פייסבוק מודה בחישוב מוטעה וניפוח החשיפה הפוטנציאלית של המודעות

פייסבוק מטריקה
פייסבוק מטריקה

פייסבוק שוב מסתבכת ומודה כי הציגה נתונים מנופחים בממשק יצירת המודעות ■ התיקון עתיד להציג ירידה של כ-10% בחשיפה הפוטנציאלית של המודעות הפרסומיות ■ במקביל מודיעה פייסבוק על תיקון שני באגים מהותיים נוספים שאיפשרו לאתרי חדשות פיקטיביות להתברג במיקומים גבוהים באפליקציה

בחודש ספטמבר השנה, הואשמה פייסבוק כי הונתה את מפרסמי הוידאו שלה והעבירה להם נתוני צפייה מנופחים של זמן הצפייה הממוצע בפרסומות וידאו. חשיפת ה-WSJ גרמה אי נוחות רבה לרשת החברתית ומאז פירסמה פייסבוק מספר הבהרות בנושא המטריקה שלה, סטטיסטיקות וביצועים של מודעות.

בחודש נובמבר השנה ובעקבות הביקורת, שחררה פייסבוק הודעת עידכון בנושא תוך הבטחה כי כלי הסטטיסטיקה שלה יהיו מעתה אמינים ומהימנים יותר ואף יציגו מידע נרחב יותר ב-Insights של העמודים.

ירידה של 10% בריצ' המודעה
ירידה של 10% בריצ' המודעה

אולם במהלך הסופ"ש האחרון, פייסבוק מודיעה על עדכון קריטי בחישוב החשיפה של המודעות ואף פותחת קטגוריה ייעודית לנושא בבלוג החדשות של החברה. על פי ההודעה, פייסבוק שמודה בחישוב מוטעה של החשיפה הפוטנציאלית של המודעות, מודיעה כי שיפרה את המתודולוגיה שמאחורי האלגוריתם שמציג נתוני ביצועים מוערכים בחשיפה הפוטנציאלית של המודעות, בדגש על דיוק בהצגת מספר הריצ' (חשיפה) המוערך במודעות שמטורגטות לקהלים מפולחים.

כידוע, עם הגדרת מודעה ותקציב, פייסבוק משערכת עבור המפרסם את את החשיפה הפוטנציאלית של הקמפיין/מודעה. לרבות סה"כ קהל יעד פוטנציאלי, ומספר הנחשפים היומי בפייסבוק ובאינסטגרם וזאת בהתבסס על הפילוח והתקציב שהוגדר.

על פי העידכון של פייסבוק שעל פניו משקף פעם נוספת על ניפוחי נתונים מצידה, מרבית המפרסמים צפויים לחוות ירידה של כ-10% ב-Potential Reach של המודעות. בנוסף מודיעה פייסבוק על שתי טעויות נוספות. החל מאמצע חודש דצמבר, פייסבוק תתקן באג שלטענתה גרם לספירה לא תקינה של מספר הריאקשנס בסטטיסטיקות של סרטוני הלייב. על פי פייסבוק התיקון עתיד להקפיץ את הנתונים בעמודת "Reactions On Post" בלמעלה מ-500%.

פייסבוק גם תפעל לתיקון מספר השיתופים של כתבות שמוצג בחיפוש באפליקציה. על פי בדיקה של פייסבוק, עולה כי מספר השיתופים גבוה משמעותית מהמספרים שהוצגו למשתמשי האפליקציות של פייסבוק. כתוצאה מניפוח המספרים, כתבות מסויימות, בדגש על כתבות פוליטיות וחדשות מפוברקות, זכו לקידום נרחב יותר באפליקציה וזאת למרות שלא היו פופולאריות כפי שהוצגו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים