הכירו את אפי דיין – סמנכ"ל השיווק של יצרנית המיצים הטבעיים פריניב

אפי דיין
אפי דיין

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות והמותגים מהמוכרים בישראל. האורח השבועי במדור הוא אפי דיין, סמנכ"ל השיווק של חברת המיצים הסחוטים פריניב (Priniv) שנוסדה ב-1994 במושב דבורה בחבל תענך ונחשבת לאחת מארבע יצרניות המיצים הטבעיים העיקריות בישראל.

אני במשפט:
משהו אחר ממנהלי השיווק הרגילים המוכרים בשוק.

איך הגעתי לעולם השיווק?
הגעתי מעולם המכירות, נקודת המכירה והבנה מעמיקה של התנהגות הצרכנים ומגמות עתידיות.

אפי דיין במפעל פרי ניב
אפי דיין במפעל פרי ניב

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
השקת קטגוריית המיצים הירוקים – קטגוריית ללא תוספת סוכר. לקחת את המוצר שעד היום היה מוצר נישה והפכתי אותו למוצר שהביקוש והקהל שלו הוא ארצי שיכול להתאים לא רק לשוחרי בריאות אלא גם לילדים, אימהות ועוד. יש שיח מתמשך של הצורך בהימנעות ממשקאות ממותקים בסוכר, עם חומרים משמרים וצבעי מאכל.

ישנה החלשות של קטגוריית המשקאות הקלים ממותקים ומנגד, במקביל – ישנה צמיחה יציבה של קטגוריית המיצים הטבעיים המצוננים שאינם מכילים תוספת סוכר ונסחטים מפירות וירקות טבעיים. משקאות כגון שייקים ירוקים ומיצים ירוקים מזמן הפכו לביטויים שגורים בפי רבים.

הביקוש חזק בעיקר בת"א והמרכז אבל קיים בכל הארץ בעצימות נמוכה יותר. מדובר בפיתוח של שנתיים וחצי בסודיות מוחלטת אשר כלל פעילות מול חקלאים והתאמת חומרי גלם איכותיים למוצר, פעילות ממוקדת מול חברת המיתוג קונספטיקה והעברת מסרים של רעננות חומרי גלם איכותיים וחדשנות.

כמו כן פילוח השוק הרלוונטי למוצר הכנת תוכנית ממוקדת להחדרה לשוק כולל ביצוע השקה גדולה בנמל תל אביב בשיתוף מגזין מנטה. כל אלו יצרו את המיץ הירוק האיכותי והאפשרות של הצרכן להוציאו מהמקרר בביתו ולצרוך אותו על בסיס יומי. אפשרות שלא הייתה קיימת כלל עד היום.

פרי ניב - מיצים ירוקים
פרי ניב – מיצים ירוקים

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טרוד כל היום מול מפת התחרות הנוכחית ומקדיש את מירב זמנו לשיפור מפת התחרות העתידית בשוק בו הוא נמצא .כמו כן מקדיש לפחות 50% מזמנו לפיתוח העסקי כאשר רמת הביקורת העצמית שלו גבוהה והוא יודע לבדוק עצמו ביושרה פנימית גדולה את הכישלונות שלו לעומת גודל ההצלחות שלו.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
מפרגן מאוד בארץ לסוגת; חברה שנחשבה עד לפני שנים מועטות לחברת קומודטי ובשנים האחרונות יצרה הרחבה למותג המוכר ונעזרה בו לכניסה להרבה תחומים חדשים. מעניין להיכן עוד יגיעו.. כמו כן רואה ועוקב אחר פעילות שטראוס קפה ושטראוס סלטים בחו"ל. מהנה לראות חברה ישראלית כזו שהפכה להיות חברה בינלאומית .יש וניתן לקחת מהם דוגמא.

פרי ניב
פרי ניב

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
תמיכה הולכת וגדלה בעולמות הבסיסיים של הפרסום והשיווק המסורתי. עדיין לא ניתן להתבסס רק עליו אך אין ספק שהשיווק הדיגיטלי תופס תאוצה ויש לו חשיבות גדולה.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
תהיו פתוחים לחדשנות ויצירתיות גם כאשר אתם מרגישים שהמערכת מגבילה אתכם .תהיו פתוחים להעשרה והתנסויות חדשות. אני רואה בזה אתגר גדול למרות הסיכונים. תשכחו את מה שהיה אתמול – הוא כבר היסטוריה. מה שחשוב לכם זה לא המחר אלא שבוע הבא.

רוצים להופיע במדור? [email protected]

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. שלום אני קונה המון זמן את מיץ התפוזים שלכם בלבד לקראת החג קניתי שניים כשהיה בבית עוד 1 מקניה קודמת
    הנכדים שתו מהבקבוק החדש ואז הקיאו ממש טעם לוואי איום צילמתי את שני הסוגים שאמורים להיות אותו הדבר אחד עם 2 כפיות סוכר והשני בלי המוצר שונה בחזית וברכיבים חבל זה נקנה באושר עד יום רביעי

  2. אני מכיר את פרי ניב כבר כמה שנים וללא ספק רואים את מדד ההתפתחות של החברה. אני זוכר את החברה כקטנה ולא רווחית וכיום היא מהגדולות בשוק ומהרווחיות. היא פונה להמון קהלי יעד וראיתי שהיא התחילה עם המיצים הירוקים שהם ערך עליון וללא סוכר. ישר כוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים