שרדר, יוצר השלטים המיסתוריים מדבר לראשונה: "רוב האנשים הולכים לשמחות כדי לצאת ידי חובה"

אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר

בשבועות האחרונים, הרשת הוצפה בצילומים של שלטים מיסתוריים שהוצבו על גבי עמודים ורמזורים ברחבי העיר תל אביב. השלטים שנחתמו תחת השם 'שרד"ר' נפרסו ברחבי העיר ורכבו על שלטי האירועים המוכרים, בהם נכתב: "לאירוע שבו הולכים לחתוך ת'זין לתינוק בן 8 ימים", "לאירוע של יוסי ומה שמו", "לחתונה של מיטל ומה שמו" וגם מסרים שמקדמים את הנישואים החד-מיניים בישראל; "לחתונה של שירה וההיא".

יוצר השלטים המכונה שרדר, הוא כמובן לא הנמסיס של צבי הנינג'ה (אורוקו סאקי) וגם לא קמפיינר כפי שהוערך על ידי גורמים בעולם הפרסום, אלא אקטיביסט עצמאי כבן 25 (+) שעובד בעולם השיווק-מיתוג, שהחליט לנצל את המרחב הציבורי בכדי להעביר את מסריו וזו לא הפעם הראשונה שלו. שרדר שעיקר פעילותו המקוונת היא בחשבון אינסטגרם ביקש לשמור על אנונימיות בטענה כי "מקום העבודה שלו לא יראה בעין יפה את העניין". על פי שרדר, גם עיריית תל אביב הייתה שמחה לקבל את פרטיו.

אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר

שרדר מספר למזבלה כי מטרת היצירות שלו היא בעיקר "להצביע על כשלים חברתיים שברורים לרובנו אבל לא נעים לנו לומר עליהם שום דבר. לפעמים זה אפילו גורם לאנשים לחשוב". השלטים המדוברים, כוונו באופן כללי לתרבות האירועים שעל פי היוצר "גובלים במחלה".

"הכמות של אירועים בישראל היא חסרת פרופורציה. רוב האנשים הולכים ל״שמחות״ כדי לצאת ידי חובה, חלק מהזמן הם אפילו לא מכירים את בעל ״השמחה״. בגלל זה ברוב השלטים יש חצי חסר (מה שמו // זאתי וכיו״ב). על הדרך הקפדתי להכניס גם זוגות חד מיניים לעסקי החתונות, על אף שבאופן אישי אינני מאמין במוסד הזה. ניצלתי את ההזדמנות כדי להביע את דעתי גם על ״טקס״ ברית המילה." כך הוא מספר למזבלה.

באחרונה השיק סדרת גרפיטי חדשה בכיכר רבין במסגרתה ריסס כתובות "לגברים בלבד" על גבי ספסלי רחוב. מרביתם כבר נוקו על ידי עיריית תל אביב. פוסטר נוסף של שרדר שפורסם לפני מספר חודשים על גבי עמודים, שטחי פרסום ותחנות אוטובוס ברחבי העיר תחת השם "טעות נפוצה // ש.רדר" הפך גם הוא לויראלי ברחבי פייסבוק ואינסטגרם עם עשרות אלפי לייקים ושיתופים. ליצירות נוספות, עיקבו אחר "shredder_original" באינסטגרם.

שרדר
שרדר
שרדר
שרדר
שרדר
שרדר
אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר
אחד השלטים של שרדר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים