חשיפה: פייסבוק סגרה את מחלקת התמיכה במפרסמים ישראלים שפעלה בברצלונה

פייסבוק סגרה את מחלקת התמיכה במפרסמים קטנים
פייסבוק סגרה את מחלקת התמיכה במפרסמים קטנים

בימים האחרונים ובעקבות דרישתו של עורך הדין גיא אופיר מנציגות 'פייסבוק ישראל' לספק לציבור דרכי יצירת קשר עם הרשת החברתית, עלתה לדיון ציבורי סוגיית הקושי העולה וגובר ביצירת קשר עם פייסבוק, הן בקבלת תמיכה וסיוע עבור הגולש הממוצע והן עבור מפרסמים קטנים ובינוניים, אשר בשונה ממפרסמי העל, אינם זוכים לטיפול אישי וצמוד ולעיתים רבות אף להתעלמות מוחלטת מצד עובדי פייסבוק ישראל.

בזמן שרבים נוטים לחשוב כי בעקבות דרישתו של אופיר והדיון שנוצר בנושא, פייסבוק אולי תפעל לתיקון העוולה, המזבלה חושפת, ממידע שהגיע אליה ומובא לכם כאן לראשונה, כי הרשת החברתית דווקא הולכת בכיוון ההפוך, ולאחרונה סגרה את מרכז התמיכה למפרסמים קטנים מישראל אשר פעל מברצלונה, ספרד, בו עבדו כ-25 נציגים אשר עיקר עבודתם הוא בסיוע למפרסמי ה-SOHO (קטנים ובינוניים) הישראלים. מרבית מאותם עובדים פוטרו מעבודתם, חלק הקטן עבר לאייש תפקידים אחרים ברשת החברתית.

עדי תאני סופר
עדי תאני סופר

בשקט בשקט ובדיסקרטיות רבה, פייסבוק חיסלה כמעט לחלוטין את התמיכה בעסקים קטנים וסגירתה של המחלקה למפרסמים קטנים בברצלונה, היא רק השלב הראשון בהחלטה אסטרטגית של פייסבוק בכל הנוגע לשוק הישראלי, אשר בסיסה בכך שפייסבוק תפסיק לתמוך במפרסמים מסוג זה, שלא לדבר על מתן מענה לגולשים. בפייסבוק ישראל עתה יתמקדו אך ורק במפרסמי העל (ובפיתוח), אשר יחדיו ועל פי הערכות שונות, מגלגלים לכיסה של פייסבוק ישראל למעלה מ-700,000 דולר מדי יום.

למזבלה נודע כי פייסבוק עשתה מאמצים נרחבים במטרה להימנע מפרסום הנושא, כאשר מטרתה היא להעביר את המפרסמים הקטנים והבינוניים לפעילות פרסומית בשיטת ה-Self Service, ללא מרכז תמיכה או סיוע. עוד נודע כי מדובר בהחלטה אסטרטגית המכוונת לשוק הישראלי. ברמה העולמית פייסבוק תמשיך להעניק תמיכה למפרסמים בשווקים אחרים.

גורם בכיר בתחום המקורב לפייסבוק ישראל, מספר למזבלה: "זה שהם סגרו את התוכנית זו בושה. אם אתם מפרסמים קטנים הגיע הזמן שתפנימו שלפייסבוק לא אכפת מכם. היא מוכרת לכם מוצר ללא שירות. כזה שללא תמיכה והדרכה לשימוש נכון בו, הוא בגדר בזבוז תקציבי פרסום על פעילות שיווקית בלתי אפקטיבית".

המזבלה פנתה למנכ"לית פייסבוק ישראל, גברת עדי סופר תאני ולמשרד יחסי הציבור 'שלום תל אביב' המטפל בתיק היח"צ של פייסבוק ישראל, בבקשת תגובה, אולם זו לא התקבלה עד מועד הפרסום.

קראו גם: כך פייסבוק גובה "פרוטקשן" ממפרסמים ישראלים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. בזכות המחלקה הזאת נסגרה לנו החשיפה ברוב הדפים. הדפים ברובם משרתים נושאים חברתיים ולא את המנהלים שלהם, ששמותיהם לא מצוינים אפילו. הם לא מכניסים אגורה, ישירות או בעקיפין. לא זאת מטרתם אלא לעשות טוב לחברה האנושית בישראל. אבל במחלקה הזאת החליטו שאו שנשלם מינימום 1500 דולר לחודש כי מבחינתם אנחנו מוגדרים כ"סוכנים" – אבל למי יש סכום כזה?? — או שניענש, והיא הענישה: החשיפה ירדה לכאחוז אחד בלבד מזאת שהייתה קודם. תסכול גדול.

    ———-

    אל"ף, כתבתי על זה כאן > http://mizbala.com/digital/social-media/86978

  2. בזכות המחלקה הזאת נסגרה לנו החשיפה ברוב הדפים. הדפים ברובם משרתים נושאים חברתיים ולא את המנהלים שלהם, ששמותיהם לא מצוינים אפילו. הם לא מכניסים אגורה, ישירות או בעקיפין. לא זאת מטרתם אלא לעשות טוב לחברה האנושית בישראל. אבל במחלקה הזאת החליטו שאו שנשלם מינימום 1500 דולר לחודש כי מבחינתם אנחנו מוגדרים כ"סוכנים" – אבל למי יש סכום כזה?? — או שניענש, והיא הענישה: החשיפה ירדה לכאחוז אחד בלבד מזאת שהייתה קודם. תסכול גדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים