מתהדרים בנוצות לא להם: משבר יח"צ בהתהוות בפייסבוק לרשת האופנה מנגו בישראל

נוצות ברווזים במנגו
נוצות ברווזים במנגו

רשת האופנה הספרדית MANGO (מנגו) בישראל, כנראה עדיין לא התאקלמה להלך הרוח במדינה ומאיזו סחורה עדיף להמנע מלייבא ארצה. בגל מחאה שהחל אמש ומתעצם בשעות האחרונות, נמצאת רשת האופנה במצב של התנגחויות מצד גולשים רבים בפייסבוק, לאחר שגולשים העלו תמונות וסטטוסים אודות מעיל חדש אשר עשוי מנוצות אמיתיות של ברווזים ונמכר ברשת (בסניף דיזנגוף סנטר). תובות הגולשים והתמונות של מעילי נוצות הברווז ממשיכות לזרום, כאשר חלק מהתגובות הנזעמות אף קוראות להחרים את הרשת. תודה לנועה על הטיפ.

נוצות ברווזים במנגו
נוצות ברווזים במנגו

בין התגובות: מנגו בדיזנגוף סנטר מוכרים מעילים שמלאים בנוצות ברווזים שנמרטו בעודם חיים (נכתב ע"י מחתרת הפרווה).

"אני קונה כמעט את כל הבגדים שלע אצלכם, וממש התאכזבתי לגלות שאתם מוכרים מעיל עם נוצות ברווז אמיתיות. זה כל כך אכזרי. מורטים מהם את הנוצות בעודם בחיים. בבקשה תשקלו מחדש" (נכתב ע"י Nufar Palti).

"עכשיו יותר ברור על מה ולמה חרם הצרכנים על מנגו? אם אין ביכולתכם לעשות חשבון נפש, במידה כמובן שאין נפש בנמצא, תעשו חשבון פיננסי פשוט. לא קונים יותר את המותג מנגו, כי יש בלי סוף מתחרים שלא רוצים ולא מעיזים למכור מוצרי התעללות" (נכתב ע"י Irit Engel).

"מנגו- איך יתכן שרואה את עצמה כרשת נאורה מוכרת בגדים עם נוצות של ברווזים שמורטים להם את הנוצות ו75% מהם מתים. לבעלי מנגו- אם היו מורטים לכם את השיערות איך הייתם מרגישים. מיותר לכתוב שלא אקנה את המוצרים שלכם!!!" (נכתב ע"י Nili Friedmann).

"לאחר שראיתי שאתם מוכרים מעילי פרווה שנמרטו מבעחי חיים אומללים על מנת לנפח את חשבון הבנק שלכם כף רגלי לא תדרוך אצלכם ואני ידאג שכל מי שאני מכירה לא יקנה ממכם תתביישו אתם עוד מתגאים בזה" (נכתב ע"י Revital Uzan).

"שלום, הובא לידיעתי שאתם מחזיקים בקולקציה פריטים שמכילים נוצות אווזים. האם זה נכון? נוצות כאלה נתלשות מהאווזים תוך גרימת סבל רב, עד פציעות ומוות. חשוב לי לדעת שאתם לא מוכרים פריטים מהסוג הזה" (נכתב ע"י Ori Shavit).

מרשת מנגו נמסר: "אנחנו יכולים להבין את הקושי מול התמונה ומצטערים שזו התחושה שלך. ברשת שלנו ישנם פריטים מעטים ביותר שמכילים את הנוצות המדוברות – ניתן לספור אותם על יד אחת. בגלל מיעוט זה, לא קבענו מדיניות מכלילה – לראיה, המדיניות הברורה שלנו בנושא פרווה היא חד משמעית וכבר מזה מספר שנים שמנגו ישראל חוסמת לייבוא מוצרים המכילים פרווה שאינה סינתטית. כלומר, ניתן לראות שהנושא של פגיעה בבעלי חיים רחוק מלהיות סוגיה שאנחנו מתייחסים אליה בקלות ראש. אנחנו מאמינים שדרושה כאן חשיבה סביב הפריט הספציפי, ולא מתכוונים לנפנף את הביקורת אלא לייצר מדיניות בנושא שתיבדק גם מול חברת האם העולמית."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים