פייסבוק שוב מצנזרת ידיעה על הדלפת הקלטה של משפחת נתניהו – הפעם טור ב'הארץ'

חסימת אדבלוק באתר הארץ
חסימת אדבלוק באתר הארץ

טור דעה של יוסי ורטר שהתפרסם באתר 'הארץ' סביב קלטת הצרחות של רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו שנחשפה אמש באתר וואלה! news, נחסם לפני שעות ספורות משיתופים בפייסבוק והוגדר על ידי הרשת החברתית כ"ספאם".

אשת התקשורת אמילי מואטי, ששיתפה את הפוסט של הארץ שהפנה לכתבה, קיבלה הודעה מפייסבוק לפיה הכתבה היא "ספאם" ולפיכך הוא הוסרה מהפרופיל שלה. בהודעה נכתב: "מדוע הפוסט שלך הוסר, הסרנו את הפוסט הזה מפני שהוא נראה לנו כמו ספאם. אם לא פרסמת את זה ולדעתך זה איננו ספאם, אפשר להודיע לנו".

הארץ - ספאם
הארץ – ספאם

אז מיהם אותם אנשים שאותה כתבה "נראית להם כמו ספאם"? האם פייסבוק באמת מפעילה צוות רחב של דוברי עברית שבאמת בודקים דיווחים, או שגם הפעם אלגוריתם שהשתולל הסיר בשוגג או במכוון סטטוס וכתבה לגיטמית באחד מאתרי החדשות המובילים בישראל? ואולי בכלל הלוביסטית ומנהלת המדיניות של פייסבוק ישראל, הגברת ג'ורדנה קטלר שנחשבת למקורבת של משפחת נתניהו, היא זו שמשכה בחוטים בכדי להדחיק את טור הדעה?

בינואר 2017 נחשף במזבלה מקרה דומה, גם הפעם סביב משפחת נתניהו ופרשת ההקלטות בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. כזכור על פי הפרסום כתבה חדשותית בנושא באתר NEWS1 של יואב יצחק הודחקה מפייסבוק באופן דומה, לאחר שגולשים ששיתפו אותה נתקלו בהודעת הסרה מפייסבוק שהודיעה כי התוכן ששיתפו קוטלג כספאם.

צירוף המקרים מוזר למדי. בשני המקרים מדובר בכתבות שקשורת למשפחת נתניהו ולהקלטות מביכות למדי שדלפו ממעון ראש הממשלה. האם הקשר המתהדק בין נתניהו ללוביסטית של פייסבוק, זה שמקשה על חקיקה נגד פייסבוק מצד האופוזיציה, הוא זה שעומד מאחורי אותן העלמות מיסתוריות של תכנים מפייסבוק? באחרונה ובמסגרת תביעה שהוגשה על ידי המזבלה כנגד פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד, הודתה מנהלת המדיניות של פייסבוק באירופה ובמזרח התיכון, כי ג'ורדנה קטלר ומנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, הן שלעיתים מעבירות באופן אישי בקשות להסרת תכנים וחסימת אתרים.

ג'ורדנה קטלר ופייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. מחזק את התגובה של מפ-גם כתבות של "מידה" זכו להסרה בנימוק של "ספאם" (ספציפית, זו שמנסה להסביר את ההצבעה של הממשלה נגד העלאה אחידה של קצבת הזקנה, גם לעשירים)

  2. המכונה והבינה המלאכותית לכאורה של פייסבוק – זו בדיחה. כל משתין בקיר שמעוניין לנקום מסיבותיו שלו – יורה ומדווח "ספאם" או כל דבר מטומטם אחר- והצוקרברג משין Deus ex machina האל מתוך המכונה מעיף וסותם פיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים