סניה ולדברג תובע 300 מיליון ש"ח מפייסבוק ישראל אחרי שסגרה את הפרופיל האישי שלו

תביעה נגד פייסבוק
תביעה נגד פייסבוק

כשלושה שבועות לאחר שמאות עמודים ופרופילים של משתמשים ישראלים נסגרו במפתיע ע"י פייסבוק, סניה ולדברג שפרופיל הפייסבוק הפופולארי שלו הושבת לחלוטין, מגיש תביעת ענק כנגד פייסבוק ישראל. באם התביעה תאושר, פייסבוק תאלץ לענות על השאלה שמעסיקה רבים ויכולה לקבוע תקדים מסוכן עבור הרשת החברתית: "האם היא רשאית באופן חד צדדי ללא הודעה מראש, ללא מתן אפשרות לתיקון וללא שום הבהרות אודות ההפרות לכאורה, לסגור באופן חד צדדי את הפרופיל שהושקעו בו הרבה כספים וזמן"

בקשה לתביעה ייצוגית (PDF מלא) על סכום של 300 מיליון ש"ח הוגשה הבוקר כנגד חברת פייסבוק ישראל לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשם המבקשים – סניה ולדברג ואלי נכט שעמודי הפייסבוק והפרופילים שלהם נסגרו באישון לילה על ידי פייסבוק. זוהי אינה התביעה הייצוגית הראשונה שמוגשת נגד חברת פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד.

לטענת התובעים, במשך שנים הם בנו לעצמם פרופילים ועמודים חזקים בפייסבוק, השקיעו זמן בכתיבה, צילומים וכספים רבים בקידום הפוסטים בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק רק בכדי לגלות שפייסבוק יכולה לחסל בקליק אחד את כל פעילותם, כל זאת ללא מתן סיבה ברורה. ולדברג טיפח את נכסיו בפייסבוק לצורך קידום עסקיו ובניית תדמיתו ונכט עשה זאת במסגרת עבודתו כאיש יחסי ציבור.

בבקשה לאישור הייצוגית נכתב כי "אף אחד מהתובעים לא העלה בדעתו כי הנתבעת יכולה ברגע אחד למחוק את פרי יצירתם, ללא שום התרעה, ללא שהתובעים יודעים במה חטאו, וללא שנתנה התרעה מוקדמת או הזדמנות לתקן את "ההפרה", כביכול" (השגיאות במקור).

הבקשה שהוגשה
הבקשה שהוגשה

על פי כתב הטענות, העריכו התובעים כי משתמש פייסבוק ממוצע משקיע לפחות שעתיים ביום בפייסבוק, כאשר זמן ההשקעה נאמד בשווי של כ-3,360 ש"ח בחודש ו-40,320 בראייה שנתית לכל עמוד או דף שנסגר. התובעים מעריכים כי בשנה האחרונה, חברת פייסבוק סגרה לפחות 5,000 עמודים ופרופילים, כאשר היקפי הנזק שהעריכו נאמדים בכ-250 מיליון ש"ח, וזאת טרם חישוב עוגמת הנפש והוצאות נוספות בסך מוערך של 50 מיליון ש"ח נוספים, סה"כ סכום התביעה עומד על 300 מיליון ש"ח.

עמודי הפייסבוק והפרופילים האישיים של ולדברג ונכט נסגרו בגל החסימות האחרון, וזאת לאור טענת פייסבוק כי השניים הפרו את תנאי השימוש של הרשת החברתית. מעבר לכך לא נמסרה סיבה ספציפית להסרה ובפייסבוק סירבו להגיב לפניותיהם המרובות בנושא.

בזמן שעמוד הפייסבוק של נכט יחסית חדש והוקם בינואר 2015, פרופיל הפייסבוק של ולדברג שנסגר, קיים למעלה מ-7 שנים והוא נחשב לאחד הפרופילים הפעילים בישראל עם למעלה מ-68 אלף עוקבים, באמצעותו ניהל ולדברג עשרות עמודים מהם התפרנס. בכתב התביעה טוען ולדברג כי היקף ההשקעה בפרופיל שלו נאמד בסכום של למעלה מ-300 אלף ש"ח.

התובעים דורשים כי פייסבוק ישראל תחזיר לכל המשתמשים את הכספים אשר השקיעו באופן ישיר בפרופילים והעמודים שלהם, ושהועברו אליה במסגרת פרסום ממומן, כמו גם לפצות על הנזק שנגרם, על עוגמת הנפש והזמן וההוצאות העקיפיות שהושקעו.

בקשה לתביעה ייצוגית
בקשה לתביעה ייצוגית
בקשה לתביעה ייצוגית
בקשה לתביעה ייצוגית
בקשה לתביעה ייצוגית
בקשה לתביעה ייצוגית

מחברת פייסבוק ישראל לא התקבלה תגובה בנושא.

ת"צ 1393-01-17

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

11 תגובות לפוסט

11 תגובות

  1. סניה נוכל. אין מה להוסיף. בן אדם עם 270,000 עוקבים כבר שנתיים,כל היום מתעסק בבולשיט וחושב שהוא איש עסקים. אף איש עסקים לא יעשה איתו עסקים.
    הבן אדם לא אמין רואים על הפנים שלו.
    300 מליון? יפסיד וישלם הוצאות משפט

  2. אין מאושר ממני שסגרו את עמודו של אלי נכט, מייצג לדעתי את כל מה שרע במערכת הפוליטית בישראל. אנשים שיוצרים פיקציה וזורעים חול בעיני אנשים.

  3. יש רק דרך אחת להילחם בזבל הקרוי פייסבוק: להחרים אותם. כל העניין הזה של פייסבוק מבוסס על מחלת רוח גלובלית. החיים התנהלו יפה מאוד לפני שהשמוק צוקרברג המציא את החרטא הזאת. הוא לפחות עשה מזה בוכטה. ואתם? אני בכל אופן מעולם לא הייתי שם, לא אהיה שם, ולא מתייחס לפעילות שמתנהלת בתוחעסבוק. אין לי צורך ב"חברים" ו"עוקבים" ו"לייקים" וכל הבולשיט המזוייף הזה. ואתם שפייסבוק יורקת לכם בפרצוף, משתינה לכם על הרגל, ומחרבנת לכם על הראש — לא מסיקים מסקנות? את תמשיכו לאכול חרא ותבואו בטענות רק על עצמכם.

  4. שהעורך דין יעשה עבודה יסודית. היו תקדימים ומקרים קודמים, פייס לא פריארים, הם דורשים הוצאות משפט למען יראו וירא. יש לי תחושה הם הולכים לשלם שכ"ט למחלקה המשפטית של פייסבוק ישראל אם השופט יאשר יצוגי.

    1. אני מאחל הצלחה רבה וסייעתא דשמיא לכל מי שיתבע את פייסבוק ויגרום לצוקרדרעק לבכות בפומבי. בכלל, אני בעד שיפקיעו את פייסבוק ואת יתר הפלטפורמות מצוקרדרעק, בעזרת השם, ושינשלו אותו מכל נכסיו, בעזרת השם, אני מתפלל ותמיד מבקש זאת מה'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים