דו"ח שבועי 12-18 בנובמבר: קריסתו של נוחי דנקנר ומיצובו של סטטוסים מצייצים אשר עוקף את גופי התקשורת המסורתיים בישראל

סטטוסים מצייצים מול עמודי הפייסבוק של התקשורת המסורתית בישראל
סטטוסים מצייצים מול עמודי הפייסבוק של התקשורת המסורתית בישראל

לפני שנספיק לשכוח את הסופה, שווה לנסות ללמוד ממנה איך אמא טבע מרעידה את הרשתות החברתיות. במסגרת דו"ח השיח של חברת המחקר CGSR באמצעות מערכת Tracx, אספנו השבוע (PDF) יותר מ-11 מליון אינטראקציות שנעשו על ידי 1.8 מליון גולשים. בהשוואה כללית מול כל הנושאים שדוברו ברשת, הדוח מציג פילוח של 25% מהשיחה, בנושאים: מותגים וכלכלה, פוליטיקאים מובילים, גופי התקשורת במדיה החברתית (פירוט בהמשך), מחאות שונות ויחסי ממשל אזרחים.

הקליקו לדו"ח של שבוע שעבר

בזכות נפח השיחה הגבוה במיוחד, הוספנו ניתוח על השיח ברשת בימי הסערה – שיח שמשך את רוב תשומת הלב בימים שהתרחש. היו פוליטיקאים שהשכילו למנף את ההשפעה שלהם בעזרת הסופה – בנט ונתניהו לדוגמא, שהשתכשכו בשלג ופרסמו את התמונות בפייסבוק. גם חברות החדשות הרוויחו רייטינג (לא מעט בזכות הנצורים בירושלים) בעקבות מזג האוויר. ולצד כולם, חברת חשמל אחת, שניצלה מלינצ' של הגולשים רק בזכות רחמיהם של הגולשים, שהחליטו להגיד תודה לעובדי החברה המסורים, שעובדים בשלג ורק לא רוצים להפוך לעובדי קבלן (ואולי גם בגלל שרוב אלה שכעסו עליהם פשוט היו מנותקים מחשמל).

עוד בנושא: עומרי חיון, רני רהב ואייל גולן השתלטו על השיח ברשת

מדד חדש בדוח מציג השבוע בצורה חד משמעית את העוצמה של עמוד סטטוסים מצייצים מול נכסי הפייסבוק של ערוצי התקשורת – כולם ביחד (עמוד חדשות 2, חדשות 10, Ynet, וואלה!, מאקו, גלובס, דהמרקר, וידיעות אחרונות). נוחי דנקנר סיכם את השבוע עם הפרידה מ-IDB, השיג נפחי שיחה גבוהים ביחס להיה חזק ברקע אבל באופן מפתיע, הגולשים לא הביעו רמות גבוהות של שמחה לאיד, אלא דיברו בעיקר על ההסדר עצמו (וגם חילקו מאות עצות חינם לנוחי). הכותרת של דנקנר בגלובס: "חשוב לי שהציבור יידע שהנפגע העיקרי ממה שקרה באי.די.בי הוא אני" – התקבלה בציניות רבה.

קליק להורדת הדו"ח המלא ב-PDF

סטטוסים מצייצים מול עמודי הפייסבוק של התקשורת המסורתית בישראל:

סטטוסים מצייצים מול עמודי הפייסבוק של התקשורת המסורתית בישראל
סטטוסים מצייצים מול עמודי הפייסבוק של התקשורת המסורתית בישראל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים