איך פייסבוק ישראל ריסקה את חלום המסעדה של מוחמד

פייסבוק ישראל
פייסבוק ישראל

מוחמד, צעיר ישראלי עם תאומים טריים חלם במשך שנים רבות על הקמת מסעדת בשרים משלו. השנה הוא הצליח להגשים את החלום ולמרות הקשיים שהגיעו בעקבות נגיף הקורונה, מוחמד לא ויתר, השקיע כסף, שיפץ והקים מסעדה משלו בעפולה.

נרגש ושמח, מוחמד שמשתמש בפייסבוק ב-10 השנים האחרונות, שהם כמעט שליש מחייו! יודע שכולם נמצאים ב"מדיה החברתית" וזהו המקום האידיאלי עבורו לפרסם לקהל ממוקד על מסעדת הבשרים החדשה שלו.

מוחמד יצר סטיקרים של המסעדה לוואטסאפ, הוא מיתג את עמודי הפייסבוק והאינסטגרם של המסעדה, וגם החליט על תקציב פרסום שיאפשר לו לקדם את הבשורה על המסעדה החדשה בפלטפורמות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.

בוקר אחד ואחרי שפייסבוק שאבה בשמחה במשך מספר ימים את מיטב כספו של מוחמד על קידומי תוכן, התעורר וגילה כי פרופיל הפייסבוק האישי שלו נמחק ללא שום סיבה ופייסבוק אינה מאפשרת לו לערער על ההחלטה או לקבל סיבה הגיונית למחיקתו.

ביחד עם הפרופיל האישי כל פעילות הפייסבוק והאינסטגרם של מוחמד הוסרה ונמחקה כליל, לרבות עמוד מסעדת הבשרים שלו שפתח רק זה עתה וכאמור נמצא בשיאו של קמפיין ממומן בפייסבוק.

פרופיל הפייסבוק של מוחמד לא נפרץ, מוחמד לא הפר את תנאי השימוש של פייסבוק, הוא אינו שותף בשום שיח שיכול להיות מקוטלג כבעייתי ואפילו חיובי הפרסום של מוחמד בפייסבוק כובדו וירדו מחשבונו.

אז מדוע בכל זאת פייסבוק בחרה למחוק את חייו ועסקיו מהרשת החברתית? אובד עצות ומוכה טראומה על האפשרות כי חלום המסעדה שלו ירד לטמיון, פנה מוחמד בצורה נאותה לבכירי פייסבוק ישראל, בהם למנכ"לית עדי סופר תאני, לדוברים מעין שריג וזמיר דחב"ש ולעובדי פייסבוק בכירים נוספים כדוגמת יונתן נמרודי, ניר אורן וצח הדר שביכולתם לסייע ברמת קליק בתיקון העוול הנורא שנגרם לו.

אחד אחד סירבו עובדי ועובדות פייסבוק לסייע למוחמד. רבים מהם חסמו אותו בוואטסאפ, אחרים התעלמו מפניותיו, ומוחמד נותר שבור ומרוסק ללא שום סיבה.

בימים אלה משיקה פייסבוק בישראל תוכנית מענקי קורונה לעסקים קטנים שנפגעו כתוצאה מהמשבר הכלכלי. מדובר במענקים שמשלבים בין כסף מזומן לשוברי פרסום בפייסבוק ואינסטגרם ומיועדים לעסקים שעומדים בפני קריסה או משבר עמוק.

עם חלום מרוסק, מוחמד שלבינתיים נאלץ לפתוח פרופיל פייסבוק חדש, קיווה שאולי המענק יסייע בתיקון החטא הגדול של פייסבוק כלפיו, אך חוסר האנושיות של פייסבוק הכה בו שנית כשגילה כי אינו עומדים בקריטריונים של פייסבוק לקבלת מענק, שכן פייסבוק ישראל בחרה להעביר מענקים רק לעסקים שנמצאים בתחומי העיר תל אביב.

חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים