הצינור OUT, הצנרת IN: אימפריית הפייסבוק החדשה של גיא לרר

גיא לרר - הצנרת | צילום: מיכה לובטון
גיא לרר – הצנרת | צילום: מיכה לובטון

רגע לפני כניסת החג, גיא לרר מקבל אור ירוק מחברת פייסבוק ישראל שמסייעת לו בשינוי שמותיהם של מספר עמודי פייסבוק שבניהולו, בראשם עמוד הצינור שמונה כמיליון איש והיה במרכזה של תביעה שהוגשה ע"י ערוץ עשר כנגד לרר שהסתיימה באחרונה עם החלטת בית הדין לעבודה לפיה עמוד הפייסבוק של הצינור שייך למייסדו ולא לערוץ.

התנודות והשינויים בשמות עמודי הפייסבוק, הופכים את לרר למעצמת פייסבוק אוטונומית שאינה חייבת דין וחשבון לשום ערוץ או מעסיק. עמוד הצנרת – תוכניתו החדשה של לרר ברשת 13 שחותמת בימים אלה למעלה מ-100 שידורים, הוקם טרם עלייתה לשידור בזכות מיזוג עמוד אוהדים שהיה תחת שמו של לרר. בזכות אותו מיזוג, עמוד הצנרת הצליח לצבור למעלה מ-80 אלף אוהדים.

התשואה של לרר על "הקרבת העמוד האישי" שלו ושינוי שמו ל'הצנרת' בהחלט השתלמה ועתה לרר משנה את שמו של עמוד הצנרת בחזרה ל"גיא לרר" כשהוא מתהדר ב-50 אלף אוהדים יותר מכפי שהיה במועד שינוי השם המקורי.

עמוד 'הצינור' שמונה כמיליון איש והיה סלע המחלוקת בין לרר לערוץ 10, שינה אף הוא אמש את שמו ל-"הצנרת" ובכך נכון למועד הפרסום לתוכנית הצינור עם טל ברמן שמשודרת בערוץ 10 אין שום עמוד פייסבוק פעיל. בראש עמוד הצנרת החדש ננעצה הבהרה שהתפרסמה לפני סמרפ שבועות בשם ערוץ 10 כפי שהותר לו לפרסם על פי החלטת בית המשפט. בסטטוס נכתב: היי חברים בהמשך להחלטת בית הדין לפיה העמוד הזה שייך ללרר, אנחנו רק רוצים להבהיר שלעמוד אין קשר לתכנית הצינור עם טל ברמן בערוץ 10 (אפיק 14 בשלט). כל מי שמעוניין לעקוב אחרי התכנית מוזמן לאתר ערוץ 10".

אימפריית הפייסבוק של גיא לרר כוללת גם פרופיל פייסבוק פופולארי עם כ-30 אלף עוקבים ועמודים נוספים, בהם עמוד החזית שמונה כ-42 אלף איש וערוצים בטוויטר ובאינסטגרם. תוסיפו לכך את שיתופי הפעולה הרבים של לרר עם דמויות וגופים פופולארים כמו סמיון גרפמן, דניס צ'רקוב, גדי וילצ'רסקי, חדר מצב, המקום הכי חם בגיהנום ונוספים, ונראה שמתחת לאף של גופי התקשורת והתוכן בישראל צץ לו מתחרה עצמאי חדש עם נכסים ומשאבים משמעותיים.

עמוד הצינור עצמו כבר ידע ימים טובים יותר. מיליון איש שעשו לייק לעמוד הם בהחלט נתון מרשים, אולם הקיזוז בחשיפה האורגנית לתכני עמודים שפייסבוק הגבירה בחודשים האחרונים, פגע אנושות בתפוצת התכנים של עמודים כמו הצינור. ולמרות הדברים, סטטוס שהתפרסם בעמוד הצינור לאחר זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון 2018, הצליח להשיג למעלה מ-36 אלף לייקים, מה שמוכיח כי ברגעים של עניין לאומי או ציבורי, הצינור עדיין נחשב לעמוד הפייסבוק החזק ביותר בישראל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. מבקשת שיחזרו אלי הפייסבוק שלי קרס
    לא יודעת איך להכנס אליו
    0506300503

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים