יעל גרמן, איפה הכסף?

יואב בן פורת
יואב בן פורת

מאת: יואב בן פורת

שבוע טוב לשרת הבריאות, הגב' יעל גרמן. כמדומני, יו"ר מפלגתך שאל לא פעם ולא פעמיים "איפה הכסף?". ברשותך אצטט בנקודה זו בן אדם חכם בשם יאיר לפיד: "כ- 30 מיליארד שקלים – קבורים במסדרונות הבירוקרטיה. מערכות מנהל מיושנות ומנופחות, תרבות של סחבת, חוסר שקיפות, העדר תכנון….". המקור באתר של מפלגה כלשהי בשם יש עתיד, אולי את מכירה במקרה.

יואב בן פורת
יואב בן פורת

ואם אנסח את זה במילים שלי…. מיליארדים מכספם של משלמי המיסים נזרקים בשל פרימיטביות! על איזו פרימיטיביות אני מדבר? כבר מגיעים לזה…. הנה דוגמה קטנה: בשבוע האחרון קיבלה חברת מטריקס פטור ממכרז בעלות של 118,000 ש"ח על מנת לפתח אפליקציה סלולארית אשר תאתר את הסניפים שבהם ניתן לקבל את החיסון כנגד הפוליו (דבר תמוה כשלעצמו, אבל זו לא הנקודה). מקור. בקצרה, המדינה (ז"א משלמי המיסים) הפסידה 115,000 ש"ח בגין ההתקשרות הזו, פשוט בהינף יד. תני לי לעזור לך בזה…. עלי, אני לא אחייב על ייעוץ

1. קוד מקור של אפליקציה כזו עולה 16 דולר (כן, גבירתי השרה, שמעת נכון, לא 16 אלף – 16 דולר), לא מאמינה? מוזמנת לרכוש מכאן.

2. נכון זה באנגלית, צריך להסב אותה לעברית, דבר שיעלה לך מקסימום 2000-3000 ש"ח. זהו… מעלים לחנויות אפל ואנדרואיד ומשם כבר עובדי המשרד שלך יוכלו להזין את המידע בקלות.

3. יו וולקאם. תמיד שמח לעזור למדינה.

עכשיו בואי נכפיל את זה באלפי אם לא עשרות אלפי התקשרויות "בקטנה" מהסוג זה…. נראה לי שעוד מיליארדים יכולים להישאר בקופת המדינה בדרך הזו. עפ"י דבריו של אדם חכם בשם Yair Lapid – יאיר לפיד – מדובר בכ-30 מיליארד שקלים (ע"ע הלינק הנ"ל). מי יתן והשנה נהיה מתקדמים יותר טכנולוגית ומחשבתית.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים