הכירו את גיל הורסקי – מנהל השיווק והחדשנות של מונדליז

גיל הורסקי
גיל הורסקי

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם מדי שבוע להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות והמותגים מהמוכרים והמובילים במשק הישראלי. האורח השבועי במדור הוא גיל הורסקי, מנהל השיווק והחדשנות של חברת מונדליז גלובל (Mondelēz), שמפעילה גם בישראל נציגות מקומית מטעם מונדליז אינטרנשיונל (לשעבר Kraft Foods), מתאגידי המזון והמשקאות הגדולים והותיקים בעולם.

בפורטפוליו של מונדליז ניתן למצוא מותגים כמו שוקולד מילקה, עוגיות אוראו, צ'יפס אהוי! ג'ייקובס קפה, ונוספים. בגלגולה הקודם נקראה מונדליז 'קראפט פודס', שם ממנו נפרדה באוקטובר 2012 לאחר 80 שנות פעילות.

Mondelēz - מונדליז
Mondelēz – מונדליז

אני במשפט:
מומחה בינלאומי לשיווק וחדשנות בשוק מוצרי הצריכה. בשנים האחרונות התמקדתי בפיתוח ושיווק גלובלי של מוצרי שוקולד חדשניים עבור "מונדליז", חברת השוקולד הגדולה בעולם.

איך הגעתי לעולם השיווק?
מגיל צעיר התעניינתי מאוד בכל המוצרים שאפשר לחוש אותם בעזרת הידיים ולהרגיש אותם. מאוד אהבתי להבין מוצרים – איך הם בנויים, מה הפונקציות שלהם, איך הם מעוצבים וכדומה. אחרי שסיימתי תואר ראשון ועבדתי מספר שנים כיועץ בישראל, החלטתי שהגיע הזמן להיכנס לעולם השיווק וללמוד מהטובים ביותר.

גיל הורסקי
גיל הורסקי

לכן עברתי לארצות הברית, מקום ששיווק הוא השם השני שלו והתחלתי את הקריירה השיווקית שלי בתעשיית מוצרי צריכה (ידועה גם כ-FMCG) – תעשייה שעדיין מקפידה על שיווק קלאסי. עשיתי תואר MBA ב-Kellogg שבארה"ב ולאחר מכן התחלתי לעבוד בשיווק בחברת PepsiCo בשיקגו. כל התקופה הזו היתה עבורי שיעור השיווק החשוב ביותר שכל איש שיווק יכול לבקש לעצמו.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלת לאחרונה?
הייתי שותף בהשקת שוקולד Milka בסין עם חברת "מונדליז". עד לאחרונה, החברה שלנו לא הייתה שחקנית בקטגוריית השוקולדים בסין, ולכן ההשקה הזו הייתה משמעותית מאוד עבורנו. עד כה ההשקה סיפקה ביצועים מרשימים, עמדנו ביעדים העסקיים והצלחנו להתחבר לצרכנים שלנו באמצעות קמפיין "אבידות ומציאות".

בסרט מתוארת ילדה קטנה שגרה בעיר בדיונית, לילברג, שמנסה להציל את אבא שלה מלאבד את מקום עבודתו. בעזרת תושבי העיר טובי הלב, אווז מגעגע ושוקולד Milka הילדה מצליחה לשמור על מקום עבודתו של אביה. המשל מאחורי הקמפיין הזה הוא תזכורת לכולנו שמעט רוך וטוב יכולים לשנות את העולם.

מהו מנהל שיווק טוב בעיני?
באופן אישי, אני בהחלט יכול להעיד שלהיות מנהל שיווק זה תפקיד חלומי, אבל כדי להיות מנהל שיווק טוב אתה צריך להיות סוג של סופרמן – אתה צריך להיות אסטרטג טוב, אבל לדעת גם להביא דברים לידי ביצוע; להיות יצירתי שהולך לפי "תחושת הבטן" שלו אבל גם לדעת לנתח נתונים אנליטיים; אתה צריך להיות מוכן לנטול סיכונים, אבל מצד שני אתה חייב לקחת סיכונים בצורה מחושבת ולא פזיזה.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה?
מבחינה בינלאומית, יש המון חברות שעושות מהלכי שיווק נהדרים. Dollar Shave Club היא אחת מהחברות האהובות עליי מהבחינה הזו. החברה פונה לגברים, כדי לפתח אלטרנטיבה טובה לסכיני הגילוח היקרים הנמכרים על ידי "ג'ילט" ו"שיק". החברה משתמשת במודל עסקי חדש בו הם מציעים ללקוחותיהם מנוי שמוכר סכיני גילוח ב-3 דולר בחודש. הם יצרו סרטון ממותג הומוריסטי ביוטיוב בכיכובו של מיסד החברה מיכאל דובין.

בסרטון הראשון הוא מספר לצופים שהמוצר יוצא דופן. בסרטון צפו 23 מיליון פעם וזה גרם לאתר אינטרנט לקרוס, ולחסל את המלאי של סכיני הגילוח תוך 6 שעות בלבד. החברה כל כך הצליחה בזכות הקמפיין הזה ואחרים, שתאגיד יוניליוור קנה אותם שנה לאחר מכן במיליארד דולר

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
בעבר, עבור אנשי שיווק, כל העולם של שיווק דיגיטלי היה בגדר "טוב שהוא קיים", לעומת היום שהוא בגדר "חובה לשימוש". היום כל איש שיווק חייב לעבוד ולחשוב בשפה ובכלים של השיווק הדיגיטלי. משווקים שלא יאמצו את השיווק הדיגיטלי, יהפכו במהרה להיות לא רלוונטיים.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
תהיו אמיצים ואל תפחדו להתנסות ולהיכשל. שיווק הוא מקצוע שמתאים לאנשים שאוהבים להעז ולנסות דברים חדשים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים