את הטבע לא מוכרים

master_2_short_1

The Wall בפרסומת רשת הסברתית של החברה להגנת הטבע למען הגנים הלאומיים ונגד הפרטתם. קליק לחתימה על העצומה בקבוצת הפייסבוק.

דבר היח"צ: החברה להגנת הטבע יוצאת השבוע במאבק ציבורי למען הגנים הלאומיים, המאוימים על ידי הצעת חוק לפיה ניהול 120 הגנים הלאומיים בישראל – ביניהם חוף פלמחים, הכרמל ומצדה – יעבור מידי המדינה לידי גופים חיצוניים פרטיים. במסגרת המאבק, שסיסמתו "את הטבע לא מוכרים", יוצעו למכירה פומבית הגנים הלאומיים של ישראל תחת המסר שאסור למכור את הטבע של כולנו. בחברה להגנת הטבע ינצלו את תקופת החגים כדי לגייס מטיילים נגד הצעת החוק. ניר פפאי, סמנכ"ל שמירת סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע: "ניהול שטחים בעלי חשיבות לאומית חייבים להיות מנוהלים על ידי גוף ציבורי ממלכתי, קל וחומר כאשר מדובר בשטחים פתוחים ערכיים כגנים לאומיים".

הגנים הלאומיים של ישראל מאוימים על ידי הצעת החוק של קבוצת חברי כנסת, לפיה ניהול הגנים הלאומיים יעבור מרשות הטבע והגנים, הגוף הממשלתי האחראי היום על ניהול שמורות הטבע והגנים הלאומיים בישראל, לידי עמותות פרטיות. בישראל ישנם כ-120 גנים לאומיים מוכרזים ומאושרים, ביניהם חוף פלמחים, גן לאומי הרי יהודה, גן לאומי מקורות הירקון, חוף השרון, הכרמל, הר תבור, נחל אלכסנדר, מצדה ועוד. בחברה להגנת הטבע מבקשים להעביר את המסר החד משמעי לפיו אסור למכור את הטבע ולעורר את הציבור להתנגד להצעת החוק ולחתום על עצומה. המאבק במהלך תקופת החגים, בה ישראלים רבים יוצאים לטבע ומטיילים, ייעשה מאמץ בחברה להגנת הטבע לעורר את מודעות המטיילים ולרתום אותם למהלך.

ניר פפאי, סמנכ"ל שמירת סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע, אמר בנושא: "הגנים לאומיים הם שטחים פתוחים בעלי חשיבות סביבתית אקולוגית משמעותית. אם יעבור החוק, נקבל גופים חיצוניים פרטיים שיופקדו על ניהול הגנים הלאומיים ואפשר להניח שהם ייקחו בחשבון במרחב השיקולים הניהוליים שלהם שיקולים שיוצבו מעל שמירת הטבע. "אסור לנו להפריט עצמנו לדעת, ניהול שטחים בעלי חשיבות לאומית חייבים להיות מנוהלים על ידי גוף ציבורי ממלכתי, קל וחומר כאשר מדובר בשטחים פתוחים ערכיים כגנים לאומיים ולכן אסור להעביר את ניהולם לידיים פרטיות. שמירת טבע באופן המיטבי והנכון לא תתאפשר תחת ניהול פרטי. ניהול טבע שונה מניהול קבוצת מבנים, בדומה למקרה של הפרטת ניהול האתרים הלאומיים, ולכן אין מקום לאפשר את הפרטת הגנים הלאומיים".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים