לא צדיקים גדולים: מחירון התוכן השיווקי של קבוצת הארץ ו-TheMarker נחשף

מחירון התוכן השיווקי של קבוצת הארץ ו-TheMarker
מחירון התוכן השיווקי של קבוצת הארץ ו-TheMarker

כתבה מרכזית של נתי טוקר באתר TheMarker של רשת שוקן, חשפה במהלך הסופ"ש האחרון חלקים מהיקפי התוכן השיווקי הסמוי באתר וואלה!, ערוץ 20, ערוץ 10 והצעות נוספות לתוכן שיווקי באתרים וערוצים נוספים. 2,000 ש"ח לכתבה מערכתית עם קידום בעמוד הבית של וואלה!, 16 אלף ש"ח לבנק 10 כתבות, כך נכתב בכתבה שאמורה הייתה לשפוך אור בצורה אובייקטיבית על היקפי שוק התוכן השיווקי בישראל.

אלא שבדה מרקר בדומה למרבית מאתרי החדשות שעסקו ועוסקים בתופעת התוכן השיווקי והתוכן השיווקי הסמוי בישראל (ראו: המחירון של ynet נחשף) עושים בדק בית רק לאחרים וכמובן שכחו להציג המחירונים של עצמם ואת היקפי התוכן השיווקי ברשת שוקן. לידי המזבלה הגיעו מחירוני התוכן השיווקי של דה מרקר והארץ כפי שנשלחו למפרסמים רבים והם נחשפים כאן לראשונה.

מחירון הארץ ודה מרקר
מחירון הארץ ודה מרקר

סוגיית התוכן השיווקי עלתה למרכז השיח התקשורתי והציבורי בתחילת השנה לאחר שגלובס חשפו כי אבי לן, מפעיל עמוד 'סטטוסים מצייצים' מכר למפרסמים סטטוסים שיווקיים סמויים, וזאת בניגוד לתקנון הרשת החברתית. בסמיכות להסרת 'סטטוסים מצייצים' המזבלה חשפה את מחירון הפרסום הסמוי של Ynet ואת היקפיו האדירים, ואתר 'העין השביעית' פירסם דו"ח מיוחד הסוקר את התופעה באתרי החדשות הגדולים ואף דירג את אתר 'הארץ' מקבוצת שוקן שאוחזת גם במותג 'דה מרקר' כאתר הנקי ביותר מתוכן שיווקי. על פי מסמכים והצעות מחיר שהגיעו לידי המזבלה, עולה כי דירוגו של הארץ כנקי ביותר גם מוטל בספק.

כתבת הסופ"ש של דה מרקר עסקה בין היתר בחברות תוכן שיווקי המציעות ללקוחות כתבות שיווקיות באתר וואלה! ללא גילוי נאות תוך לכאורה הצגת מצג שווא כאילו מדובר בכתבה מערכתית. אלא גם באתרי רשת שוקן; הארץ ודה מרקר, כפי שהמזבלה חושפת, עובדים עם חברות תוכן צד שלישי המציעות בשמם ובאישורם, חבילות תוכן שיווקי ותוכן שיווקי סמוי נרחבות.

על פי הצעות המחיר לפרסום תוכן שיווקי בדה מרקר והארץ שהגיעו לידי המזבלה, עולה כי מחלקת התוכן השיווקי של קבוצת הארץ מציעה מגוון נרחב של כלים לקידום והעלאת תוכן שיווקי למפרסמים שונים. קידום של הכתבה ב-5000 ש"ח לשבוע, 7000 ש"ח לשבועיים וזאת רק עבור הקידום, בהנחה שיש לכם קומוניקט מוכן. אם תצטרכו סיוע בכתיבה עצמה, אנשי דה מרקר והארץ ישמחו לסייע בתשלום נוסף.

גורם בכיר בענף הפרסום מספר למזבלה כי באתרי הכלכלה הישראלים "כ-70% המתוכן הינו בחסות או מימון כזה או אחר" כאשר במרבית המקרים, אותן כתבות מוצגות כמערכתיות וללא שום גילוי נאות נדרש. ראוי לציין כי חלק קטן מהכתבות בדה מרקר והארץ מוצג בצורה ברורה כתוכן שיווקי.

מחירון התוכן השיווקי הסמוי של TheMarker נחשף
מחירון התוכן השיווקי הסמוי של TheMarker נחשף

המזבלה פנתה לדה מרקר/הארץ בבקשת תגובה: "בעיתון דה מרקר ישנה הפרדה מוחלטת בין תוכן מערכתי לבין פרסום או תוכן שיווקי. כל מה שאינו תוכן מערכתי אינו קשור למערכת העיתונאית ולכן אתה צריך לפנות להנהלת קבוצת הארץ" כך מסר גורם בדה מרקר למזבלה. המזבלה ניסתה לפנות להנהלת הארץ במטרה לקבל תגובה רלוונטית לנושא, אולם זו לא התקבלה בטרם הפרסום.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. אין שום בעיה עם תוכן שיווקי כל עוד הוא מסומן ככזה וזה מה שעושים בדה מרקר. אין צורך להתלהם.

  2. לא שיש לי סנטימטר אחד של אהדה להארץ אבל זו כתבה מגמתית. מצטער אבל היכן העובדות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים