שלום תל אביב: איציק הסיני פותח את אירועי הגאווה של עיריית ת"א עם גירסא סינית של 'תל אביב יא חביבי'

איציק הסיני
איציק הסיני

איציק הסיני או בשמו האמיתי שִי שְיָאוׂצִ'י (Xī Xiàoqí בפין-יין), מהרדיו הבינלאומי של סין שהפך לדמות מוכרת בישראל לאור סיקורים רבים של תוכנית 'הצינור' נבחר להשיק את אירועי הגאווה של עיריית תל אביב והוא עושה זאת בסרטון חדש של לשכת הדובר שעלה בשעות האחרונות לעמוד הפייסבוק של ראש העיריה רון חולדאי. הקליפ החדש בכיכובו של איציק מציג גירסא סינית של השיר "תל אביב יא חביבי" של עומר אדם עם ליין אריסה (מילים ולחן: דורון מדלי), שהפך לפסקול מצעד הגאווה ב-2013.

בסטטוס שפירסם חולדאי נכתב: "מיליארד סינים כבר נערכים למצעד הגאווה בתל-אביב-יפו, ואתם?" ועשרות מהמגיבים לא כל כך הבינו כיצד סינים ולבטח מיליארד מהם קשורים למצעד הגאווה. "לא הבנתי איך זה קשור לסין…באים אורחים מסין הפעם?" כך כתב אחד הגולשים.

אז מה הקשר בין הסרטון הזה לאירועי הגאווה בתל אביב? את התשובה לכך כנראה רון חולדאי יודע. עבור איציק הסיני מדובר בקמפיין ישראלי שני במספר בחודשים האחרונים. בתקופת החגים נבחר איציק הסיני כפרזנטור בקמפיין של פרסום אלנבי לחברת UP של אל על, שם לפחות הבחירה בו כפרזנטור נעשתה בקונטקסט רלוונטי. איציק הסיני הוכר לציבור כבר לפני מספר שנים וזאת במסגרת שיתוף פעולה עם תוכנית 'הצינור' בערוץ 10. נראה כי החשיפה בתוכנית עשתה את שלה והסיני הפך לפרזנטור מבוקש בקרב מפרסמים ישראלים.

שלום תל אביב עם איציק הסיני

מעיריית תל אביב נמסר: "לקראת המצעד, ועל מנת לעודד תיירות סינית לישראל, הפיקה עיריית תל-אביב-יפו ביצוע מחודש בגרסה סינית בביצועו של "איציק הסיני". את השיר המקורי כתב דורון מדלי לכבוד מצעד הגאווה 2013 , בביצוע עומר אדם. תל אביב-יפו רואה חשיבות רבה בעידוד תיירות מסין לישראל. כיום קיימת בעולם עלייה משמעותית במספר התיירים מסין, שהשפעותיה עדיין לא ניכרות בצורה מספקת בישראל. בשנת 2015 120 מיליון תיירים סיניים טיילו בעולם והוציאו מעל 100 ביליון דולר אמריקאי, מתוכם רק 50,000 תיירים מסין הגיעו לישראל. במרץ האחרון החלה חברת תעופה סינית, Hainan Airlines, לקיים טיסות לישראל, מה שישנה משמעותית את היקף התיירות הסינית לישראל".

"כחלק ממאמציה של העירייה להגדיל את היקף התיירות בעיר ועל מנת להזמין תיירים סינים לישראל, גויס "איציק הסיני" לבצע גרסה סינית ל"יא חביבי תל אביב". איציק, או בשמו הסיני- שי שיאו צ'י, חובב ישראל מושבע. לאחר שהתאהב בישראל החליט לאמץ את התרבות הישראלית. הוא למד עברית באוניברסיטת בייג'ינג ולאחר מכן גם באוניברסיטת תל אביב. הוא ביקר בישראל פעמים רבות ואף התגורר בה לפרקים.".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים