הכירו את ברוריה ביגמן – מנהלת השיווק ודוברת הוועד האולימפי בישראל

ברוריה ביגמן
ברוריה ביגמן

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מכירות לכם מדי שבוע את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של המותגים, החברות והארגונים והמובילים במשק הישראלי. האורחת השבועית במדור היא ברוריה ביגמן, מנהלת השיווק, פרסום, קשרי קהילה, יחסי ציבור ודוברת הוועד האולימפי בישראל. הגוף העליון שמאגד את כל הענפים האולימפיים בישראל, ומוכר על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי כוועד אולימפי לאומי של מדינת ישראל. ביגמן היא גם חברת ארגון Supersonas ליצירת נוכחות נשית מאוזנת בצמתי השפעה וקבלת החלטות.

אני במשפט:
פריקית מוחלטת של ספורט הישגי מילדות, דרך היותי שחקנית נבחרת הנשים של ישראל בכדוריד, מורה לחינוך גופני, עתונאית ספורט ראשונה ויחידה בארץ במשך 15 שנים במעריב, ומאז 1990 עוסקת בשיווק ספורט ובתקשורת ספורט. מקצוענית, ממוקדת מטרה, הישגית מטבעי, פראקטית מאד. בעלת חשיבה יצירתית ויוזמות מגוונות. הראש שלי מייצר חשיבה 24 שעות ביממה כדי למצוא את הדבר החדשני הבא בשיווק ספורט. בחשיבה, אני מחפשת את הדרך לחבר בין הגופים העסקיים לספורט ולמצוא מה מתאים לגורם העסקי. עשרות שנים במקצוע. יש לי זכות גדולה בחיים, ליהנות מכל רגע של עשייה.

ברוריה ביגמן
ברוריה ביגמן

איך הגעתי לעולם השיווק?
אחרי 15 שנות סיקור ארועי ספורט במעריב, כשראיתי שהעולם מקדיש תשומת לב משמעותית בשיווק בספורט החלטתי לבצע שינוי בקריירה. ידעתי שהשיווק זקוק לתמיכה תקשורתית, דוברות ויחסי צבור, ואת הפן הזה אני יודעת לעשות מצויין. אני בעלת רקורד עשיר ומוכח של הישגים בשיווק ספורט בישראל. ביצעתי מהלכים ראשונים מסוגם ויוצאי דופן, שזכו לפירגון גדול ויזכרו לעד. תמיד אני משלבת במישרת העבודה שלי מספר כובעי : שיווק, פרסום קשרי קהילה, יח"צ ודוברת. עשיתי זאת באיגוד הכדורסל בישראל, והובלתי את החסות הראשית עם אורנג' בליגת העל לגברים ונטוויז'ן בליגת העל לנשים.

עבדתי בקבוצת הגברים בכדורסל של הפועל תל אביב, כשהיתה הפועל סמסונג ת"א, בקבוצת הנשים של רמת השרון, כשהיתה אנדה רמת השרון ואלקטרה רמת השרון. שימשתי כמנהלת קשרי הספורט של אלקטרה מוצרי צריכה, וניהלתי במשך שש שנים את החסות של אלקטרה בקבוצת הכדורסל של מכבי אלקטרה תל אביב (עד שהסתיים ההסכם). השם מכבי אלקטרה ת"א הוטמע בצורה יוצאת דופן בספורט הישראלי, והשכיח כמעט טוטאלית את העובדה שעלית היתה נותנת החסות הראשית של הקבוצה במשך יותר משלושה עשורים.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
במסגרת תפקידי בוועד האולימפי בישראל, אני עובדת על מהלכים רב שנתיים. בארבע השנים האחרונות מאז המשחקים האולימפיים בלונדון 2012 ועד למשחקים האולימפיים שהיו הקיץ באוגוסט בריו, התמקדתי בחיבור הקהילה העסקית ליצירת מעטפת כלכלית תומכת במשלחת ישראל כולה, ובגיוס ספונסרים אישיים לספורטאים האולימפיים שילוו אותם בתמיכה כספית חודשית קבועה לאורך כל דרך. הצורך בתמיכת הקהילה העסקית נובע מתמיכה כספית מזערית של הממשלה בספורטאים האולימפיים.

הוועד האולימפי בישראל
הוועד האולימפי בישראל

הצלחתי לגייס את קבוצת דלק כמעניקת חסות לוועד האולימפי בישראל ובנוסף תמכה קבוצת דלק לאורך כל הדרך בשלושה ספורטאים: המתעמלת האומנתית נטע ריבקין, השחיינית עמית עברי והגולש נמרוד משיח שלא השיג את הכרטיס לריו. קבוצת דלק סייע לו בנסיון לממש את החלום הגדול שלו. גייסנו את בית ההשקעות הלמן אלדובי, שיצר קמפיין ענק סביב ריו והגריל 12 חבילות לריו בין הלקוחות שלו. הצלחתי לגייס את קבוצת הנדל"ן של אלדד פרי, שהבטיחה דירה בשווי של מיליון שקל לספורטאי או ספורטאית שיזכו במדליית זהב. כל המסים הכרוכים בדירה חלו על החברה.

במהלך 2016 גייסנו שתי חברות: הראל פיננסים וביטוח והרבלייף שחתמו אתנו על הסכמי חסות ארוכי טווח לטוקיו 2020. גייסנו את דיאדורה כמלבישה ספורטיבית, וחידשנו הסכמים עם: מרכז רפואי מאיר בכפר סבא, איסתא ספורט, סמסונג, קסטרו, חברת התרופות ROCHE ואתר הספורט ONE. בנוסף יצרנו שלושה שתופי פעולה עסקיים עם שלוש חברות: עמינח שיצאה בקו מוצריה שינה תחת המותג RIO, אלטמן בתחום תוספי התזונה ובי קיור לייזר כמכשיר לטיפול בפציעות. הוועד האולימפי בישראל הפך במחזור ריו לסוכנות הספורט הגדולה בישראל. הצלחנו לרתום 35 חברות ואנשי עסקים המעניקים חסות ל-47 ספורטאים חברי הסגל האולימפי, שחלומם הוא-לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, והם מקבלים תמיכה חודשית קבועה.

אנו גאים בכך שרבות מהחברות השתמשו בספורטאים כפרזנטורים שלהם במודעות פרסום בתקופת החסות. לקראת המשחקים האולימפיים בריו הצלחתי לגייס שתי חברות לקמפיינים פרסומיים עם ספורטאים וספורטאיות אולימפיים : שלוש ספורטאיות: המתעמלת האומנותית נטע ריבקין, האתלטית חנה קנייזבה מיננקו והמתאבקת אילנה קרטיש השתתפו בקמפיין LIKE A GIRL של אולוייז של פרוקטר& גמבל. השחיין יעקב טומרקין, המתעמלת האומנותית נטע ריבקין והגו'דאי גולן פולק הופיעו על אריזות קורנפלקס של תלמה. היה לנו כוועד האולימפי בישראל חלק בפרוייקט כארוחת הבוקר של משלחת ישראל לריו.

הגולש שחר צוברי בקמפיין סמסונג (ליאו ברנט)

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מי שמצליח לקלוט את הצרכים של הלקוח, לחבר את כל הגורמים הקשורים בקידום המוצר ולייצר עבורו מהלכים מניבי תוצאות

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
חברת פרוקטר& גמבל במוצרים לבית שפונה לדור הצעיר, דור הלקוחות החדשים של המוצריה, והדור העכשווי עליו עליה לשמור כלקוח חוזר. חברת סמסונג המקפידה על קמפיינים רחבי היקף לכל מוצריה, שאי אפשר לפספס את הנראות שלהם עם המסרים המדברים אל לב הצרכנים, ובמקביל פועלת למען הקהילה בקרב אוכולוסיות מגוונות.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
ערוץ שיווק ישיר ללקוח שביכולתו להגיב מידית לגירויים. השיווק הדיטלי בעיני מהווה ערוץ תמיכה למהלכים נוספים.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
תהיו קשובים ללקוחות. תהיו ערניים למה שקורה בשוק. תעקבו אחרי הנעשה בעולם בתחומים מגוונים ותנסו לבצע אדפטציות לתחום הפעילות שלכם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים