אתר אינטרנט OUT, מערכות אינטרנט אפקטיביות IN

שלי מחרז
שלי מחרז

מאת: שלי מחרז, מנכ"ל וממייסדי קבוצת פיונט טכנולוגיות – מערכות אינטרנט אפקטיביות

בימים שבהם מהפכת הדיגיטל משנה בכל יום את הרגלי הגלישה שלנו, אתר האינטרנט של החברה או העסק הוא כלי שיווק, שירות או מכירה מרכזי. אפיון נכון של אתר הוא סוד ההצלחה בגיבוש חוויית משתמש מהנה ויעילה. בניגוד לתפיסה הרווחת, תהליך שיווק האתר וגיוס משתמשים אליו מתחיל עוד קודם להקמתו, ולא בקידום האתר לאחר הקמתו.

שלי מחרז
שלי מחרז

תכנון אתר מבוסס על אסטרטגיה שיווקית הכוללת היכרות אישית עם קהלי היעד, היעדים השיווקיים, חוזקות החברה מול מתחריה, דרישות הקידום והבנה מעמיקה של רגע המפגש עם לקוחות הקצה. אלה הם הנושאים הראשוניים שיספקו תשתית הן לבניית הפלטפורמה הדיגיטלית והן להפיכתה יעילה וידידותית למשתמש.

לאחר שיסודות אלה הובררו, יש "ליצוק" לתוכם טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית. השילוב יהפוך אתר בהגדרתו המסורתית למערכת אינטרנט אפקטיבית, העונה באמת על מטרות הארגון.

האפיון הוא בשיווק
איך נפרדים מהעולם הישן, שבו שיקולי טכנולוגיה מובילים על פני אג'נדת השיווק? יוצאים החוצה, לעולם שמחוץ למחשבים. מבקרים בנקודות המכירה, מכירים את משתמשי הקצה, את החברה והעובדים ומראיינים אנשי שירות וניהול שמכירים באופן אישי את הלקוחות. מכאן ממשיכים להגדרה מדויקת של היעדים העסקיים, מבצעים חקר מתחרים מדוקדק ומקדישים מחשבה מקיפה להגדרת קהלי היעד – שלכל אחד מהם דרישות, רצונות והרגלי גלישה שונים.

זה המקום לחשוב איך לקטלג את המידע, מה יעדיף כל אחד מהגולשים לראות בדף הבית, אילו שאלות יעלו בראשו במהלך הגלישה וכיצד אפשר להנגיש את המידע ולקצר תהליכים. גולש שימצא את מבוקשו במהירות ירגיש בנוח לסגור את העסקה דרך האתר, וחוויית גלישה מהנה תעודד אותו לבקר באתר בשנית.

רק לאחר השלמת תהליך הלמידה והאפיון האסטרטגי יש להעביר את המושכות לטכנולוגיה, ועדיף לכזו המתקדמת והחדשנית ביותר, אשר תוכל לאפשר הקמת אתר המתפקד כעוגן פעילות של הארגון והעונה על מטרותיו. כל מהלך בסדר הפוך, שבו מדברים טכנולוגיה לפני שיווק, עלול בהחלט לשבש את היעד.

התהליך לא יושלם ללא טיפול ב"פנים" של הפלטפורמה – עיצוב גרפי נכון של האתר יזמין את הגולש לחוויית משתמש ידידותית. זאת, בשילוב עבודת תוכן שיווקי נכונה מונחית קידום, יאפשרו עם השלמת התהליך להגדיל את החשיפה והנגישות לאתר.

אתר חכם הוא אתר מדיד
אתר חכם יפותח בשכבות בארכיטקטורה גמישה. הפיתוח ייעשה בשלבים ויפריד בין שכבת הלוגיקה העסקית, שכבת התצוגה הוויזואלית שכבת הנתונים והמערכות הפנימיות. אתר מודולרי מסוג זה, המתבסס על ארכיטקטורה גמישה, יהיה אפקטיבי ויקל את התאמות האתר לחידושים ולשינויים עסקיים כגון השתלטות הטאבלטים והמכשירים הניידים על הרגלי הגלישה.

תפעול שוטף של אתר מחייב אותנו לרענן מפעם לפעם את התצוגה הוויזואלית, להוסיף שירותים, לשנות מבצעים ולעדכן את מערכי המידע שאנו מציעים לקהל לקוחותינו. בסופו של דבר, רק טכנולוגיה גמישה תאפשר לעשות שינויים בקלות, ובכך תבטיח חוויית משתמש אופטימלית. סוד ההצלחה טמון בשילוב בין אפיון שיווקי, תכנון חוויית משתמש, טכנולוגיה גמישה והטמעה נכונה של האסטרטגיה השיווקית בחוויית המשתמש.

תהליכי בקרה ומדידה עקביים של התנהגות הגולשים באתר ושיפור חוויית המשתמש לאורך זמן יעצימו את הנאת הגולשים ויבואו לידי ביטוי בגידול בהיקפי המכירות, בשיפור השירות ובהחזר ההשקעה באתר.

שלי מחרז הוא מנכ"ל וממייסדי קבוצת פיונט טכנולוגיות – מערכות אינטרנט אפקטיביות

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים