע"י סוכנות המשפיענים Mediakix, עולה כי מרבית מ"אושיות האינסטגרם" כלל אינם כאלו ועיקר האהדה הוירטואלית שלהם נקנה בכסף, כאשר אלו רוכשים לייקים, עוקבים ותגובות במטרה לתמרן מפרסמים כך שיפרסמו אצלם. במסגרת המחקר, יצרו בחברה מספר חשבונות פיקטיבים עבורם נרכשו אינטראקציות ועוקבים, לאחר ביסוס הפרופילים, פנתה החברה למפרסמים שחתמו על הסכמי פרסום באותם פרופילים הפיקטיבים מתוך מחשבה כי מדובר במשפיענים אמיתיים. על פי בדיקה של המזבלה בישראל, עולה כי אחוז האינטראקציות הפיקטיביות בקרב "אושיות" גבוה במיוחד ונאמד בכ-80%.

קמפיין ההחדרה של Cola שופרסל שמושקת בימים אלה במטרה לנגוס בפלח השוק של קוקה קולה (החברה המרכזית), כבר מצליח לייצר שיח שלילי למדי עם ביקורת נרחבת מצד הברנז'ה לנוכח העתקת מוטיבים וויז'ואלים מקוקה קולה ושכפול פרסומת של קוקה קולה זירו שהושקה ב-2011.

מתוך האינסטגרם של ברייטנר
מתוך האינסטגרם של ברייטנר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים