פייסבוק משתיקה את שפי פז וחוסמת אותה שוב רק שעות ספורות לפני הפגנת מוצ"ש

שפי פז, מתוך פייסבוק
שפי פז, מתוך פייסבוק

בהנהלת חברת פייסבוק ישראל לא כל כך אוהבים את פעילת דרום תל אביב, שפי פז מ'עמותת עוטף תחנה מרכזית' ו-'החזית לשחרור דרום תל אביב', שתכניה נמחקים מהרשת החברתית באופן שיטתי, רק שעות ספורות לפני ההפגנה השבועית שמתקיימת מדי מוצאי שבת בתל אביב. פז גם חוותה מספר רב של חסימות והרחקות מפייסבוק, בטענה כי תכניה מהווים הפרה בוטה של תנאי השימוש של פייסבוק, בעיקר תחת סעיף ביריונות, כך על פי הודעות החסימה שקיבלה. פז נחסמה כבר פעמים רבות לתקופות שנעות בין ימים ספורים לחודש שלם ועשרות תכנים שפירסמה בפייסבוק, הוסרו במרוצת הזמן.

פז, שבעיני רבים נתפסת כפעילה חברתית למען השכבות המוחלשות של דרום תל אביב, שנפגעות כתוצאה ממספר המסתננים (והפליטים / מבקשי מקלט) הגבוה שבדרום העיר, היא דמות שנויה במחלוקת, פרובוקטיבית וכזו שאינה בוחלת במילים ובהפצת דעותיה ברחבי הרשת, אך היא אינה שונה אם תרצו מהצל, או מפוליטיקאים שמשתמשים בדפים שלהם בכדי לזרוע הסתה וקיטוב חברתי, או מכל גוף, אדם או ממסד שמשתמש ברשת החברתית בכדי להפיץ את דעותיו, גם אם אלה נתפסות כשנויות במחלוקת, בעיקר בעיני התקשורת והברנז'ה.

בפייסבוק ישראל שבכיריה מפיצים את דעותיהם על הציבור בישראל, ומגדירים אותם כ"חזירים ופראי אדם" וכפי שנחשף במזבלה את המתנחלים כ"דאעש", נוהגים להשתמש רבות בכוח הגדול שהופקד בידיהם בכדי לחסום באופן סדרתי ומאחורי הקלעים, גופים ואישים כמו פז, שהלך הרוח שלהם וטיב דעותיהם אינו תואם את שלהם. המוסר הכפול והאג'נדה הפוליטית של פייסבוק ישראל, בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, ידועה לכל – והיא אנטי ימנית מובהקת ובעקבותיה כבר אויימה דמות בכירה פייסבוק ישראל ברצח (יתכן ויש צו איסור פרסום על שמה).

הסטטוס של שפי פז שהוסר
הסטטוס של שפי פז שהוסר

פז כאמור נחסמה גם לפני שעות ספורות, וזאת כ-5 שעות בלבד לפני ההפגנה. לטענת פז ועל פי בדיקה של המזבלה, היא אכן נחסמת באופן שיטתי ותמיד לקראת הפגנה מיועדת. האם פייסבוק מנסה לטרפד את פעילותה דווקא ברגעים קריטים כשהיא קוראת לקהל עוקביה להגיע להפגנה? להרגשת פז שמגדירה את החסימה כ"סתימת פיות" התשובה היא בהחלט כן.

פייסבוק כאמור אינה פועלת מספיק ואולי בכלל, בכדי להילחם בהסתה ובטרור כנגד ישראלים ויהודים. אולם כשזה מגיע לאנשים כמו פז ולפעילי ימין אחרים – ידה של פייסבוק קלה על ההדק, והחסימה וההרחקה מהרשת החברתית, גם אם לעיתים מוצדקת, באה לרוב בזכות הדעות האישיות של עובדי פייסבוק ולא בזכות כללי הקהילה שפייסבוק כביכול הכתיבה ואוכפת באופן שווה על כללי משתמשיה.

על חסימתה כתבה פז: "כצפוי, פחות מ-5 שעות לפני ההפגנה, פייסבוק חסמו לי את החשבון בגלל שפירסמתי תיעוד של אלימות מסתננים. אני באמת כבר לא יודעת אם זה השמאל או המשטרה, אבל סתימת הפיות הזאת עוברת כל גבול. בכל מקרה, אם מישהו חושב שזה מה שיעצור אותי, הוא חי בהזיה. אנחנו נתייצב היום בכוח מוגבר לטקס האזכרה של אסתר גלילי הי״ד, ואחרי זה נצא להפגנה. וביום ראשון, אחרי שהרעש ישכך קצת, נמשיך לפעול בכל כוחנו בעד הגירוש. וכמו שאני אומרת תמיד: מי שלא רוצה אותי ברשת החברתית, יקבל אותי בשטח. תגיעו בהמוניכם. הערב, גינת הרציפים מול סלומון 12, התחנה הישנה, נווה שאנן. תעשו לייק לדף הזה. חשוב. מפה נשדר הערב את ההפגנה".

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. פייסבוק זה ארגון שמאל, שאינו מכבד את חופש הדעת והדיבור וחוסם את מי שאינו חושב כאגנדה השמאלנית ההרסנית.

    אלה עובדות.

  2. לא הייתי ממהר להאשים את פייסבוק במקרה הזה. שפי פז היא גזענית ומתלהמת והיא מרגיזה לא מעט אנשים מדרום תל אביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים