אאוטבריין וטיים אאוט ת"א עשו שימוש מסוכן ותקדימי בתוכן שיווקי

אאוטבריין, טיים אאוט
אאוטבריין, טיים אאוט

אמש (רביעי), התקיימה תחרות הקריאייטיב 'קקטוס הזהב 2016' של איגוד חברות הפרסום. בין ההכרזות על הזוכים והזוכות, נחשף מעל בימת הקקטוס כי נותנת החסות של הטקס, חברת המלצות התוכן הישראלית 'אאוטבריין' (Outbrain), ניסתה בימים שהקדימו לקקטוס, לייצר באזז בקרב הברנז'ה והקהל הרחב עם השקת מוצר פיקטיבי בשם CSC, אשר הוצג ככמוסות פלא שהפכו ללהיט בקרב אנשי הקריאייטיב של אמסטרדם, שם הן נמכרות בקופי שופ יחיד.

הסיפור על כמוסות הפלא פורסם בכתבה באתר טיים אאוט תל אביב של יובל סיגלר. על פי טיים אאוט, הכתבה לא עלתה בעמוד הראשי ולא בזרועות הסושייאל שלה אלא ככתבה "מאוחסנת" לקידום באאוטבריין בלבד. ולמרות זאת, בכתבה עשו שימוש בניסוחים שמציגים כאילו מדובר בכמוסות פלא אמיתיות; "מקורות באמסטרדם מדווחים" ו-"נסיינים מדווחים על עליה חדה ביצירתיות ובריכוז" תוך שילוב של ציטוטים של נסיינים כאילו מדובר בכתבת שנשענת על מקורות ומידע מהימן.

בסיומה הופנו הגולשים לאתר הפיקטיבי של CSC להשארת פרטים ולקבלת 5 כמוסות במתנה, כאשר רק בתחתית הכתבה נכתב כי מדובר בתוכן שיווקי אולם ללא גילוי, אולי החשוב ביותר, כי מדובר בתוכן ממוצא ולא שיווקי, כזה שנועד להפיל את כלל קוראי הכתבה בפח של אאוטבריין.

מתוך האתר cscactus.com
מתוך האתר cscactus.com

על פי הסרטון שהוצג אמש בטקס, המטרה של אאוטבריין הייתה להמחיש לאנשי ונשות הפרסום כיצד אפשר לייצר באזז תוך שימוש בקידום ממומן של תכנים בפלטפורמת ההמלצות שלה. ובכך הכתבה של טיים אאוט שהייתה חלק מהמזימה של אאוטבריין, קודמה בצורה מאסיבית בפלטפורמת אאוטבריין לכ-2.3 מיליון חשיפות, כך צויין בסרטון שהוקרן.

אאוטבריין, שהמלצות התוכן שלה מוטמעים בין היתר באתרי קבוצת ynet, שוקן, מאקו ובאתרי הספורט הישראלים, נמצאת במאבק עיקש מול טאבולה, לאחר שהפסידה למתחרה העיקרית שלה את גלובס, אתרי קבוצת קו מנחה, וואלה! ונוספים, כנראה החליטה כחלק מצעדים שיווקים להחזרת השליטה בשוק הישראלי, שקריאייטיביות היא הונאה והדרך אל ליבם וכיסם של משרדי הפרסום והמפרסמים, עוברת דרך מחוזות שאינם צריכים להיצמד לכללי אתיקה. וכך גם במגזין טיים אאוט תל אביב, שעשו שימוש תקדימי ומסוכן במיוחד בתוכן שיווקי, תוך ידיעה שכל מה שמתפרסם בכתבה אינו דבר אמת.

בסיום המצגת הקצרה על הקמפיין השיווקי של אאוטבריין, חיכתה מתחת לכסאות באולם, שקית giveaway ממותגת CSC כאשר בתוכה שלוש סוכריות בצבעים שונים ברוח כמוסות הפלא. עבור הברנז'ה, לא היה מדובר בתגלית מסעירה במיוחד, לבטח שלא במהלך קריאייטיב שהרעיד הבוקר את מסדרונות המשרדים או זכה למחיאות כפיים משמעותיות בטקס עצמו.

אם יש משהו שאנשי הפרסום יודעים הוא שהבטחות כמו אלה של אאוטבריין, שהציגה כאילו קידום כתבה בפלטפורמת המלצות התוכן תאפשר להם לייצר באזז בכל המדינה, הם מסרים שאינם ריאלים ואינם יכולים להתקיים בשום פרמטר מציאותי, אפילו ככזה שרק מתקיים בפנטזיות הפרועות של אאוטבריין.

הסרטון של אאוטבריין שהוקרן בקקטוס:

הכתבה המלאה בטיים אאוט:

מתוך TimeOut
מתוך TimeOut

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. יריב, אם כבר אתה קורא לי חובבן (ואני מקבל זאת בחיוך) אז לפחות תעשה זאת בתגובות הפייסבוק של הפוסט ותעמוד מאחורי הדברים שלך. כמו שאני עומד מאחורי הדברים שלי.

  2. ״ אאוטבריין החליטה כחלק מצעדים שיווקים להחזרת השליטה בשוק הישראלי, שקריאייטיביות היא הונאה״

    החזרת השליטה? נדמה שאתה לא ממש בקיא בקטגוריה.. נכון שהמתחרה זכה בעסקאות אבל אאוטבריין רחוקה מאוד מלאבד שליטה..
    הונאה? האם פלאפל מוסקו של רשת ב׳ , או קמפיין rum החטיף הרומני שזה בקאן ועוד המון דוגמאות אחרות של מהלכי פרסום מפוברקים מרחבי העולם שהוכיחו נקודה מסויימת ולא פגעו באף אחד גם הם הונאה? כנראה שגם את הקטגוריה שאתה מסקר אתה לא ממש מכיר.. היית חובבן ונשארת חובבן

  3. היה אותו דבר את הסיפור עם הפלאפל שאיזה רדיו המציא משהו כזה.
    האמת גם אני נתקלתי בזה ולא לחצתי כי מי מאמין לפרסומת כזאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים