קיבלו ריפורט: תלונה במשטרה בגין הסתה הוגשה נגד חברת פייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני

רותם גז, תלונה במשטרה
רותם גז, תלונה במשטרה

בעקבות גל ההסתה של החמאס ופעילי ארגוני הטרור שמשתלטים על הרשת החברתית וזוכים לטיפול חלקי מצד פייסבוק העולמית ולהתנערות מצד פייסבוק ישראל שכאמור טוענת שתחום האחריות שלה בישראל הינו בפיתוח וניהול מפרסמים בלבד, הוגשה תלונה במשטרה כנגד חברת פייסבוק ישראל בע"מ והמנכ"לית עדי סופר תאני.

מגיש התלונה הוא רותם גז (מארק צוקרברג בשמו החוקי), שכזכור ריסס בתחילת השבוע כתובות גרפיטי והדביק מדבקות שעליהן נכתב "הדם על הידיים שלכם" על כמה מקירות מגדל רוטשילד 22 בתל אביב, בו נמצא מטה משרדי חברת פייסבוק בישראל.

רותם גז
רותם גז

את התלונה בגין 'פרסום הסתה' המוגדר בחוק העונשין כמעשה 'פשע', הגיש גז לפני יומיים במחלקת חקירות עבירות מחשב וסייבר שבמטה מחוז תל אביב. גז אשר נחשב בעיני רבים לטרול מקצועי, החליט להעביר מסר אישי לפייסבוק ולמנכ"לית המקומית בו הוא דורש כי החברה תיקח אחריות להסתה הגוברת ברחבי הרשת החברתית ותפעל ביד קשה כנגד התופעה.

באותה נשימה, ראוי לציין לחיוב ולו במעט, כי פייסבוק הסירה השבוע עמוד עם כ-900,000 אוהדים שהיה צינור הפצה מרכזי בהפצת ההסתה. ההסרה כאמור הגיעה רק לאחר התערבות התקשורת וסיקור נרחב בנושא לצד התערבות ישירה ודרישה מטעם משרד החוץ.

התלונה
התלונה

על פי גז עולה כי שוטרי מחלקת הסייבר של משטרת ישראל קיבלו בחודשים האחרונים מספר תלונות בנושא והם מודעים להיקפי הבעיה, אולם ההרגשה הרווחת היא שלפחות בנושא הזה ידיהם כבולות.

>> קראו גם: כך דוברות פייסבוק ישראל נוהגת בעיתונאים שמבקשים תגובה

גז מספר למזבלה: "השוטרים במחלקת הסייבר היו חלוקים בדעותיהם לגבי היכולת המשפטית לאכוף את החוק לגבי כל מה שקשור לפייסבוק. לטענתם, כשהיו נסיונות בעבר, פייסבוק טענו שהשרתים שלהם לא בישראל, פייסבוק אינה חברה ישראלית, פייסבוק ישראל זה לא הגורם שעומדים מולו משפטית, המשרדים בישראל הן לצרכי מכירות ופיתוח בלבד".

"הסברתי להם שגם אם כל זה היה נכון והוא לא, במידה והיה מדובר באתר אחר המכיל פלילים, הוא היה נותן את הדין, הם לקחו את העניין בכובד ראש מאחר ולטענתם, זמן יקר של המשטרה מבוזבז בשל אירועים המתרחשים בפייסבוק, לאחר מכן הושיבו אותי מול חוקר שגבה ממני עדות. לא הייתי צריך לספק להם דוגמאות להסתה מכיוון שהם טענו שזה בהחלט מוכר. אני נוטה להאמין שכוחות המשטרה ימצאו דרך לאכוף את חוקי המדינה גם על פייסבוק הגדולה". מסכם גז.

המזבלה פנתה לחברת פייסבוק ישראל בבקשת תגובה אולם זו לא התקבלה בטרם הפרסום. באם חברת פייסבוק ישראל תגיב, המזבלה תעדכן את תגובתה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים