רץ עכשיו בפייסבוק: בית דפוס סירב לספק שירות למרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל

רץ עכשיו בפייסבוק: בית דפוס סירב לספק שירות למרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל
רץ עכשיו בפייסבוק: בית דפוס סירב לספק שירות למרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל

תכתובת אימיילים בין חן פלד, מנהל השיווק של חושן – מרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל לאסף מחברת עיצוב ודפוס ברמת גן (השם המלא שמור במערכת) אשר מופצת בשעות האחרונות בפייסבוק, מצליחה להרתיח מאות גולשים ולגרור לעשרות שיתופים ברשת החברתית, לאחר שנציג החברה, סירב להעניק שירות לחושן בטענה כי חברתם הינה "חברה שומרת מצוות". את ההתכתבות העלתה לפייסבוק מנכ"לית חוש"ן, אירית צביאלי אפרת.

במייל ששיגר פלד לאסף נכתב: "היי אסף, דיברנו כרגע בטלפון. אני צריך הצעת מחיר ל-200 פולדרים בגודל A5. שני כיסים ומקום לכרטיס ביקור. אני צריך לדעת את הגודל המדוייק של הפולדר. לאחר כ-30 דקות אסף ענה: "חן, שלום… אנחנו חברה שומרת מצוות, לא נראה שנוכל להדפיס לכם חומרים. עמכם הסליחה. אסף".

רץ עכשיו בפייסבוק: בית דפוס סירב לספק שירות למרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל
רץ עכשיו בפייסבוק: בית דפוס סירב לספק שירות למרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל

חוש"ן הוא מרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל. חוש"ן יוצר סביבה בטוחה ומקבלת להומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים ומחנך לסובלנות וקבלת השונה. אנחנו עושים זאת באמצעות מפגש בלתי אמצעי עם תלמידים, מורים, יועצות, אנשי כוחות הביטחון, ספקי שירותים ואנשי מקצוע.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. שוחחתי פעם עם האע"צית שאחראית על שאלת חיילים לנטייה מינית בגיוס.

    השיחה התחילה ב"אנחנו גם דתיים" – עדיף מלצבוע ולמרוח.

    ידוע על אנשי דפוס הומואים שמסרבים לעבוד עם דתיים?

  2. וואו, אני בשוק. מקום דתי שמסבר לתת שירות לקהילה הגאה! מדהים. תפנו את החבר'ה אליי, אני מוצאת לדהם בדפי זהב 200 בתי דפוס אחרים. לא חבל לבזבז על זה את הזמן?

  3. תינוקות לשמה, די כבר אירגונים בכיינים, את אף אחד זה לא מעניין.
    אדם דתי שרוצה לשמור על עקרונותיו יכול להחליט לא להדפיס לכם, ואין לכם זכות לטעון דבר נגדו…
    בדיוק כמו שארגון שמאלני קצוני יפנה אליי להדפסת האג'נדה שלו, אני רשאי (ושיקפוץ לי בית המשפט) אני רשאי לסרב ולהגיד לו אל תעיז לפנות אליי שוב כיון שאני ממש בדעה הפוכה משלך.

    אנשים שאינם מבינים ביהדות (אפילו מעט), מתבוננים על מקרה כזה ממבט תינוקי, מבט חסר הבנה ובוגרות, רגשי כמו ילד…
    תתבגרו, לא כל העולם נגדכם גם אם הוא ממש אבל ממש לא אוהב את הדרך שלכם.

    ולא חייבים להקשיב לכם בגלל שאתם הומואים, וזו חוצפה מצד אדם שחושב שחייבים לו משהו.
    אם היו מקללים אתכם, או היו עושים מעשה היזק נגדכם אני מסכים שצריך פה לדון את הפוגע, אבל כשלא עשו דבר, פשוט סרבו, אתם פשוט תינוקים חסרי תקנה לבכות ובכלל לפרסם את זה, זה מוציא אתכם די ילדותיים ומעצבנים שמחפשים אנשים, מחפשים על מי להתבכיין. דיי.

  4. כך נכתב עכשיו בדף פייסבוק של הארגון:

    ארגון חוש"ן מצר על תגובתו של מר שטרן, ואין לנו אלא להפנות אותו להחלטת בית משפט השלום בירושלים בתיק יעקבוביץ' ואח' נ' בית הארחה וגן אירועים יד השמונה ואח'. בפסק הדין קבעה השופטת דורית פיינשטיין: "ראוי כי ידע כל אדם המקים עסק ציבורי בישראל, כי עליו לתת שירותים לכל, וזאת ללא הפליה מחמת כל הטעמים המנויים בחוק ובתוכם גם נטייה מינית. שעה שהנתבע פתח את שעריו לכל, אין הוא יכול לנסות ולסוגרם בפני מי שלטעמו אינו עומד בפרשנות שהוא מייחס לתנ"ך או לברית החדשה, תוך פגיעה בכבודות וברגשותיו".

    עם זאת, אין לארגון חוש"ן כל כוונה לנקוט בצעדים משפטיים כלשהם כלפי מר שטרן, אנו מאחלים לו הצלחה בכל עסקיו, ונשמח לתרום לפרנסתם של מתחריו, שאינם פוסלים את לקוחותיהם בשל נטייתם המינית. ארגון חוש"ן מצטערעל כל נזק או פגיעה שנגרמו בעקבות הפרסום למר שטרן או לעסקיו.

    כמו כן ראוי לציין כי התכתובת שהופצה ברבים בין מנהל השיווק של חוש"ן לבין מר שטרן היא חלקית בלבד, ואינה מפרטת את המשך ההתכתבות שבה הובהרו עמדות שני הצדדים ברוח טובה, ומתוך העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".

  5. כל הכבוד לבית הדפוס שהעקרונות שלו חשובים לו יותר מכסף. זה בדיוק כמו שכל ליברל הגון לא יסייע למי שבעיניו עובר על עקקרונות כמו דמוקרטיה או סתם חובה ללבוש רעלה.

  6. אני הולך עכשיו לבקש הדפסת פליירים של שירותי ליווי (חוקי אחי) במאה בתי דפוס אקראיים, נקח כמה ערביים כמה דתיים כמה נוצרים וכאלה ולתבוע את כל מי שיסרב. את שאר ההזמנות אפשר לבטל, אני לא באמת צריך בסוף, והכסף של התביעות של אלה שלא הסכימו ממילא יכסה לי פי אלף.

    מצאתי דרך להתעשר

  7. אני לא חושב שניתן יהיה לפקפק באתאיזם או בתמיכה שלי בגאווה חופשית גם כשאומר שזו ידיעה פשוט מגוכחת. אני מבין לחלוטין בעל עסק דתי שלא היה רוצה להיקשר עם משהו שנוגד בכל אמת מידה אפשרית את מה שהוא מאמין בו. בנוסף, צריך גם להבין מאיפה הוא מגיע – אם יבצע עבודות שכאלו וזה יוודע לאנשים מסביבו, הוא גם עלול להיות מוחרם. ביג דיל, לא הסכימו להדפיס לכם. ידיעה חדשותית לעילא ולעילא.

  8. גם אני לא הייתי מדפיס לכם,
    אין לזה קשר לרצון רק שלי הפרטי, לא הייתי רוצה להזיק לאנשים כמותכם, אין לי כעס או שנאה עליכם, יש לי וודאי טענה בדיוק כמו על יהודי שמחלל שבת וכדו'.

    ולכן אם היה לי בית דפוס ואתם הייתם רוצים להדפיס דרכי דבר הנוגד את התורה היהודית שלי שאני מאמין בה בכל ליבי, הייתי אומר לכם באותה אדיבות, ומסביר לכם בדיוק את הסיבה: "אני לא הולך להדפיס לכם דבר שמוצהר עליו שהוא עבירה מהתורה" אני לא הולך לסייע ליהודי אחר לעבור עבירה… גם אם ארוויח הרבה כסף מכך.

    ואם הייתי מואשם בגזענות, הייתי מאשים את הצד שכנגד בטיפשות. (כיון שהוא לא חושב עמוק על הסיבה, אלא רגשי ולכן מיד נפגע)

  9. מה זה בית דפוס דתי?
    לי יש מגרש חניה. האם המגרש הוא אתאיסט כי אני אתאיסט? האם עלי להפסיק להכניס דתיים לחניה?
    אני גם אוהד הפועל. האם המגרש שלי אוהד הפועל?

  10. זה דיווח חדשותי או יחצנות של חושן? אפשר תמיד לפנות לגני אירועים דתיים ולבקש חתונה של שתי נשים או שני גברים, אפשר ללכת לבתי דפוס דתיים או חרדים (ויש הרבה כאלה) ולבקש פליירים של הקהילה, ואם רוצים שזה בטוח יפעל- עם תמונות פרובוקטיביות, ואם מקבלים סירוב – ללכת לעשות לינצ'בוק ואח"כ גם תביעה בבתי עסק שלא הסכימו, כדי לא ליצור לעצמם שם גרוע בקרב תשעים אחוז מהלקוחות ה'רגילים' שלהם. אבל זה לא הדרך לרכוש כבוד או לגיטימציה בקרב אף אחד, רק יוציא לקהילה שם של פרובוקטורים בשקל.
    בהודו יש טרנסג'נדרים או הומואים מוחצנים במיוחד שסוחטים ככה בתי עסק – הם יסתובבו יעשו רעש ויבריחו את שאר הלקוחות, שלפעמים גם נרתעים מהם, או שבעל העסק ישלם. זו הדרך לפעול למען הזכויות שלהם? זו דרך להשפיל את עצמך תמורת כסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים