מחרימים את הבריונות ברשת: ארגוני הנוער ועמותת הכפתור האדום משיקים קמפיין קהילתי חדש

מחרימים את הבריונות ברשת
מחרימים את הבריונות ברשת

עמותת הכפתור האדום, מובילת המאבק באלימות ובריונות ברשת (Cyber Bullying) משיקים בשיתוף עם ארגוני נוער מובילים, קמפיין קהילתי למאבק בבריונות ברשת תחת הסלוגן "מחרימים את הבריונות ברשת". מטרת הקמפיין היא העלאת המודעות לתופעת הבריונות ברשת ועידוד בני נוער, לדווח אודות גילויי בריונות ברשת וצמצום התופעה באמצעות אפליקציית ותוסף הכפתור האדום.

#הכפתורהאדום
#הכפתורהאדום

הקונספט שמוביל את הקמפיין הינו העלאת פוסטים ושינוי תמונות הפרופיל ברשתות החברתיות, לטיזרים ודוגמאות שכיחות לביטויים האלימים ברשת, להם נחשפו מתנדבי עמותת הכפתור האדום בשנה האחרונה, ומנגד להציע את הפתרון לבעיה – להניע את הגולשים לפעולה – למגר את התופעה על ידי דיווח באפליקציה או בתוסף.

הקמפיין מושק בעקבות יוזמתה של עמותת הנוער "Unistream" (הכשרת הנהגה עסקית-חברתית-יוזמת בקרב בני הנוער בפריפריה), אליה הצטרפו ארגוני נוער מובילים – איגי (ארגון נוער גאה), אגודת הסטודנטים (הבינתחומי הרצליה), מועצת התלמידים והנוער הארצית ותנועת הצופים (היה נכון).

עדי זוטא ואלון בר דוד ממייסדי הכפתור האדום: "בימים בהם נושא הבריונות ברשת עולה לראש סדר היום הציבורי ופוגע בבני נוער רבים – אנו יוצאים בעקבות פנייה יזומה של ארגוני הנוער בקמפיין שמטרתו להעלות את המודעות לתופעה, ולהעניק לציבור הגולשים את האפשרות לדווח ולהילחם ביחד אתנו למגר את תופעת הבריונות ברשת."

#הכפתורהאדום
#הכפתורהאדום

על פי נתוני כפתור אדום כ-45 אחוזים מהילדים בגיל 10-17 מדווחים כי נפגעו מאלימות מילולית ברשת וקרוב ל-80 אחוזים לא מספרים לאיש כי היו קורבנות לאלימות באינטרנט, יש צורך חיוני בשיתוף פעולה בין גופים. על פי "מדד הכפתור האדום" בשנת 2014 התקבלו 7431 דיווחים אנונימיים אודות אלימות ברשת, בעקבות לחיצה על הכפתור האדום – התוסף החינמי לדפדפן. 2347 מכלל הדיווחים התקבלו מפעילות בפייסבוק. על פי מדד הכפתור האדום, ביטוי האלימות השכיח ברשת הישראלית הוא קבוצת הסתה/שנאה וחרם- 63% מכלל הדיווחים , הביטוי השכיל לאחר מכן הוא של דף אלים/הסתה/התחזות כנגד אדם עם 14%, הפצת תמונות /סרטונים פרטיים נמצאת במקום השלישי עם 5% מהדיווחים, יחד עם פוסט אלים/פוגעני (5%) ,סרטון שיש בו אלימות כנגד אדם (5%) איום באובדנות (5%) ואחוז אחד לדיווחים פליליים- איום סחיטה/פדופילה.

#הכפתורהאדום
#הכפתורהאדום

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים