אחרי שנחשף במזבלה, פייסבוק מודה שסייעה בריגול אחר בכירי טלגראס

ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק
ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק

חברת פייסבוק ישראל בהובלתם של עדי סופר תאני וג'ואי שמחון, מפרסמת הבוקר תגובה רשמית לפרסומים אמש במזבלה, לפיהם פייסבוק העבירה לרשויות השונות מידע אישי הכולל הודעות פרטיות ואיכוני מיקום שבין היתר סייעו באיתור ובמעצרה של שרשרת הניהול של רשת 'טלגראס' ושל מייסדה – עמוס דב סילבר.

כפי שנחשף אמש במזבלה, במבצע מיוחד בו לקחו חלק מספר מחלקות בפייסבוק ישראל ובפייסבוק העולמית, לרבות מחלקות אבטחה וביון, הועברו לידי משטרה ישראל ויתר הרשויות והגורמים המעורבים בארץ ובעולם, מידע פרטי ואישי אודות עשרות אנשים הנמנים על הדרג הבכיר של רשת המסחר בסמים 'טלגראס'. בין היתר בזכות אותו מידע פולשני שככל הנראה הושג בצורה בלתי חוקית, הצליחה המשטרה לעצור כ-42 איש, בהם עמוס דב סילבר שנעצר באוקראינה.

מדובר בחדירה לפרטיות מאין כמותה שממחישה עד כמה פייסבוק ישראל מעורבת בריגול ואגירת מידע אחר משתמשיה (וגם כאלו שאינם משתמשיה) בפייסבוק ,באינסטגרם , בוואטסאפ ובסל אפליקציות ושירותים נרחב במיוחד. ויתרה מכך – חלק משמעותי מאותם כלי ריגול ומעקב מפותחים במרכז הפיתוח של פייסבוק בתל אביב אותו מנהל ג'ואי שמחון.

בהמשך לפרסומים אמש, למזבלה נודע כי בזמן שכמה מבכירי פייסבוק ישראל שוהים בימים אלה בארה"ב, הוציאה המנכ"לית עדי סופר תאני הנחייה חסרת תקדים לפיה עובדי ועובדות החברה יוזמנו לבדיקות פוליגרף בכדי לאתר את הגורם המדליף. ב-2016 חשפה המזבלה כיצד פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחרי תנועת 'באים לבנקאים'.

יש לציין כי בניגוד לתגובה של פייסבוק, למזבלה נודע כי החברה פעלה במשך חודשים רבים במעקב אחר סילבר ועובדי טלגראס נוספים ללא שום צו. עוד יש לציין כי פייסבוק ישראל באופן גורף כמעט שאינה משתפת פעולה עם הרשויות בכל הנוגע לפעילות פח"ע ואינה מעבירה מידע אודות טרוריסטים ואפילו חיזוי של פיגועים עתידיים כפי שמתאפשר לה.

תגובת דוברות פייסבוק בישראל (מעין שריג מפייסבוק, אורית טייכר מ'שלום תל אביב'): "בהמשך לדיווחים, חשוב להדגיש שפייסבוק מעבירה מידע לרשויות אכיפת החוק רק בכפוף לצו בית משפט ובהתאם למדיניות השימוש בנתונים שלנו, כפי שקרה גם במקרה הזה. אבקש להדגיש כי כל דיווח על העברת תוכן הודעות ווטסאפ לרשויות אכיפת החוק אינו נכון, שכן מדובר באפליקציה שמוצפנת מקצה לקצה. כמן כן, כל דיווח על בדיקות פוליגרף שמתקיימות במשרדי פייסבוק הוא מנותק מהמציאות".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. "מזבלה פעם שמעת על רפי ברבירו ? עובד בפייסבוק ישראל ??"

    מה איתו?

  2. מזבלה פעם שמעת על רפי ברבירו ? עובד בפייסבוק ישראל ??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים